۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۰:۰۰
 7 رمان معروف  غیرمعماری جهان که هر معماری باید بخواند!
تحریریه معماری آرل
معماران بزرگ مانند نویسندگان بزرگ هستند. توانایی های ما از مشاهده دنیای پیرامون خود تا ریزترین جزئیات  آن  و سپس با شکلگیری ارتباطات ، به مرور داستان ها و تجربیات عالی را پیش پای ما میگذارد- چه از طریق فضاهای خیالی و چه واقعی!
 همانطور که چارلز ایمز گفته است ، "در نهایت همه چیز به هم متصل می شود - افراد ، ایده ها ، اشیا.. ."
ما به عنوان معمار ، پیوندهای تقریباً بی پایانی برای ایجاد داریم ، از متریال ها، جغرافیا ، زمان ، مردم ، تجربیات و باورهای خود ، که همه در طراحی یک فضا گرد هم می آیند. بنابراین رمان ها راهی عالی برای یادآوری امکانات خلاقانه معماری هستند و شما را به دیدن رویاهای معماری تشویق می کنند. این 7 رمان غیر معماری هرکدام با ویژگی های خاص خود می توانند دنیای معماری شما را تقویت کنند حتی در وقت استراحت!  با آرل همراه باشید....
ذن و هنر نگهداری از موتورسیکلت-  Robert M. Pirsig
این رمان در کشف فلسفی مفهوم واقعی کیفیت ، چیزی که معماران به طور مداوم با آن مبارزه می کنند ، تنیده شده است. آیا کیفیت از طریق ادراک ، یا عقلانیت حاصل می شود؟ آیا از خواص متریال یا فرم ها پدید می آیدیا از طراح؟ پیرسیگ شروع به نتیجه گیری در مورد کیفیت و ضرورت آن برای شناسایی شخصی و رابطه بین خالق و آفریننده اثر می کند. به عبارت دیگر ، او می گویدکیفیت را نمی توان جعل کرد. "ذن و هنر نگهداری از موتور سیکلت" فقط شما را درگیر یک داستان هیجان انگیز نمی کند. این باعث می شود که شما در مورد معنای واقعی کیفیت ، و به نوبه خود ، به معماری خود ، عمیق تر فکر کنید.
 7 رمان معروف  غیرمعماری جهان که هر معماری باید بخواند!
خدای چیز‌های کوچک -  by Arundhati Roy
Roy به چیزهای کوچک زندگی توجه زیادی نشان می دهد (همانطور که از عنوان آن مشخص است) ، اما مهمتر از همه ، بیان چگونگی اتصال آنها به چیزهای بزرگتر است. این درک از رابطه عمیق بین جزئیات و زمینه مطمئناً تحت تأثیر تحصیلات وی در دانشکده برنامه ریزی و معماری در دهلی است.، همچنین به تصمیمات او در مورد ساختار و فضا در رمان کمک می کند. همانطور که روی توضیح می دهد ، "داستان هایی که شما بیشتر دوست دارید داستان هایی است که از قبل می دانید ... از نظر ساختاری به عنوان یک معمار ، شما طراحی یک خانه را با ورودی شروع نمی کنید و با خروجی به پایان نمیرسانید. یک ساختار  و نوع نگرش لایه ای مدنظر اوست. " این تفکر چرخه ای منجر به یک طرح سالم و متناسب می شود که از طریق کلمات قصد دارد موارد نامشهود را تحقق بخشد و زبان خودش را برای پردازش جهان ایجاد کند. امیدوارم این کار به شما الهام بخشد تا همان کار را  در کار معماری خود انجام دهید.
شازده کوچولو-  Antoine de Saint-Exupéry
"شازده کوچولو" به دلیل نگاهی خلاقانه و خارج از چارچوب در نگاه اول شناخته شده است ، همانطورکه در چند صفحه اول "بزرگترها" نقاشی "یک بوآ که یک فیل را خورده" را با کلاه اشتباه می گیرند. سنت اگزوپری شما را به زیبایی و شگفتی کودک بودن و قدرت احساساتی که می تواند با تجارب خاص همراه باشد ، برمی گرداند. این یک رمان کوتاه در مقایسه با بقیه کتابهای این لیست است ، اما در یادآوری آنچه برای افراد مهم است ، روابط ، روان سالم و آنچه باید باشد موفقیت آمیز است. "شازده کوچولو" شما را تشویق می کند "بیرون از چارچوب فکر کنید" یا بهتر بگوییم "بیرون کلاه فکر کنید".
  7 رمان معروف  غیرمعماری جهان که هر معماری باید بخواند!
آقای استرلیتس- WG Sebald
 Sebald داستانی را می سازد که حول خلق هویت از طریق حافظه میگردد  که ناشی از رابطه آقای استرلیتس  و راوی و  علایق مشترک آنها در تاریخ و معماری است. از این رو ، نه تنها توصیف حافظه ، مکان و هویت است که متحرک و پیچیده است ، بلکه توصیف فضاهای معماری با تصاویر متناسب همراه است. این رمان گشت و گذار در عناصر تاریخ معماری با یک داستان شخصی است که آن را آموزنده و همچنین جذاب می کند.
سرچشمه – Ayn Rand
این رمان برداشتی از شخصیت اخلاقی ایده آل Rand در تصویر او از معمار هاوارد روارک ، مردی بیش از حد فاسد ، نوشته شده. این رمان فارغ از اینکه چه کسی با فلسفه اخلاق رند موافق باشد یا خیر ، برای ترویج صداقت مبارزه می کند. "سرچشمه" شما را مجبور می کند تا درباره صداقت عمل خود عمیقاً فکر کنید و عقاید خود را از طریق معماری در مورد آنچه در دنیا مهم است ، بیان کنید. این کتاب به نفع اصالت سازش ناپذیر ، همه چیز راجع به تاریخ ، اقتدار و سنت را زیر سوال می برد.
 7 رمان معروف  غیرمعماری جهان که هر معماری باید بخواند!
بیمار انگلیسی -  Michael Ondaatje
"«گل رز یک رز و یک رز و یک رز … است». لایه‌هایی که در یک گل رز گرد هم آمده‌اند یا تبدیل به مکان یا شی‌ء به یک چیز کاملاً جدید از معانی و مفهوم‌های خاصی برای این رمان Ondaatje به شمار‌ می‌روند. علی‌رغم تمامی داستان‌های عجیب و غریبی که در این رمان روایت‌ می‌شود، از همه جالب‌تر روابط غیر قابل انکار میان فضا، خاطره و زمان است این خاطرات محصور در معماری نه تنها زیبا هستند ، بلکه از منظر معماری نیز قابل تأمل هستند. چگونه از تاریخ و زمان برای شکل دادن بنا استفاده می کنیم؟ چگونه نقشه برداری و سازماندهی فضا ، کشورها ، مرزها و برچسب ها در معماری جای می گیرند؟
الف و داستان‌هایی دیگر-Jorge Luis Borges
این کتاب  با تصور فضاهای غیر قابل تصور و بی نهایت ، مرزهای فضایی و در نتیجه معماری را پیش می برد. آیا می توان تجربه یک فضای بی پایان را ایجاد کرد؟ جهان هایی که در "آلف و داستان های دیگر" وجود دارند ، واقعیت را پیچ و تاب می دهد ، شاید فراتر از حد ممکن ، اما تکامل بالقوه تجربیات و درک ما از فضا را گسترده و به تحرک وا می دارند.
 7 رمان معروف  غیرمعماری جهان که هر معماری باید بخواند!
تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: آرک دیلی

