۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۹/۰۶/۰۸ ۱۱:۳۵
6 نمونه از به یاد ماندنی ترین خانه های دهه گذشته!
تحریریه معماری آرل
معماری و طراحی داخلی خانه از چالش برانگیزترین و در عین حال مهمترین فضاهای طراحی برای معماران محسوب می شود از این رو این فضا سال هاست مورد بررسی و آزمایش های گوناگونی در جهت افزایش کیفیت زندگی و ایجاد احساسی متفاوت در ساکنان قرارگرفته در ادامه با آرل با 6 نمونه از به یاد ماندنی ترین خانه های دهه گذشته همراه باشید......

Cliff House / MacKay Lyons Sweetapple :

این کابین تابستانی دو طبقه که فقط 89 متر مربع مساحت دارد با طراحی چالش برانگیز  و به طرز چشمگیری با صخره تلفیق شده ، به نظر می رسد که دو سوم این ساختار به صورت معلق در آب قرار گرفته که چشم انداز از سمت جلویی تجربه شخصی منحصر به فردی از منظره دریا  و حس شناور بودن را منتقل میکند و با نزدیک شدن به خانه ، از سمت صخره یک مکعب یکپارچه و منطقی مانند دیگر خانه ها نمایانگر می شود. در طراحی فضای داخلی طبقه همکف به نشیمن و آشپزخانه و حوزه های عمومی و طبقه بالایی به اتاق خواب اختصاص یافته این خانه منحصر به فرد از جهت خلاقیت در طراحی و برای احترام به طبیعت موجود و صخره های طبیعی ضمن ایجاد چشم انداز بسیار زیبا و احساس شناوری متفاوت در کنار ایمن بودن مورد توجه قرار گرفته است.
6 نمونه از به یاد ماندنی ترین خانه های دهه گذشته!

House NA / Sou Fujimoto :

این خانه شفاف برای یک زوج جوان در یک محله ساکت در توکیو طراحی شده است که با مفهوم زندگی در یک درخت در ارتباط است ،این خانه از 21 صفحه طبقه جداگانه تشکیل شده که همگی در ارتفاعات مختلف واقع شده اند.
هدف از نوع طراحی ایجاد صمیمیت و زندگی خانوادگی تعاملی می باشد نکته جالب این است که این مکان های به ظاهر جدا از هم مجزا نیستند بلکه به یکدیگر با انواع پله ها و نردبان ها متصل هستند. 
اندازه هر طبقه از 21 تا 81 متر مربع ، متغیر است طراحی کف در بعضی سطوح  برای کمک به خانه در فصول سرد مجهز به گرمایش از کف هستند همچنین تاسیسات ، تجهیزات لوله کشی و همچنین انبار همگی در دیواره ضخیم و شمالی در قسمت پشتی خانه قرار دارد
دلیل به یادماندنی و جذابیت این خانه در طراحی متفاوت  و شفاف و سطوح ، رویکرد هدفمند برای افزایش تعاملات و الهام از تجربه زیستی  پیشینیان باستان از زمان سکونت در درختان می باشد.
6 نمونه از به یاد ماندنی ترین خانه های دهه گذشته!

Vault House / Johnston Marklee :

این خانه منحصر به فرد  واقع در یک سایت ساحلی در کالیفرنیای جنوبی می باشد که در طراحی به جای تمرکز فقط بر نمای اصلی و مشرف به اقیانوس از مجموعه ای از فضاهای داخلی شفاف برای ورود نور و ایجاد چشم انداز های چشم نواز از زوایای مختلف پرداخته شده است. در واقع اتاق های طاق دار و یک طرفه که در یک حجم مستطیلی ساده با جهت گیری موازی در کنار هم قرار گرفته اند به عنوان فیلتری عمل می کند که نمای اقیانوس را از نمای ساحلی به سمت غرب از طریق خیابان تا مرز شرقی سایت گسترش دهد.حیاط که هسته اصلی خانه را تشکیل می دهد بین اتاقهای خصوصی تر در ضلع شرقی خانه و مناطق باز و متصل به غرب قرار گرفته است.با داشتن خطوط، حجم های متنوع  و فرم های ارگانیک ، هر اتاق طاقی یک منطقه یا یک عملکرد را در خانه تعریف می کند.  اثر ترکیبی منظره متنوعی از فضاهای داخلی را پدید آورده است و از این جهت جلوه ای متفاوت و در هر قسمت دارای تنوع بصری متفاوتی ایجاد کرده است ضمن اینکه نمای بیرونی نیز به تابعیت از فضای داخلی با آرک هایی آراسته شده است.
6 نمونه از به یاد ماندنی ترین خانه های دهه گذشته!

Ventura House/Tatiana Bilbao :

این خانه از بلوک های بتونی پنج طرفه تشکیل شده که از یک تپه جنگلی بیرون آمده تا منظره ای پانوراما را به سمت شهر مونتره ارائه دهد.هر پنج ضلعی منظره ای را با تفکیک به واحدهای مجزا و طبق درخواست مشتری به فضاهای عمومی و خصوصی تفکیک کرده است ضمن اینکه  امکانات خوبی را برای کاربران ایجاد میکند.
6 نمونه از به یاد ماندنی ترین خانه های دهه گذشته!

FAHOUSE / Jean Verville architecte :

این کلبه شگفت انگیز گویی از داستانی کودکانه بیرون آمده و معمار با بهره گیری از تضادهای بین تاریکی و نور در جنگل و دو مخروط غول پیکر  فرم کلبه جنبه رویایی این طرح معماری را شدت می بخشد.این کلبه برای یک زوج با دو فرزند  و براساس نیاز ها و سبک زندگی خانوادگی آنها شکل گرفته و همکاری بین معمار وخانواده باعث ایجاد اشتیاق مشترکی شده که منجر به کیفیت ساخت و اتمام بی عیب و نقص این خانه گردیده است.
6 نمونه از به یاد ماندنی ترین خانه های دهه گذشته!

Haffenden House / PARA :

این خانه استودیویی با یک گاراژ در طبقه همکف ، کتابخانه در سطح دوم و یک اتاق مطالعه در سطح سوم است. این خانه سفید رنگ از حیاط پشتی با استفاده از پرده ای حریم خصوصی را در فضا بیشتر می کند  همچنین بین طبقه دوم و سوم از یک بخش کاسه ای شکل استفاده شده است ،
این خانه با فرمتی غیرمعمول برای زندگی دو شاعر که به فضای بیشتری برای نوشتن و کتابخانه احتیاج داشتند  طراحی شده است ، بلوک سه طبقه از پارچه ای باسیلیکون شفاف ایجاد شده که  احساس ردیف هایی از پنجره های کوچک را ایجاد میکند این پروژه هنگامی که این پروژه جایزه AZ را در  معماری مسکونی 2015 کسب کرد ، علاوه بر این در فضایی به مساحت 105 متر مربع "مظهر یک احساس عمیق از آزادی و تجمل است." فضای داخلی نیز همان اندازه غیر منتظره مانند نمای بیرونی است و در واقع  نوع طراحی مبهم  و کاربرد خانگی با امکانات ویژه موضوعی قابل توجه در این پروژه محسوب می شود.
6 نمونه از به یاد ماندنی ترین خانه های دهه گذشته!

تحریریه معماری آرل
منبع:   azuremagazine، archdaily
 
 
تعداد بازدید : ۳۹۳۷
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
A Design : معرفی نفرات اول معماری و طراحی سال 2015

A Design : معرفی نفرات اول معماری و طراحی سال 2015

پیشنهاد 10 پروژه معماری آرامش بخش (خصوصی)  در سال 2019

پیشنهاد 10 پروژه معماری آرامش بخش (خصوصی) در سال 2019

50 پروژه معماری  برتر2019 از نگاه وبسایت Archdaily

50 پروژه معماری برتر2019 از نگاه وبسایت Archdaily

بهترین پروژه های معماری با رویکردهای جامعه-محور در سال 2015 از نگاه مجله ی Designboom

بهترین پروژه های معماری با رویکردهای جامعه-محور در سال 2015 از نگاه مجله ی Designboom

بهترین غرفه های موقت طراحی شده در سال 2015

بهترین غرفه های موقت طراحی شده در سال 2015

بهترین طراحی های داخلی تجاری در سال 2015 از نگاه مجله ی Designboom

بهترین طراحی های داخلی تجاری در سال 2015 از نگاه مجله ی Designboom

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir