بهعنوان یک انسان معاصر، او - حتی بیش از یک معمار - روشنفکر بود که به رشتههای هنری و فنی، مردمشناسی، تاریخ ادیان و فلسفه میپرداخت. دانش میانرشتهای او، همراه با تفکر علمی، کلید تفسیر و تجدیدنظر در حقایق، رویدادها، رفتارها یا نظریههای مرتبط با طبیعت، شده است. نگرش دقیق بر همهچیز، بهمنظور استخراج راهحلهای عملی برای توسعه پروژهها و یا فرآیندها، نهتنها درزمینه حرفهای، بلکه در تجربه زندگی روزمرهاش خود را نشان میدهد. حتی پوست کندن یک پرتقال یا ساخت یک جعبه، برایش به بهانهای سرگرمکننده برای انجام آزمایش روشهای جدید تبدیل میشود، کاری که برونو مناری - بهعنوان یک رویکرد - در پیشرفت خلاقیت از طریق بازی انجام میدهد.
تصویر1: تبدیل سیستم های متقارن به پیوندهای نامتقارن
تصویر2: مطالعات در مورد نیروهای تنشی و فشاری در سیستم اسکلتی حیوانات
تصویر3: مطالعات در مورد نیروهای تنشی و فشاری در سیستم اسکلتی حیوانات
تصویر4: برای جورجیینی ، طبیعت یک منبع غنی از مثال ها است ، حتی برای طراحی یک چهار راه
او با نگرش سکولاری، ادعا میکند استقلال انتخاب با توجه به هر شرایط عقیدتی، اخلاقی یا مذهبی، یک روش دقیق از کاربر اساس یک عنصر آشکار از عدم قطعیت، یعنی شک، هست، یعنی در مقابل همهچیزها یا رویدادها، نه بهعنوان عدم توجه به مسئله شناختی حقیقت، بلکه بهعنوان شرط اساسی برای تعیین حقیقت بدون اینکه چیزی را بهطور مشخص بیان کنیم قابلتشخیص است؛ بنابراین، شک روششناختی، ناشی از کنجکاوی، عطش یافتههای عینی و عقلانی، از طریق دانش و با داشتن اندیشه علمی بهعنوان پایه ثابت کار، قابلاثبات است.
تصویر5: در حال ساخت کاسا سالدارینی ؛ پوسته سیمان فقط 4 سانتی متر ضخامت داشته است
تصویر6: کاسا سالدارینی در باراتی-پیومبینو ، 1962
در فرآیند دستیابی به این مبانی نظری، مطالعات تامپسون که در آن فرایندهای بیولوژیکی را از جنبههای ریاضی و فیزیکی آنها بررسی میکند برای جورجینی بسیار مهم است. در تعریف تامپسون میآید:«فرم جسم یک نمودار از نیروهاست» این پارادایمی اساسی است که برای همیشه از طرح ویتوریو جورجینی پشتیبانی خواهد کرد. برای معمار فلورانس (جورجینی)، پایه و اساس همهچیزهایی که مربوط به ساختار سیستم¬ها و طراحی آنها است به هندسه تبدیل خواهد شد: مطالعه فضایی که میتواند مبنایی باشد که بتواند آنچه را که میخواهد بسازد.
تصویر8- مرکز اجتماع "آزادی" ، پارسکویل-نیویورک 1976-77: عکس سایت ساخت و ساز. این کار نشان دهنده پیچیدگی توپولوژیکی است که قبلاً به آن نرسیده اند.
تصویر9: ساختمان در حال ساخت مرکز جامعه آزادی که توسط هلیکوپتر عکاسی شده است
تصویر10: کره توپولوژیکی که توسط جورجینی از مدل حلقه موبیوس (طراحی) شروع شده است
تصویر9: ساختمان در حال ساخت مرکز جامعه آزادی که توسط هلیکوپتر عکاسی شده است
تصویر10: کره توپولوژیکی که توسط جورجینی از مدل حلقه موبیوس (طراحی) شروع شده است
تصویر9: ساختمان در حال ساخت مرکز جامعه آزادی که توسط هلیکوپتر عکاسی شده است
تصویر10: کره توپولوژیکی که توسط جورجینی از مدل حلقه موبیوس (طراحی) شروع شده است
برگردان(با تلخیص) : صدیقه صادقآبادی
منبع : https://www.industriarchitettura.it
مطالب مشابه
همراه معماری آرل باشید