تعداد بازدید : ۸۷۵۳
نسخه چاپی :  
ریحانه باغداری

سلام وقتتون بخیر ، خسته نباشید میگم به شما و گروه عالی تون ، مطالب بسیار خوبی جمع آوری شده که در هیچ جا قابل پیدا شدن نیست . من دانشجوی معماری هستم و در دانشگاه مون قراره نشریه معماری تاسیس کنیم اجازه دارم اطلاعاتی که در سایت تون قرار دادین رو در نشریه مون بذارم ؟



فریدون رضوانی

هفتمین رمان معرفی نکردید.من معمار نیستم مجسمه سازم اما علاقهمند معماریم



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
کتاب دید معماری ( راهبردی به حل مسائل طراحی معماری )

کتاب دید معماری ( راهبردی به حل مسائل طراحی معماری )

چهارشنبه های گالری گردی: معرفی و بررسی برنامه های گالری های تهران

چهارشنبه های گالری گردی: معرفی و بررسی برنامه های گالری های تهران

معرفی کتاب معماری غرب

معرفی کتاب معماری غرب

دانلود و معرفی کتاب طراحی داخلی فضاهای تجاری

دانلود و معرفی کتاب طراحی داخلی فضاهای تجاری

معرفی کتاب-زبان تحلیل- فرایند تحلیل بنا در معماری

معرفی کتاب-زبان تحلیل- فرایند تحلیل بنا در معماری

چهارشنبه های معرفی کتاب: تفکر ترسیمی برای معماران و طراحان

چهارشنبه های معرفی کتاب: تفکر ترسیمی برای معماران و طراحان

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir