نویسنده : نسترن فراهانی
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۱۰:۴۵
تحریریه معماری آرل
در دنیای تکنولوژی، شاهد ارتباط و همکاری با رشتههای مختلفی هستیم که در این میان، بیربطترین موضوع به فناوری و تکنولوژی، مقولهی مد و فشن است. همه قبول داریم که زیبایی یک محصول میتواند برای آن در حکم یک برگ برنده باشد؛ اما کمتر تولیدکنندهای وجود دارد که روی این موضوع به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی سرمایهگذاری کند. در این میان، برخی از تولیدکنندگان اصرار دارند بین این دو دنیا ارتباط عمیقتری ایجاد کنند و برند «بنگ اند آلوفسن» (B&O) در کنار ظاهر زیبای محصولات خود، صدایی عمیق و با جزئیات زیاد پخش میکند که البته قیمت زیادی هم دارند. حال میخواهیم به طراحی فروشگاه بنگ اند آلوفسن در شهر کیوتو ژاپن را بررسی کنیم. همراه آرل باشید..میزهای نمایش توسط Yusuke Seki مخصوص شرکت تجهیزات صوتی بنگ و اولوفسن طراحی شده اند. بلوک های بتنی که وزن آنها را تحمل می کنند، در آنجا قرار داده نشده اند بلکه در محل ساخته شده اند. برای هر یک، چهار تکه چوب ابتدا درون قالب کنار هم قرار داده شده و سپس با بتن پر شده است. پس از سخت شدن بتن ، دو طرف قالب جدا شده و از قطعات باقی مانده به عنوان پایه های میز استفاده شده اند. این طرح فرصتی بود برای حل کردن موضوعی که مدت هاست ذهن طراحان را به خود مشغول کرده است : چگونه ممکن است برای چوبی که در ساخت بتن استفاده شده و به هر حال دور انداخته خواهد شد، کاربرد جدیدی متصور شویم؟ استفاده از قالب به عنوان عنصر سازنده و اجزای مبلمان یکی از راه های حل این مشکل بود.
نگرانی در مورد بازیافت مواد و به حداقل رساندن ضایعات نیز از طراحی فضا به ما اطلاعات می دهد. Yusuke Seki با آگاهی از ماهیت موقتی فروشگاه ، سعی در استفاده مجدد از بیشتر مواد اولیه و دستیابی به حداکثر اثر با حداقل ابزار داشته است. دیوارها و سقف در حالت میانه تخریب باقی مانده است، با عکس های نصب شده در حفره هایی که یک بار قفسه ها در آنها به جا مانده است، از نمایش تخریب ها جلوگیری شده است. در قسمت پشتی طبقه اول ، افزودن شن سفید، اشاره ای به یک عمل متداول که در زیارتگاه های جینجا در اطراف کیوتو دیده می شود، این بخش از فضا را به نوعی مجموعه مقدس تبدیل می کند و چگونگی تجربه گوش دادن به موسیقی روحانی را منعکس می نماید.
نکته حائز اهمیت در طراحی داخلی فروشگاه موقت تجهیزات صوتی بنگ و اولوفسن سرعت طراحی، و استفاده بهینه از شرایط فروشگاه بوده است، که طراحان توانسته اند فضای متناسب با این برند را خلق نمایند.
تحریریه معماری آرل
منبع : bang-and-olufsen-pop-up-store-kyoto-yusuke-seki
مطالب مشابه
X
همراه معماری آرل باشید