۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : فروغ آقاجانی
تاریخ : جمعه , ۱۳۹۹/۰۱/۰۸ ۱۳:۱۰

تحریریه معماری آرل

یک دروازه سنگی ساده ورودی خانه را نشان می دهد. این دروازه سه نخل جوان سیاه را قاب می گیرد که توسط یک راهرو سبز رنگ محاصره شده اند. در صبح که هنوز شبنم ها روی برگها دیده می شوند، نور خورشید از این شیب شرقی سرازیر می شود و در اواخر بعد از ظهر انگشتان گمشده ی نور طلایی از میان ساقه برگ ها پایین می آید. یک مسیر سنگی در امتداد محوطه های این باغ تراس، عبور میکند. مسیرها از مسير سنگی اصلی به چپ و راست در فواصل بین محورها جدا می شوند و به دو سازه چند سطح ظریف منتهی می شوند، مانند پرندگانی که لانه هایی در این شیب ساخته اند. برای آشنایی بیشتر با این پروژه در ادامه با آرل همراه باشید...

سقف های خمیده برگ-مانند از اطراف آن پایین می آید و در زیر آنها می توانید شیشه ای را مشاهده کنید که منعکس کننده فضای سبز باغ است و پرده های سفیدی که آویزان هستند. این ها اتاق های خصوصی هستند و در جلوی هر یک، بالکنی اختصاصی قرار دارد که از سمت شرق، دره را نشان می دهد.

اقامتگاه در دل طبیعت

خانه با بامبو

تراس در بخش شمالی حول پاویلیون خانوادگی حرکت می کند و به سمت استخر می چرخد. این ادامه ای از فضای نشیمن است که احساس فضای داخلی را در فضای باز  تقویت می کند و بر صخره مشرف می شود. تراس و استخر اتاق نشیمن بخشی است که در آن زندگی خانوادگی در جریان است، همراه با اتاق خواب هایی در بالا و رودخانه ای که از زیر آن گذشته است. با قدم زدن در فضای نشیمن به سمت جنوب، یک فضای تراس جدا شده قرار دارد برای یک صبحانه عاشقانه برای دو نفر و آن طرف آن و پشت آشپزخانه یک اتاق کوچکی قرار دارد.

با حرکت در مسیر بین این دو سازه، در سمت راست شما یک پاویلیون باز به شکل اشک نمایان می شود. این بخش دارای یک سقف برگ مانند است که از سمت شرق بالا می رود و به نرمی پایین می آید. این اتاق خانوادگی است، قلب خانه، و در مرکز آن آشپزخانه ای با یک کانتر خمیده از جنس صفحاتی از سنگ رودخانه است. در پشت پاویلیون، بالا و پشت فضای آشپزخان ، یک اتاق زیر شیروانی است که بچه ها می توانند در آن بخوابند.

هتل در جنگل اندونزی

چندین تراس بالای تراس اصلی، که در آن شاخه های مرکزی مسیر در سمت چپ خانه اتاق خوابی زوجین است، واقع شده است. این فضا یک اتاق خواب بالایی و پایینی دارد و هر اتاق دارای بالکن و حمام اختصاصی خود است. این اتاق ها یک جنگل با فضای دلپذیر و دنج هستند، درست به اندازه مناسب تخت دونفره و میز، با فضا برای یک تختخواب مخصوص بچه یا کودک نو پا، در صورت لزوم. روبروی تختخواب پنجره های شیشه ای بلند به سمت بالکن و نمای شمال شرقی قرار دارد.

اقامتگاه طبیعی

نزدیک به مرز شمالی و  در بالای شیب، سازه نهایی و چشمگیر قرار دارد. این سازه دارای سه سطح است، ونیز شامل برجی که در بالا دیده می شود. سطح اول اتاق خواب مستر، رو به شرق و رو به ارتفاعات بالای استخر است که دارای چشم اندازهای چشمگیر رودخانه است. این بخش تمام ملزومات اتاق خواب های دیگر را دارد، همچنین یک حمام در فضای باز و یک وان سنگی یکپارچه در دامنه مشرف به دره قرار گرفته است. در بین ستونهای سازه در زیر اتاق خواب، یک تخت معلق به یکی دیگر از فضا های دنج خصوصی در فضای باز تبدیل می شود.

پلان اقامتگاه در شیب

هیجان و زیبایی به بهترین وجه در فضای نشیمن دوم نمودار شده است، در بالای اتاق خواب اصلی قرار گرفته است، و منحرف شده تا از شمال شرقی به طور مستقیم به سمت کوه اصلی بالی، کوه آگونگ اشاره کند، که در یک روز روشن در افق قابل مشاهده است. این اتاق برعکس پاویون خانواده، می تواند کاملاً با پنجره های شیشه ای بلند محصور شود و در روزهای گرم یا طوفانی به فضای دنج خانوادگی تبدیل شود. در طلوع آفتاب، نور خورشید از طریق روزنی در پشت بام سرازیر می شود و آن را به یک فضای درخشان طلایی تبدیل می کند.

معماری اندونزی

در بالاترین سطح، یک اتاق برج کوچک قرار دارد که توسط یک نردبان و از طریق دربی به آن دسترسی پیدا می کند. اینجاست که شما برای مدیتیشن در طلوع یا غروب می آیید. در یک شب صاف، برخی ممکن است بخواهند تختخوابی را در اینجا برپا کنند و با آهنگ پرنده و اولین تابش نور سپیده دم بیدار شوند.

معماران: IBUKU
مساحت: 260.98 متر مربع
سال: 2015
عکس ها: استفان جانسون ، شان هارلی ، ریو هلمی

اندونزی طراحی اقامتگاه در جنگل اسکیس اقامتگاه اسکیس جنگل اسکیس

تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily

تعداد بازدید : ۲۹۶۹
نسخه چاپی :  
ناظمی

با سلام ، ترجمه متن ضعیف و گوگلی است .ولی خود موضوع برایم جالب بود.



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی خلاق و زیبا هتل citizenM در روتردام

طراحی خلاق و زیبا هتل citizenM در روتردام

بازسازی هتل JSa در مکزیک

بازسازی هتل JSa در مکزیک

طراحی نمای هتل و اجرای آن

طراحی نمای هتل و اجرای آن

مرکز بهداشتی و درمانی پارس بندرعباس / موج نو / فینالیست WAF 2019

مرکز بهداشتی و درمانی پارس بندرعباس / موج نو / فینالیست WAF 2019

تصاویری از طراحی داخلی بخش های مختلف هتل Jen در سنگاپور

تصاویری از طراحی داخلی بخش های مختلف هتل Jen در سنگاپور

هتل ارگانیک باغ سبز

هتل ارگانیک باغ سبز

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir