نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۲:۴۹
تحریریه معماری آرل
مطالعات نشان می دهد که نوع طراحی مکان های آموزشی می تواند باعث رشد یا بازدارنده یادگیری باشند. این موضوع که فضاهای آموزشی بر میزان یادگیری و دیگر دستاوردهای دانش آموزان مؤثر است چندین دهه مطالعات بسیاری را در حوزه های مختلف از جمله در حوزه های روانشناسی محیط در فضاهای آموزشی به خود اختصاص داده است و این اعتقاد وجود دارد که مدلهای جدید آموزشی نیازمند حرکت افراد ، کار گروهی و پویایی بیشتر است.در واقع فضای آموزشی بایستی مانند یک میدان شهری یک مرکز اجتماعی فعال و موثر باشد از این رو موضوع مهمی مطرح شده که طبق گفته آن مهمترین بخش آموزش و یادگیری برای کودکان به جای کلاس ، در زمین های بازی برای آنها اتفاق می افتد. با وجود این ، بارها شاهد زمین های بازی خالی یا تعریف نشده در مدرسه ها و تمرکز بر کلاس های فشرده هستیم.
به دلیل اهمیت و معنای بازی در کودکان و نقش زمین های بازی ، بسیاری از مدارس و مؤسسات آموزشی پارادایمهای سنتی را شکسته و تصمیم به کشف و طراحی امکانات جدید گرفتند. در ادامه با نمونه های خلاقانه ای از تجهیزات ویژه طراحی شده در مدارس، بکارگیری رنگ ها و افزودن مناطق تفریحی و بازی برای کودکان در فضاهای آموزشی که سبب تعاملات بهتر ، یادگیری و خلاقیت بیشتر می شوند با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily
مطالب مشابه
X
همراه معماری آرل باشید