۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : نسترن فراهانی
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۰:۳۰
تحریریه معماری آرل
صحبت های زیادی درمورد چگونگی تاثیر اتوماسیون (خودکار سازی) بر نحوه انجام معماری و نقش ما در زمانی که فنآوری ها به میزها و محیط های کاری مان برسند، انجام شده است. در سال های اخیر، در حالی که ما شاهد بودیم که چگونه ربات ها و فناوری های پیشرفته در ساخت و ساز در حال توسعه بوده اند، ابزارهای جدیدی در حال ظهور هستند که نوید به خودکار سازی روند طراحی را می دهند. این امر به ما این امکان را می دهد تا در مراحل اولیه یک پروژه، با استفاده از شبیه سازی ها و هوش مصنوعی، فضاهای زندگی و ابعاد آنها را به سرعت و به راحتی پیکربندی کنیم.
آیا این اتوماسیون آینده طراحی معماری خواهد بود؟ برای درک بهتر این ابزار و دامنه احتمالی آن با Jesper Wallgren ، معمار و بنیانگذار Finch 3D گفتگو کردیم.


AD: مخاطب و هدف شما کیست؟ این الگوریتم به چه کسی می تواند کمک کند؟
Finch ابزاری برای معماران است که وظایف تکراری را به صورت خودکار انجام می دهد و با کمک به آنها در تصمیم گیری آگاهانه تر با استفاده از شبیه سازی و هوش مصنوعی، معماران را راهنمایی می کند. با انجام این کار، معماران قادر خواهند بود وقت بیشتری را برای ایجاد معماری عالی بگذرانند و به آنها اجازه دهند تا طراحی خود را آسان تر ارزیابی کنند.
" Finch به عنوان توسعه ای از ابزارهای CAD / BIM که قبلاً تاسیس شده است، کار می کند. توسعه آن در ادامه آنها، تصمیمی بود که خیلی زود در طراحی Finch گرفتیم. ما فکر می کنیم مهم است که معماران بتوانند به طراحی خود در محیطی که از آن استفاده می کنند ادامه دهند، ابزار Finch فقط آن را هوشمندتر خواهد کرد."
Finch برای استفاده در مراحل اولیه یک پروژه در نظر گرفته شده است. معمولاً می گوییم که از اولین طراحی های یک دستمال تا مجوز ساختمانی کار می کند. ممکن است بگویید که مقیاسش 1: 100 است.

AD: چگونه / چرا فکر می کنید این امر می تواند معماری را در سراسر جهان بهبود بخشد؟
من 5 سال است که شرکت معماری خودم را اداره می کنم. در مراحل اولیه یک پروژه، زمان زیادی صرف ارزیابی طرح های ما می شود تا اطمینان حاصل کنیم که آنها از مقررات پیروی می کنند و بر طبق قوانین مربوط به منطقه بندی هستند و اطلاعات مورد نیاز مشتری را تحویل می دهند. این بسیار مهم است زیرا در این مرحله می توان بیشترین ارزش را بدست آورد یا آن را از دست داد.
Finch به شما بازخورد فوری و اطمینان را می دهد که طراحی شما برای انجام  کار آماده است و شما قادر خواهید بود روی آنچه که شما انجام می دهید، "ایجاد معماری عالی" متمرکز شوید.

"مهم است که به یاد داشته باشید که Finch فقط یک ابزار است، بسیار شبیه قلم یا چکش. Finch فقط به اندازه شخصی که از ابزار استفاده می کند می تواند معماری را بهبود بخشد. اما هرکسی که معماری را انجام می دهد، می داند که شما اغلب در یک مهلت مشخص کار می کنید. در بسیاری از موارد ، شما وقت ندارید چندین گزینه را ارزیابی کنید و به عمق هر یک از آنها وارد شوید.  Finch به شما کمک می کند تا هزاران طرح را سریع ارزیابی کنید و اطلاعات لازم را برای تصمیم گیری آگاهانه در اختیار شما قرار می دهد."


AD: هوش ابزار شما چگونه کار می کند و چگونه برای ارائه فضاهایی با ابعاد "قابل سکونت" ساخته شده است؟ کاربران چه نوع از ویژگی ها و محدودیت ها را می توانند برای انطباق بهتر با پروژه های خاص به این برنامه ها اضافه کنند؟
Finch دارای دو نوع هوش، مبتنی بر قانون و هوش مصنوعی است. هوش مبتنی بر قانون حاوی الگوریتم هایی با ورودی است که کاربر می تواند آنها را تغییر دهد و برای مواردی مانند ارتفاع ساختمان، توزیع آپارتمان و ضخامت دیوار کاربرد دارد. این نوعی است که کارهای تکراری زیادی را خودکار می کند. بخش هوش مصنوعی بر درک کاربران ما و ایجاد پیشنهادهای مختلف طراحی تمرکز دارد. هرچه بیشتر از نرم افزار استفاده کنید ، Finch باهوش تر خواهد شد.

"تعداد نامتناهی روش ها برای طراحی یک فضای خوب برای زندگی وجود دارد، اما ویژگی های مکرر نیز وجود دارد. بیشتر آنها سرویس بهداشتی، آشپزخانه و برخی اتاق خواب دارند. با تجزیه و تحلیل مسکن های موجود، ما توانسته ایم چیزهای زیادی بیاموزیم و بر اساس آن پیشنهاداتی را تهیه کنیم. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم، پیشنهادهای تولید شده طراحی نهایی نیست بلکه یک شروع عالی برای معمار است که آنها را بهبود ببخشد و خلاقیت خود را به آن اضافه کند."

AD: آیا Finch عواملی مانند نورپردازی ، تاسیسات یا تجهیزات مناسب برای افراد معلول را در نظر می گیرد؟ (با توجه به این موارد احتمالاً می تواند طراحی اتوماتیک را از کار معمار متمایز کند)
تجربه کاربر برای Finch اولویت بالایی دارد. ما توجه زیادی را برای شهودی بودن و سرعت Finch متمرکز کرده ایم.
با توجه به این موضوع ، Finch مواردی مانند نور روز و عناصر دیگری را که تمایل به تأثیرگذاری بر معماری دارند، در نظر می گیرد. تاسیسات در یک سطح نموداری تری در نظر گرفته شده است تا یک سطح پر جزییات. به عنوان مثال ، Finch ممکن است به جای اینکه به شما بگوید که به یک شافت احتیاج دارید تا اینکه چه نوع لوله هایی را شامل خواهد شد.


برخی گفته اند که ابزارهایی مانند این ، نیاز معماران را در سراسر جهان جایگزین می کند. طبق دیدگاه شما ، نقش معماران در آینده چه خواهد بود؟
نقش معمار همیشه باید ایجاد یک معماری عالی باشد که از فرصتهای ارائه شده در یک سایت یا پروژه خاص استفاده کند. این نقش بسیار پیچیده ای است که برخی تصمیمات مبتنی بر واقعیت هایی مانند بودجه و ساخت و ساز و برخی دیگر درمورد ارزش هایی مانند آنچه که ما زیبا می دانیم و روش های خوب زندگی را در بر می گیرد. ما معتقدیم که این تصمیمات به بهترین وجه توسط معماران انجام می شود و  به آنها کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.
"به عنوان معمار، مهم است که ما از امکانات و ابزارهای جدیدی که برای حفظ رابطه ما ایجاد می شود ، استفاده کنیم. این چالشی است که بیشتر صنایع با آن روبرو هستند. هوش مصنوعی و اتوماسیون در حال بهتر شدن هستند و اکنون می توانیم عملیات هایی را انجام دهیم که حتی 10 سال پیش حتی تصور نمی کردیم. این شگفت انگیز است اما مطمئناً می تواند کمی ترسناک باشد. ممکن است به عنوان یک معمار و یک انسان، از خود بپرسید، آیا من قادر به انجام کار و همچنین دستگاه هستم؟ بعضی اوقات جواب مثبت خواهد بود و بعضی اوقات نه."

در رابطه با محصول و مسکن خود در سرتاسر جهان برای آینده نزدیک چه چیزی را در ذهن دارید؟
تمرکز ما سال آینده انتشار نسخه اول Finch خواهد بود. برای این کار، ما همچنان به همکاری با مشتریان خود می پردازیم تا مطمئن شویم که Finch به محصولی تبدیل شده است که معماران از آن استفاده می کنند. به موازات آن، ما یک فروشگاه اینترنتی در finch3d.com افتتاح خواهیم کرد که توسط آن می توانید الگوریتم های زیادی را که ما در طول راه ایجاد کرده ایم بارگیری کنید.

ابزاری که ما برای ایجاد معماری از آنها استفاده می کنیم، بر طرح ها و تصمیماتی که می گیریم تأثیر می گذارد. همیشه مهم است که از خود بپرسید که آیا ابزاری که استفاده می کنید به شما کمک می کنند معماری بهتری را ایجاد کنید یا آن را سخت تر می کند. پس از تلاش بسیاری از برنامه های نرم افزاری مختلف در طول 10 سال گذشته، نتیجه گیری من این است که ما به ابزارهایی احتیاج داریم که ما را بهتر درک کنند ، نه چیز دیگر.




تحریریه معماری آرل
منبع :can-a-machine-perform-the-work-of-an-architect

تعداد بازدید : ۲۳۱۲
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی خانه هماهنگ با محیط زیست توسط tjep

طراحی خانه هماهنگ با محیط زیست توسط tjep

طراحی بزرگترین کارخانه تبدیل زباله به انرژی در چین

طراحی بزرگترین کارخانه تبدیل زباله به انرژی در چین

خانه خود را  جغد مانند نظارت کنید + ویدیو

خانه خود را جغد مانند نظارت کنید + ویدیو

معرفی برنامه Autodesk FormIt

معرفی برنامه Autodesk FormIt

طراحی هوشمندانه برای ساختمان Shed

طراحی هوشمندانه برای ساختمان Shed

خانه‌ هیدروالکتریکی که با کمک امواج جزر و مدی برق تولید می‌کند

خانه‌ هیدروالکتریکی که با کمک امواج جزر و مدی برق تولید می‌کند

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir