۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : نسترن فراهانی
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۳:۰۶
کانسپت معماری از نهنگ
تحریریه معماری آرل
185 مایل در شمال مدار قطب شمال ، در بالای جزیره آندیا ، شهر کوچک و بسیار زیبای آندنس قرار دارد. کمی بیشتر ماجراجویی کنید تا دره Bleiksdjupa ، در اعماق دریا را پیدا کنید که نهنگ های در حال مهاجرت از آنجا عبور می کنند واین منطقه را به عنوان یکی از بهترین مکان های جهان برای تماشای پستانداران دریایی زیبا تبدیل می کنند. نهنگ ها بزرگ ، زیبا و همیشه سرگرم کار خود هستند. برای "ایجاد آگاهی و الهام بخشیدن از یادگیری و حفاظت از نهنگ ها و محیط زیست آنها" ، استودیوی دانمارکی Dorte Mandrup در حال ساخت "نهنگ" ، یک جاذبه بازدید کننده جدید در شمال نروژ، می باشد. نهنگ، "در حال ظهور به عنوان یک تپه نرم در ساحل صخره ای - گویی یک غول لایه ای نازک از پوسته زمین را برداشته و حفره ای را در زیر آن ایجاد کرده است" ، نمونه عالی از یک ادغام یکپارچه است که می تواند بین ساختارهای و محیط اطراف آنها معماری اتفاق بیفتد.
کانسپت معماری از نهنگ
اخیراً Whale AS یک رقابت بین المللی برگزار کرد که در آن شرکت های معتبر معماری مانند BIG ، Reiulf Ramstad و Snohetta شرکت کردند. Dorte Mandrup با شکست 37 تیم ، و پیشی گرفتن از چهار تیم از پیش واجد شرایط ، به عنوان برنده مورد استقبال قرار گرفت. Borre Beglund ، مدیر عامل شرکت AS گفت: "پروژه از  Dorte Mandrup به وضوح برنده است و معیارهای مسابقه را به بهترین شکل برآورده می کند. این ساختمان شاعرانه و ملایم و در عین حال ،بسیار هیجان انگیز و غیرمعمول است. » نهنگ ، در میان تپه ها ، کوه های کوهستانی و مناظر منحنی آندیا ، ترکیب مناسب وکاملی خواهد بود.
کانسپت معماری از نهنگ
پشت بام منحنی نهنگ، همانطور که از نام آن پیداست، شبیه به نهنگی است که از اقیانوس می گذرد. این سازه با منظره ناهموار اطراف آن هماهنگی دارد و از آن بیرون می آید تا منظره ای نفس گیر از اقیانوس ارائه دهد. سقف خمیده، ترکیبی طبیعی از چشم انداز ، که با سنگ پوشانده شده است، با شکوه به آسمان بالا می رود و  به بازدید کنندگان این امکان را می دهد تا با نماهای بی نظیر عبور نهنگ ها ، اقیانوس ها ، خورشید نیمه شب و حتی چراغ های شمالی روی آن قدم بزنند!
کانسپت معماری از نهنگ
سه نقطه بلند در سایت ، سقف را مشخص می کند و فضای داخلی آن شامل دفاتر ، فضاهای نمایشگاهی ، فروشگاه و یک کافه است. در طبیعت متناقض ، فضا کاملاً عاری از ستون خواهد بود و ساختاری گسترده و متکی به خود ایجاد می کند. با نزدیک به 50،000 بازدید کننده تقریبا هر ساله به آندنس ، نهنگ فقط تعداد بیشتری از گردشگرانی را که می خواهند در نهنگ ها را تماشا کنند ، جذب می کند.
کانسپت معماری از نهنگ
Dorte Mandrup می گوید: آندیا ، نقطه ای دور واقع در شمال ، مکانی بی نظیر و نهنگ ، یک پروژه خارق العاده است. ما نه تنها در چشم انداز چشمگیر دیگری معماری خواهیم ساخت بلکه در افزایش درک نهنگ ها و حفظ زندگی دریایی نیز شرکت خواهیم کرد. درست در اینجا و در حاشیه اقیانوس ، ما در یک منظره باشکوه و باستانی ، اثری بر جا می گذاریم. این فرصت با مسئولیت بزرگی همراه است ، که بسیار انگیزه بخش و الهام دهنده می باشد. " این شرکت با ایجاد یک شگفتی ارگانیک معاصر ، از انجام اقدامات خود برای حفظ چنین موجود دریایی باشکوهی هیجان زده است. این ساختمان ممکن است ملایم و ظریف باشد ، و سادگی در هر آجر آن بافته شده است ، اما تنها چنین قطعه ای می تواند واقعاً یادآور زیبایی و ظرافت نهنگ باشد. نهنگ با بازگشایی برای عموم مردم در سال 2022 ، نتیجه تلاش های Dorte Mandrup  با  Marianne Levinsen و مشاوران JAC Studio، Thornton Tomasetti ، Niels Øien و Anders Kold است.
کانسپت معماری از نهنگ
کانسپت معماری از نهنگ
کانسپت معماری از نهنگ
کانسپت معماری از نهنگ
تحریریه معماری آرل
منبع : yankodesign
تعداد بازدید : ۵۰۷۲
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
کابل های نورانی FLOS  بهترین گزینه در هماهنگی با معماری مدرن

کابل های نورانی FLOS بهترین گزینه در هماهنگی با معماری مدرن

خلاقیت : طراحی نمای کارخانه قدیمی با چوب های دور انداخته شده

خلاقیت : طراحی نمای کارخانه قدیمی با چوب های دور انداخته شده

طراحی میز، خلاقیتی برای برانگیختن حس کنجکاوی

طراحی میز، خلاقیتی برای برانگیختن حس کنجکاوی

خلاقیت: معرفی چند زیردری با ایده ی خلاقانه

خلاقیت: معرفی چند زیردری با ایده ی خلاقانه

طراحی چهار پایه های فلزی و بتنی با استفاده از خوشنویسی

طراحی چهار پایه های فلزی و بتنی با استفاده از خوشنویسی

طراحی خلاقانه با استفاده از مواد طبیعی

طراحی خلاقانه با استفاده از مواد طبیعی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir