۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : سه شنبه , ۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۱۴:۵۰
25 راهکار برای سلامتی و  احساس بهتر در استودیو های معماری
تحریریه معماری آرل
اگر معمار هستید با چالش های تحصیل و کار در زمینه معماری از زمان دانشجویی آشنا هستید ساعت های طولانی کار در زمان تحویل پروژه ها و کم خوابی یا گذراندن تایم های طولانی در استودیو های معماری در شارت های کاری،خوردن قهوه و میزان کافئین بیش از حد و یا استرس ها و فشارهای کاری ، کمال گرایی ، ماهیت رقابتی و نیاز به دقت و توجه به جزئیات مواردی است که قطعا در صورت عدم کنترل ، خستگی جسمی و روانی را در پی دارد.
بنابراین ضروری است که دانشجویان و معماران حرفه ای حتما از خود مراقبت کنند زیرا هیچ پروژه ای ارزش فدا کردن سلامتی فرد را ندارد اگر از دسته افراد خلاق و باهوش و علاقه مند به معماری هستید برای تقویت سلامتی و بهره وری در استودیوی معماری دست به کار شوید برای اینکه بتوانید اینکار را سال ها دنبال کنید با آرل همراه باشید....

رژیم غذایی

1. نوشیدن دو لیوان آب در ازای هر فنجان قهوه برای هیدراته ماندن بدن و خنثی کردن اثر قهوه.
2.صبحانه را فراموش نکنید ، یک وعده غذایی کوچک اما مغذی در ابتدای روز انرژی پایدار به شما می دهد و در درازمدت توان بیشتری برای کارها به شما می افزاید.
3. اگر می توانید ، ناهار را در خانه درست کنید آن را با خود به استودیو بیاورید زیرا با پخت غذای سالم و دوری از فست فود ها نه تنها پس انداز خواهید کرد و همچنین باعث می شود تعداد غذاهای ناسالمی را که در طول هفته می خورید ، کاهش دهید و بدن سالم تری داشته باشید.
4. به جای شکلات و آب نبات ها برای میان وعده از میوه ها و آجیل یا خرما استفاده کنید.
5. از نوشابه و سایر نوشیدنی های قندی دوری کنید اگرچه آنها طعم عالی دارند ، بعداً با افت قند مواجه می شوید به جای نوشابه ها از آب، آبمیوه طبیعی یا دمنوش های گیاهی و چای استفاده کنید.
6.  نوشیدنی انرژی زا ننوشید این نوشیدنی ها به مرور اعتیاد آور و مضر برای سلامتی هستند.
25 راهکار برای سلامتی و  احساس بهتر در استودیو های معماری

سلامت جسمانی

7. در ازای هر ساعت کار پشت میز و ثابت ماندن روی صندلی حتما حرکت کنید و از جای خود بلند شوید اگر فراموش میکنید میتوانید از  برنامه هایی مانند Move for iOS یا Big Stretch Reminder استفاده کنید تا به شما یادآوری کند که در فواصل منظم از صندلی خود برخیزید!
8. به وضعیت بدن خود توجه کنید اگر احساس می کنید که برای خیره شدن به صفحه نمایش گردن شما در حالت خم قرار میگیرد از چیزی برای بالا بردن لپ تاپ خود استفاده کنید تا از درد کمر و گردن جلوگیری کنید حالت های بد بدن به مرور می تواند آسیب های جدی ایجاد نماید.
9. از تمرینات کوچک و پشت میزی استفاده کنید حتی اگر شما تجهیزات لازم را ندارید ، با انجام حرکت های کششی ساده فشار را از  روی ماهیچه ها و مفاصل خود بردارید.
10. سعی کنید تا آنجا که می توانید در خارج از استودیو فعال باشید انجام یک ورزش هفتگی یا ورزشی که از آن لذت می برید می تواند با روزهای طولانی که پشت میز نشسته اید مقابله کند اگر فرصت کافی ندارید قسمتی از مسیر برگشت به خانه را به پیاده روی اختصاص دهید.
11. صفحه کامپیوتر را تقریباً در طول بازو از چشمان خود قرار دهید اگر می خواهید متنی را بخوانید ، به جای نزدیک تر شدن ، اندازه قلم یا مقیاس صفحه را افزایش دهید .
12. کیبرد و ماوس خود را مرتباً تمیز کنید آنها می توانند با هزاران میکروب  شما را بیمار کنند.
25 راهکار برای سلامتی و  احساس بهتر در استودیو های معماری

محیط

13. پنجره ها را تا حد امکان باز نگه دارید- تنفس در هوای پر از فشار باعث می شود قدرت مغز کاهش یابد حتی اگر در فصل سرد سال هستید میتوانید به محض ورود به محیط یکبار هوا را تخلیه و هوای جدید را به فضا وارد کنید.
14.اگر برای باز نگه داشتن پنجره ها هوا خیلی سرد و یا بیش از حد آلوده است ، خرید یک دستگاه تصفیه هوا با فیلتر HEPA را برای میز خود در نظر بگیرید.
15. اضافه کردن گیاهان برگدار به بهبود حالت روانی و ایجاد احساس سلامتی در استودیو کمک کننده است.
16.. آروماتراپی یا رایحه درمانی می تواند روحیه را بالا ببرد و حتی اثبات شده که می تواند باعث بهبود حافظه گردد.
17. روشنایی را تنظیم کنید در صورت امکان در نزدیکی یک منبع نور طبیعی بنشینید ، اما اگر اینگونه نیست روشنایی های متناسب را انتخاب کنید تا چشم خود را از آسیب حفظ کنید زیرا نور کم سبب خواب آودگی و سردرد میگردد.
25 راهکار برای سلامتی و  احساس بهتر در استودیو های معماری

سلامت روان

18. میز متفاوتی از میز کار خود را  برای میل غذا در نظر بگیرید در واقع  بین کار و سایر فعالیت های روزانه جدایی ایجاد کنید تا در زمان کار برای بازیابی مجدد ذهنی و شروع کار  آمادگی پیدا کنید و تمرکز بیشتری برای هر دو فعالیت داشته باشید.
19. اگر ساختار استودیوی شما اجازه می دهد ، در کارهای گروهی مشارکت نمایید.  تعاملات اجتماعی - حتی در هنگام کار - در درازمدت به نفع روان شما خواهد بود و در نهایت سبب تحکیم روابط و کار گروهی موثر و دوستانه تر شدن فضا می شود.
20. تعداد کمی از وسایل شخصی را به میز کار خود اضافه کنیدبه عنوان مثال یک عکس خانوادگی یا مواردی که به آن علاقه دارید زیرا احساسی شبیه به خانه در شما ایجاد کرده و احساس تعلق بیشتری را در محیط احساس خواهید کرد.
21. مود بوردی الهام بخش داشته باشید میتواند جملات معماران و تصاویر مربوط به ساختمانهای موردعلاقه خود را به آن سنجاق کنید و زمینه ذهنی بازتری را برای ایده الهام بخش خود بیابید و با ان ترکیب کنید یا با پروژه ها در آمیزید.
22. اگر امکان دارد دیوار  را به رنگ سبز رنگ کنید مطالعات نشان داده اند که این رنگ با تقویت تفکر خلاق همراه است چیزی که نیازی در اولویت برای معماران و طراحان محسوب می شود.
23. به موسیقی گوش دهید موسیقی  می تواند به تحریک حواس شما کمک کند و شما را در هنگام کار آرام نگه دارد اما از محیط و تعمل با دیگران غافل نشوید.
24. خواب کافی داشته باشید اگرچه اینکار برای معماران کار ساده ای نیست ، اما چند ساعت خواب در هر شب باعث می شود که در ساعات بیداری خود مفیدتر باشید و سیستم ذهنی و عملکردی شما بهبود چشمگیری یابد. فراموش نکنید ربات نیستید و به استراحت نیاز دارید.
25. روی خودآگاهی و خودشناسی خود بیشتر کار کنید و حدو مرزهای خود را بشناسید این موضوع را بدانید  هیچ چیز مهمتر از سلامتی شما نیست  بنابراین خوراک سالم داشته باشید، به اندازه کافی بخوابید ، آب بنوشید واین را بدانید حتی شناگرهای ماهر  هم قبل از شیرجه زدن نیاز به تنفس دارند.
25 راهکار برای سلامتی و  احساس بهتر در استودیو های معماری
تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: architizer
تعداد بازدید : ۱۸۹۸
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
بازدید تاج محل:مردم عادی و معماران

بازدید تاج محل:مردم عادی و معماران

چرا اینستاگرام باید بخشی از فرایند طراحی معماران باشد؟

چرا اینستاگرام باید بخشی از فرایند طراحی معماران باشد؟

در ستایش ترسیم: موردی برای مهارت دست کم گرفته شده

در ستایش ترسیم: موردی برای مهارت دست کم گرفته شده

 برقراری تعادل بین کار و زندگی سلامت  برای معماران

برقراری تعادل بین کار و زندگی سلامت برای معماران

11 تجربه که شما را در ورود به شرکت معماری یاری خواهد کرد

11 تجربه که شما را در ورود به شرکت معماری یاری خواهد کرد

7 معمار که جسورانه از رنگ استفاده می کنند

7 معمار که جسورانه از رنگ استفاده می کنند

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir