۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۹/۰۲/۱۷ ۱۵:۳۰
طراحی مدرن  با پارتیشن های شیشه ای- رامادر
تحریریه معماری آرل
انسان هزاره هاست که شیشه را کشف کرده و آن را در زندگی خود به کار می برد. ظروف آشپزی، علوم آزمایشگاهی، پزشکی، علم نجوم و ... همگی بدون استفاده از شیشه بی معنا هستند.
اما در کنار تمام این ها شیشه در تاریخ معماری کاربرد بسیاری دارد. از تامین نور مورد نیاز تا دکوراتیو کردن و بخشیدن زیبایی و تقسیم بندی فضا.
تمدن های مصر، عیلام، چغازنبیل و... شیشه یکی از پرکاربردترین متریال ها در تاریخ معماری شان بوده است. تکه های شکسته شیشه در تمدن سیلک به خوبی نشان از قدمت 5000 ساله این ماده در ایران را می دهد. خوی، یزد، کرمان، کردستان، سمنان ، قزوین و بسیاری از نقاط ایران سرشار از معادن غنی سیلیس هستند.
شیشه از قرن 19 میلادی با افزایش دسترسی بشر به انرژی و توانایی تامین دایمی آن نقش بیشتری در معماری یافت. استفاده از سوخت های فسیلی و استفاده بهتر و پیشرفت وسایل گرمایشی سبب شد تا خانه ها پنجره های بزرگتری پیدا کنند. در نتیجه شیشه بیشتری استفاده شد و معماری دگرگون شد. دیگر شیشه ها تنها برای پنجره ها نبودند. میزهای خانه، قسمتی از سقف و گلخانه ها نیز شیشه  ها را در خود دیدند. شیشه های رنگی، کریستالی و... زینت بخش منازل شد.
در نیمه دوم قرن بیستم شیشه ها دیگر از ارکان اصلی ساختمان بودند. یکی از کاربردهایی که به شیشه اضافه شد استفاده از آن در حمام بود. با تکنولوژی سکوریت شدن شیشه، دیگر دمای آب ، گرمای حمام و شوک های حرارتی اثری بر شیشه نداشت. شیشه سکوریت در حمام به عنوان پارتیشن فضای بین وان و باقی حمام به کار رفت. تا جایی که کابین دوش خودش را به عنوان بخش مستقلی در حمام معرفی کرد.
طراحی مدرن  با پارتیشن های شیشه ای- رامادر

پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون اداری

شیشه سکوریت پارتیشن راهی برای ترویج فرهنگ سازمانی سازمان، تقویت ارتباط بصری بین کارکنان و تسهیل روشهای جدید و انعطاف پذیر کار است. نور مناسب همچنین شرایط بهینه‌ی روانی را در محیط کار ایجاد می کند. تحقیقات نشان داده است که این تأثیر مثبتی بر احساس کلی و در نتیجه بر بهره وری کارکنان دارد.
امکان خلاقیت و قابلیت های زیاد در استفاده از دیوارهای پارتیشن شیشه ای برای ایجاد فضای کاری ایده آل بسیار مناسب است. شما می توانید از طیف گسترده ای از دیوارهای پارتیشن شیشه ای تک‌لنگه و دولنگه و...  استفاده کرده و بر اساس مساحت موجود فضا را تقسیم کنید.
شیشه های افقی ،  دید پانوراما در محیط کار می آفرینند در نتیجه فضا بسیار بزرگتر نشان داده می شود. حداکثر شفافیت ، احساس بی نظیری از آزادی و فضا ایجاد می کند.
پارتیشن شیشه ای اداری می تواند  با درجات مختلف شفافیت ارایه شود. پانل های شیشه ای ثابت ، یا قابل تعویض را در نظر بگیرید که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. آرم ها ، تصاویر و گرافیک های سفارشی نیز می توانند با کمک فیلم یا چاپ صفحه روی پارتیشن شیشه ای اعمال شوند. سند بلاست نیز برای محوکردن و یا درج لوگو بر روی شیشه سکوریت به کار میرود.شما می توانید هر جا و یا تمامی شیشه را به وسیله سند بلاست محو کنید. آرم شرکت، طرح های اختصاصی و یا نقوش زیبا را بر روی آن سندبلاست کنید.
طراحی مدرن  با پارتیشن های شیشه ای- رامادر

کاربرد شیشه بالکن

یکی دیگر از مهم ترین نقاط تلاقی صنعت شیشه  و معماری، شیشه بالکن بود. شیشه بالکن سه کاربرد اصلی دارد. افزایش متراژ خانه، عایق انرژی و صوتی، عایق زیستی.
گرانی زمین در شهرها و افزایش قیمت مسکن سبب شده تا هر متر خانه دارای ارزش فراوانی باشد و نباید آن را به هدر داد. به همین علت فضای بالکن برای همه بخش بسیار مناسبی جهت افزایش متراژ ساختمان است. با چند دیواره ثابت و متحرک شیشه ای می توان این فضا را به واحد افزود.ضمن آن که هزینه و زمان ساخت یک دیواره شیشه ای به مراتب از یک دیواره سیمانی و بتونی ارزانتر و سریعتر است.
راحتی باز و بسته شدن دیواره‌ی شیشه­ای به شما این امکان را می دهد تا در فصول سرد با پوشش کامل فضا از خروج هوای گرم و ورود سرما جلوگیری کنید. با عوض شدن فصل نیز دوباره این فرایند به حفظ سرمای تولید شده در خانه کمک کرده و هزینه انرژی را کاهش می دهد.عایق بودن در برابر ویروس­ها، آلاینده­های صوتی و میکروبی نیز از دیگر فواید نصب شیشه بالکن است.
در نهایت مهم­ترین نکته به کاربردن شیشه سکوریت در معماری نوع شیشه و شرکت مجری این کار است. شیشه سکوریت و یراق آلات اورجینال با کیفیت و نصب مهندسی و دقیق از ویژگی­های کار گروه صنعتی رامادر با تجربه بیشمار در نصب و راه­اندازی پروژه­های شیشه سکوریت است.
طراحی مدرن  با پارتیشن های شیشه ای- رامادر

شیشه حمام در طراحی های مدرن امروزی

 در واقع انبوه سازان برای ایجاد تمایز و ارزش افزوده بالاتر به یکی از نقاط ساختمان که بیشتر توجه کردند حمام بود. شیشه سکوریت حمام یکی از اصلی ترین ارکان تمایز شد. خانه های جدید بدون شیشه ی حمام دیگر قیمت پایین تری نسبت به خانه هایی با همان مشخصات که از شیشه حمام برخوردار بودند داشتند.
پیشرفت آلیاژها نیز استفاده از فریم ها را به دنبال داشت. در نتیجه طرح و شکل شیشه های حمام پیشرفت شگرفی کرد. استفاده از فریم شیشه سکوریت به سازندگان این امکان را می داد تا شیشه میرال حمام را در هر جایی از حمام که دوست دارند استفاده کرده و آن را به اشکال گوناگون در بیاورند.
طراحی مدرن  با پارتیشن های شیشه ای- رامادر
با گسترش شهرنشینی در انتهای قرن نوزدهم و ابتدای قرن بیستم فعالیت بشر از کشاورزی و کارخانه ها به سمت بخش اداری حرکت کرد. در واقع بشر کشاورز و کارگر حالا بیشتر کارمند شده بود. گسترش شرکت ها سبب به وجود آمدن املاکی به نام اداری شد. در فضای جدید به حال و پذیرایی احتیاجی نبود و تنها چند اتاق و یک آشپزخانه نیاز داشت.
در اوایل به هر یک یا دو کارمند یک اتاق اختصاص داده و معمولا اتاق بزرگتر را به ریس می دادند. اما با گسترش ادارات و شرکت ها و افزایش صعودی قیمت املاک دیگر چنین پلانی به صرفه نبود. راه حل جدید برداشتن اتاق ها و استفاده کامل از فضا بود.
اما سر و صدا، نداشتن تمرکز فردی، از بین رفتن حریم خصوصی و تهدید امنیت اطلاعات محرمانه شرکت (به دلیل باز بودن فضا و امکان شنود توسط همگان) سبب شد تا چاره ای اندیشه شود. پارتیشن راه حل بود! ابتدا پارتیشن ها را از چوب یا انواع فلز می ساختند.بعضی ها نیز از کمد برای تفکیک فضا استفاده می کردند.
 اما معماری نوین شیشه را انتخاب کرد. استفاده از شیشه سکوریت برای پارتیشن مرسوم شد. شیشه جلوی نور را نمی گرفت در نتیجه کاهش انرژی به وجود آمد و بسیاری از هزینه ها کاهش یافت. پارتیشن شیشه سکوریت بسیار جذاب بود، در نتیجه فرمت دکوراتیو ادارات بسیار ارتقا پیدا کرد و دست طراحان را باز گذاشت.
شفافیت در محیط کار با استفاده از سیستم های شیشه ای دیواری  بسیار بهتر اتفاق می افتد و افراد به صورت ناخودآگاه خود را در معرض نظارت می بینند. در نتیجه امکان ناهنجاری هایی مثل تبانی ، رشوه و ... بسیار کاهش می یابد.
طراحی مدرن  با پارتیشن های شیشه ای- رامادر
 تحریریه معماری آرل
تعداد بازدید : ۲۷۸۵
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
امروزه ساخت نورگیر های لوکس در معماری چه جایگاهی پیدا کرده است؟

امروزه ساخت نورگیر های لوکس در معماری چه جایگاهی پیدا کرده است؟

سیزال فصل تازه ای در دنیای موکت

سیزال فصل تازه ای در دنیای موکت

راهنمای خرید بهترین سرویس خواب عروس

راهنمای خرید بهترین سرویس خواب عروس

بازسازی ساختمان قدیمی به سبک مدرن

بازسازی ساختمان قدیمی به سبک مدرن

موکت در محیط اداری

موکت در محیط اداری

تعمیر پارگی روکش مبلمان چرم

تعمیر پارگی روکش مبلمان چرم

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir