۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : سه شنبه , ۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۱۲:۴۵
10 دلیل برای شروع تجربه کاری معماران جوان در شرکت های کوچک معماری
تحریریه معماری آرل
به محض فارغ التحصیلی دانشجویان معماری ، خود را برای اولین انتخاب های شغلی و ورود به بازار کار آماده می کنند و بدون داشتن تجربه و تفکر اولین فرصت های شغلی معماری بر سر راه را فارغ از تصمیم گیری درباره بزرگ یا کوچک بودن فضای کاری انتخاب می کنند و یا ممکن هر دو را  برای تجربه امتحان کنند. با این وجود ، این فرایند آزمون و خطا ممکن است بیشتر از آنچه لازم است طول بکشد ، یا ممکن است لیبل و عنوان شغلی خاصی را بدون انتخاب آگاهانه به آن ها تحمیل کند این مقاله به معماران جوان کمک می کند تا اولین انتخاب شغلی خود را مطمئن تر انجام دهند. در ادامه با آرل با 10 دلیل برای شروع کار معماران جوان در شرکتهای کوچک معماری همراه باشید....

1-عضو مهمی از تیم

کار در یک شرکت معماری کوچک مانند مشارکت در یک کار تیمی است که برای تحقق اهداف خود نیاز به تلاشهای صمیمانه هر عضو دارد. از این طریق ، معماران جوان  وارد بخشی از فرایند تصمیم گیری می شوند. آنها با مشتریان، پیمانکاران و مدیران ساخت و ساز در تماس هستند از سایت ها و پروژه ها بازدید می کنند و همه چیز را از مراحل اولیه شاهد هستند این درگیری در انواع کارها باعث افزایش عزت نفس آنها می شود و باعث می شود احساس تعلق کاری  در آن ها بیشتر شده ضمن اینکه مراحل آشنایی با پروسه های کاری را سریع تر و آن ها را با عناوین شغلی بیشتری آشنا می سازند همچنین توانایی ها و پتانسیل های کاری افراد با انجام کارهای متنوع  بهتر سنجیده می شود و کار مورد علاقه یا کاری که در آن بهتر هستند را پیدا کرده و می توانند مسیر بهتری را طی نمایند.

2- سلسله مراتب کمتر ، تصمیمات سریعتر

طبق واقعیت های آماری ، بیشتر شرکت های معماری اکثرا کوچک هستند و کمتر از 10 نفر کارمند دارند که این می تواند برای کار کاربردی تر باشد زیرا تصمیمات سریعتر گرفته می شوند ، تغییرات آسان تر می شوند و کارمندان بهتر می توانند برای مشارکت در کارها  بین فعالیت های مختلف جابجا شوند.

3- انواع کارها

یک شرکت معماری کوچک به کارمندان خود وظایف مختلفی را واگذار میکند  می توان روی کانسپت یک پروژه کار کرد ، سپس روی نقشه یا برای پرزنتیشن و حتی در مذاکره با  مشتری مسئولیت  هایی را به عهده گرفت  در واقع در شرکت های کوچک کار هر روز بر حسب نیاز تغییر می کند و این باعث می شود جالب تر از کارهای تکراری روزانه در شرکت های بزرگ باشد.


4-کسب تجربه کار

در دفاتر معماری کوچک تر ، معماران جوان از اهداف بلند مدت و کوتاه مدت  شرکت و پروژه ها آگاهی کامل دارند. آنها در تماس مستقیم با مدیریت و کارفرمایان حتی گاهی بصورت حضوری قرار می گیرند و از نظارت مستقیم سرپرست ها یا همکاران حرفه ای تر دیگر خود بهره می گیرند که این موضوع می تواند برای معماران جوان که به دنبال کسب تجربه هستند بسیار مفید باشد.

5-پیوند با همکاران

در یک شرکت معماری کوچک ، کارمندان بهتر با یکدیگر آشنا می شوند و نزدیکی و صمیمیت بیشتر می شود آنها با یکدیگر و حتی با کارفرمایان خود ممکن است تعاملات خارج از کار یا ارتباطات بیشتری برقرار کنند که این موارد تأثیر مثبتی بر محیط کار دارد. آنها همکاری و احساس مسئولیت را تقویت می کنند همچنین باعث می شوند کارمندان احساس نکنند که به دلیل حجم کار از نظر اجتماعی مجزا شده یا از اجتماع و تعاملات انسانی که نیاز واقعی معماران است به دور هستند.

6- ابراز خلاقیت

طراحان در دفاتر کوچک شانس بیشتری برای ابراز ایده های خلاقانه خود دارند و نسبت به دفاتر بزرگتر و دارای سلسله مراتب که سرپرست های آتلیه  طراحی اصلی را به عهده دارند یا هر کارمند وظیفه معین ومحدودی را دارد در دفاتر کوچکتر بستر مناسب تری برای بروز انچه در ذهن دارند برایشان مهیاست آنها می توانند بدون ترس از اشتباه کردن ، خلاق باشند و راه حل های خود را برای مشکلات مختلف ارائه دهند و حتی در مواقع نیاز مستقل و بدون ترس به تنهایی روی پروژه ها کار کنند.

7- طراح مشتری را انتخاب کنید

دفاتر کوچک معماری معمولاً قادر به انتخاب کارفرمایان خود هستند. بر خلاف شرکتهای بزرگ که تیم بازاریابی برای کل شرکت تصمیم می گیرد ،  در دفاتر کوچک تر کل تیم ، از جمله طراحان ، تصمیمات مشابهی را می گیرند و جوانب گرفتن پروژه از دید همه افراد طراح، مجری و ... بررسی می شود از این جهت کار دفاتر کوچک و همسو بودن با پروژه ها و اهداف شرکت بیشتر در نظر گرفته می شود.

8- اعتبار شغلی

در دفتر های کوچک ، طراحان جوان می توانند بخش های بزرگتری از پروژه ها همچنین اعتبار بیشتری را بدست آورند و این پروژه ها یک سبد ارزشمند را تشکیل می دهند که می تواند برای مشاغل آزاد و سایر فرصت های آینده مورد استفاده قرار گیرند بنابراین رشد شغلی در صورت دارا بودن توانایی در این موارد  با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

9- ساعات کاری انعطاف پذیر

در دفاتر کوچک معماری ساعات کار با توجه به نیاز می تواند انعطاف پذیرتر باشد. تماس مستقیم بین همه اعضا این امر را تسهیل می کند. فرد می تواند وظایف تعیین شده خود یا ساعات کاری لازم را روزانه به اتمام برساند و آزادی عمل بیشتری را تجربه کند  در واقع از محاسبه ساعت ها و خشکی فضای کاری بزرگ خبری نیست و تمرکز بیشتر بر کار تیمی و انجام کار با کیفیت گذاشته می شود.

10- حفظ سبک زندگی با کیفیت

کارمندان شرکتهای کوچک به واسطه ساعات کار قابل انعطاف ، زندگی اجتماعی بهتری را  تجربه می کنند. آنها می توانند مدت زمان بیشتری را با خانواده بگذرانند و با دوستانشان ملاقات کنند. همچنین تنوع کارها ، که گاه شامل برخورد با افراد مختلف می شود ، محیط کاری جالب تری را فراهم می کند و احتمال افسردگی ناشی از کسالت را کاهش می دهد.


تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: arch2o

تعداد بازدید : ۳۳۲۹
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
زندگی قبل و بعد از معماری!

زندگی قبل و بعد از معماری!

درآمد منطقی از ارزهای دیجیتالی برای معماران

درآمد منطقی از ارزهای دیجیتالی برای معماران

در ستایش ترسیم: موردی برای مهارت دست کم گرفته شده

در ستایش ترسیم: موردی برای مهارت دست کم گرفته شده

چرا معماران باید بیشتر میز کار خود را ترک کنند و به پروژه های اجرایی سرکشی کنند؟

چرا معماران باید بیشتر میز کار خود را ترک کنند و به پروژه های اجرایی سرکشی کنند؟

نگاهی متفاوت و خلاقانه به سایت پلان

نگاهی متفاوت و خلاقانه به سایت پلان

آزادی بیشتر، ساختمان های بزرگتر: چرا معماران جوان اروپایی به چین مهاجرت می کنند؟

آزادی بیشتر، ساختمان های بزرگتر: چرا معماران جوان اروپایی به چین مهاجرت می کنند؟

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir