۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : دوشنبه , ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۱۳:۴۵
تحریریه معماری آرل
فروشگاه محصولات چرمی SUREN از اولین فروشگاه های مرتبط با مد در Wudaokou چین است که صاحب و موسسین این فروشگاه زوجی فارغ التحصیل از آکادمی هنر و صنایع دستی بوده اند که علاقه و اشتیاق زیادی برای ساخت انواع چیزها با چرم داشتند و این علاقه منجر به تاسیس فروشگاهی برای فروش محصولات  چرمی و کارهای دستی آنان شد. از زمان تأسیس SUREN در سال 1993 تا به امروز ، همواره پایداری و اصالت صنایع دستی  چرمی در این فروشگاه حفظ شده است.



این فروشگاه خرده فروشی در طبقه همکف یک ساختمان مسکونی واقع شده است. اگرچه مساحت 150 متر مربع را در بر می گیرد ، اما در سه طبقه و به صورت لایه ای طراحی شده است طبقه همکف ، طبقه زیرین و طبقه بالای همکف!





 حدود یک چهارم فضای موجود شامل پله ها و راهروهای ارتباط دهنده است. قبل از بازسازی ، بیشتر مشتریان تمایلی به رفتن به طبقه بالا یا طبقه پایین یا استفاده از پله در فضا نداشتند و فقط در اطراف ورودی گردش می کردند. بنابراین معماران با طراحی نمای اصلی فروشگاه و باز شدن به سمت داخل ساختمان همینطور قرار دادن فضاهایی باز روبه خیابان باعث شدند تا پله ها و راهروها به خیابان های شهر امتداد یابند و منتهی شوند.



پس از طبقه بندی منطقی محصولات چرمی SUREN ، با تفکری پیچیده هویت ویژه ای به فضا افزوده شد از آن جا که کالاهای چرمی مانند کارت ویزیت شخصی هستند قطعا  آنها نیاز به ویژگی هایی دارند که معرف این ویژگی ها و هویت اصلی ان ها باشند.
دیوار سبز در راهروی ورودی به طبقه سوم فروشگاه و یا طرح تخته سیاه بر روی دیوار ها و یادداشت ایده ها و نوشته ها روی دیوار  همینطور نرمی منحنی ها و قوس های به کار رفته در فضا، نوع چیدمان و مبلمان مورد استفاده و قفسه بندی تنها مواردی از ویژگی های منحصر به فرد در فروشگاه است .



بنابراین طراحی فضا به منظور ایجاد مکانی پیچیده برای شکل گیری تصاویر جدید از فروشگاه در ذهن کاربران خلق شد البته اگرچه بسیاری از ایده های طراحی کاملاً عملی نشده اند. اما منجر به طراحی یک فروشگاه چرم غیر متعارف گردید که با سبکی هنری و زیبا مخاطبین زیادی را جذب و محصولات را در محیطی در خور و شایسته به نمایش می گذارد.







تحریریه معماری آرل
منبع: آرک دیلی

تعداد بازدید : ۲۸۹۳
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
معماری داخلی فروشگاه مد و شوروم لباس

معماری داخلی فروشگاه مد و شوروم لباس

اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه

اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه

طراحی داخلی مزون عروس

طراحی داخلی مزون عروس

طراحی داخلی ساعت فروشی

طراحی داخلی ساعت فروشی

طراحی شعبه لندن جواهرفروشی بولگاری توسط پیتر مارینو

طراحی شعبه لندن جواهرفروشی بولگاری توسط پیتر مارینو

معماری قنادی سنتی در پکن

معماری قنادی سنتی در پکن

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir