۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : نسترن فراهانی
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۱۱:۰۵
تحریریه معماری آرل
با پایان یافتن سال 2019، بررسی پروژه هایی که در طول سال گذشته توسط خوانندگان ما ارسال شده است را ادامه می دهیم. پرتال خوانندگان ما از سراسر جهان، دریچه ای عالی را رو به معماری از رستورانها گرفته تا کتابفروشی ها، فروشگاه هایی برای گذراندن وقت و خرده فروشی ها، بازکرده است. ما هزاران مطالب از استودیوهای تاسیس شده گرفته تا کارهای کوچک دریافت کردیم که از میان آنها بهترین موارد را با دقت برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود انتخاب می کنیم.

پورتال ارسالی ما و گفتگوی آزاد با خوانندگان برای یافتن و به اشتراک گذاری معماری از سرتاسر نقاط جهان، ابزاری اساسی است. ما به مرور خود از 10 پیشنهاد برتر خوانندگان در سال 2019 ( فضاهای عمومی)، از جمله خانه های باصفای چوبی و قایق مانند در چین و یک کافه در هندوستان که تقریباً به طور کامل از مقوا ساخته شده است، می پردازیم.

1- کف سازی ها و  پارتیشن های نیمه شفاف صورتی، رستوران omakase

رستوران omakase
فضای داخلی رستوران "omakase" بصورتی طراحی شده تا میهمانان را در فضاهایی از شکوفه های گیلاس صورتی در برگیرد. این رستوران که در یک مرکز تجاری بازسازی شده در شانگهای واقع شده است، بیانگر نیاز به ایجاد فضایی مناسب برای سبک آشپزی "رمانتیک"  kaiseki که در آن سرو می شود، می باشد. به عنوان یک غذای سنتی و با کیفیت ژاپنی با کیفیت بالا، تیم تصمیم گرفت با الهام از "باران ساکورا" (پدیده گلبرگ های شکوفه گیلاس که به آرامی به زمین در نسیم فرو می روند) بر سبک آشپزی و غذاها تاکید کند.

2 - سقف شیب دار متصل به زمین این کلبه ها در هند، طبیعت و معماری را به هم پیوند می دهد

معماری هند
یک مزرعه کشاورزی است که در مناطق روستایی در کناره مکان مقدسی در هند قرار دارد. این پروژه طراحی شده توسط معمار مستقر در احمدآباد، از استودیوی طراحی d6thd،  بر اساس طراحی معماری بومی و بر پایه تکنیک های ساخت پابرجا، احترام به قدمت آنها بناها، ساخته شده است. سقف از سفال ساخته شده است. متریالی که با خاطره بسیاری از خانواده ها و نسل ها پیوند دارد و تصویر تقریباً نیم میلیون روستای هندی را ساخته شده است.
کل طرح "aaranya" در نظر دارد این عنصر اصلی معماری هند را تداعی کند: سقف کاشی کاری شده با سفال

3- کتابفروشی zhongshuge chongqing در چین با پله هایی شبیه به سبک اشر

 کتابفروشی zhongshuge chongqing
کتاب فروشی Hangzhou Zhongshuge پس از سال ها فعالیت در کشور چین به رشد و محبوبیت بین المللی دست یافته که مسئولان را بر آن داشته تا طرحی جدید، خلاقانه، مدرن و زیبا از فروشگاه های خود ارائه دهند. طرح کتاب فروشی جدید دارای عرصه ها مختلفی است که با مفهوم راه رفتن در بدو کودکی، زندگی، آموختن، استقامت و جسارت ارائه شده است. فروشگاه کتاب داخل یکی از مجتمع های تجاری و در یکی از شلوغ ترین خیابان پکن واقع شده است. ورودی فروشگاه از یک دیوار شیشه ای بزرگ تشکیل شده که پس از یک فضایی پر از ستون های سفید تعبیه شده و کتاب ها درون این ستون ها قرار گرفته است.  

4- نوارهای زندگی سبز در یک پل جدید عابر پیاده در کانبرا 

دریاچه گریفین
ورود landscape  cx به مسابقه "ارتباطات از دست رفته" در استرالیا شامل نوارهایی از زندگی است که یک پل را در کانبرا در استرالیا احیا می کند. پیشنهاد آنها یک محور سبز قابل سکونت در امتداد پل جاده ای موجود در بالای دریاچه گریفین است. در طول ساخت این دریاچه در سال 1936 ، برخی از اماکن فرهنگی بومی و نقاشی های سنگی از آب پوشیده شدند. بدنه وسیع آب، گذرگاه طبیعی را دورتر و جداتر کرد و اگر چه پل های جاده ای ساخته شده بودند، اما زیستگاه طبیعی از اثرات قابل توجهی رنج می برد.

5- فروشگاه "کتابهای بالای ابرها" را در بلندترین ساختمان شانگهای

کتابهای بالای ابرها
استودیو معماری wutopia به تازگی طراحی فروشگاه کتاب duoyun در 25 ام طبقه از بلندترین ساختمان شانگهای، را به پایان رسانده است. این پروژه با عنوان "کتابهای بالاتر از ابرها" توسط انتشارات قرن شانگ های به بهره برداری رسیده است و عملکردهای متنوعی از جمله کتابفروشی، فضای سخنرانی، نمایشگاه و یک کافه را شامل می شود. مکان عمومی جدید با ارائه کتاب هایی بیشتر قصد دارد به یک نقطه عطف فرهنگی در شهر شلوغ تبدیل شود.

6_ اتاق های چوبی، شبیه به قایق که طراحی شده اند تا شناور بمانند

اتاق های چوبی
موسسه طراحی منظر و آکادمی هنر معماری چین، مجموعه از "اتاق های قایقی" را برای اقامتگاهی تفریحی جدید fuchun در چین  طراحی و ساخته است. این حجم های چوبی که در حدود 5 کیلومتری شرق شهر باستانی میچنگ واقع شده است، الهام گرفته از رسوم محلی و "قبیله های آبی" هستند که برای چندین صد سال بین سلسله مینگ و چینگ در رودخانه زندگی می کردند. این اتاق های به ظاهر شناور بر روی سطح رودخانه، یک تجربه اقامتی منحصر به فرد را به میهمانان تقدیم می کند.

7 - راه اندازی مجدد ایستگاه قطار تایوانی قدیمی

ایستگاه قطار تایوانی
برای فعال کردن مجدد ایستگاه قطار متروکه در شهر تایتونگ تایوان، استودیوی خلاق fahr یک قطعه زمین پیش آمده را ایجاد کرد. ساختار غیردائمی با فراهم کردن فضایی محصور و انعطاف پذیر برای میزبانی فعالیت های فرهنگی بی شمار، با جامعه پیوند برقرار می کند.

8 – خانه های درختی پایدار در منظره ناهموار غرب ویرجینیا

 خانه های درختی پایدار
به عنوان اولین اثر استودیوی مستقر در میلان، در ایالات متحده، معماری peter pichler کانسپتی را برای خانه های درختی پایدار در غرب ویرجینیا ایجاد کرده است. در راستای یک پروژه مشابه که برای یک جنگل در دولومیت ایتالیا طراحی شده است؛ این طرح جدید مجموعه ای از سازه ها را در داخل یک منظر چوبی قرار داده است. به عنوان بخشی از یک تفریحگاه لوکس، این واحد ها با راهبردهای چالش ساختمان زنده برای به صفر رساندن مصرف انرژی و اثرات مخرب زیست محیطی، طراحی شده اند.

9- این کافه در بمبئی تقریبا به طور کامل از مقوا ساخته شده است

کافه در بمبئی
"بمبی مقوایی" توسط  NUDES، واقع شده در بخش تجاری مرکزی بمبئی، نمایانگر متفاوت و خلاقانه فکر کردن است. در این پروژه توسط معماران، از متریالی 100% قابل بازیافت و زیست تخریب پذیر، در فرم دادن به فضای داخلی کافه استفاده شده است. دلیل انتخاب این متریال، تطبیق پذیر بودن و توانایی جذب صدای عالی آن است.

10- سبک رترو نئون برای یک باشگاه شنا در کوالالامپور 

باشگاه شنا
باشگاه شنا توسط POW یک استخر است که در پشت بام طبقه یازدهم هتل ژورنال KL ، یک هتل در قلب کوالالامپوردر مالزی واقع شده است. با توجه به قرار گرفتن در مناطق گرمسیری ، عرشه استخر یک خلوتگاه شهری برای ساکنان شهر و همچنین خریداران مراکز خرید Bukit bintang در نزدیکی، می باشد.


اگر علاقه مند بره پروژهای برتر معماری در سال 2019 و سال های مختلف می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید: 



تحریریه معماری آرل
نویسنده : نسترن فراهانی

تعداد بازدید : ۱۸۷۱
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
10 موزه ی برتر سال 2015 از نگاه مجله ی DESIGNBOOM

10 موزه ی برتر سال 2015 از نگاه مجله ی DESIGNBOOM

50 پروژه معماری  برتر2019 از نگاه وبسایت Archdaily

50 پروژه معماری برتر2019 از نگاه وبسایت Archdaily

10 طرح داخلی برتر رستوران و کافی شاپ در سال 2015

10 طرح داخلی برتر رستوران و کافی شاپ در سال 2015

10  پروژه مسکونی برتر سال از نگاه AIA

10 پروژه مسکونی برتر سال از نگاه AIA

بهترین غرفه های موقت طراحی شده در سال 2015

بهترین غرفه های موقت طراحی شده در سال 2015

50 نمونه از محبوب ترین خانه های  سال  2019 در وبسایت ArchDaily

50 نمونه از محبوب ترین خانه های سال 2019 در وبسایت ArchDaily

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir