۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : پنجشنبه , ۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ۱۰:۴۰
معماری مدرن
تحریریه معماری آرل
اکثر ما خانه های مدرن را دوست داریم اما  چیزی را که دقیقا درباره آن ها میپسندیم ممکن است متفاوت باشد ! خطوط صاف و مشخص، ظاهر مرتب و چشم نواز و یا سادگی؟ همه اینها شاید مواردی است که ما را به فضاهای مدرن و ساده علاقه مند می سازد اما جدا از آن ها دلایل و پشتوانه ای ذهنی و چیزی بیش از این ها برای دلبستگی به آن ها هست با 7 دلیل ساده برای انتخاب سبک مدرن و علاقه معماران به آن ها با آرل همراه باشید.....

زیبایی بصری

خانه های مدرن از نظر  بصری چشم نواز و سادگی آن ها برای مشاهده از طریق چشم انسان آسان است از این رو با تمرکز حواس، مانع از حواس پرتی می شود و بدون اینکه  قضاوت شما را تحت تاثیر قرار دهند اجازه میدهد تا مهمترین عناصر طراحی بدرخشند در واقع در نتیجه  نهایی کار، تمام فکر و تصمیماتی را که در طراحی گرفته شده است نمی بینید فقط نتیجه نهایی و زیبایی های اصلی دیده می شوند و خطوط تمیز ، پروفیل های ساده سقف یا ظاهر عاری از جزئیات گیج کننده که در کنار هم ظاهری شیک به فضا می بخشند و به عنوان عامل اصلی و مورد توجه در طراحی مدرن به چشم می آیند.
معماری مدرن

طراحی صادقانه

یک صداقت ذاتی در طراحی خانه های ساده و مدرن وجود دارد که آن ها را قابل اعتماد می کند. هیچ ترفند و دورویی وجود ندارد در واقع هیچ چیزی برای پنهان کردن نیست همه چیز در مورد طراحی، هدفمند و حساب شده است طراحی مدرن تلاشی برای ابراز وجود و جلب توجه ندارد و همانطوری که واقعا هست دیده می شود.

 طراحی احیا کننده

نکته ای که در مورد یک خانه ساده مدرن وجود دارد  این است که آرامش بخش و در عین حال با طراوت است. شاید با  یادآوری عناصر آشنا در گذشته مانند  انبارها ، خانه های مزرعه و اتاقک ها  این احساس را ایجاد می کند . بیانگر یک نوع احساس نوستالژی و  تسکین دهنده است به طوریکه پناهگاهی امن شامل اساسی ترین عناصر آن (دیوارها ، سقف ها ، کفها ، دهانه ها ، سازه) و  با هدف اساسی (تامین پناهگاه) به دور از تزئینات و عناصر اضافی می باشد به خصوص در دنیای پیچیده امروزی یک خانه مدرن ساده پناهگاهی نجات دهنده برای دوری از هرج و مرج است که ما را احاطه کرده است. و به نوعی بازیابی و دوباره زنده شدن احساسات انسانی ماست.

طراحی بی انتها و نامحدود

یک خانه ساده مدرن از مدهای مرسوم و ترندها که در طول زمان تغییر یا از بین می روند به دور است در عوض ، عناصر اساسی معماری داخلی و خارجی فضا که ضروری و مفهومی است  را نمایش می دهدو آنچه حواس را از موضوع اصلی پرت میکند حذف می نماید.

معماری مدرن

طراحی قابل درک

طراحی مدرن شامل پلان های ساده و نقشه های بسیار منطقی و دارای وضوح،  فرم ها به صورت مربع، مستطیل و خالص است. پروفیل های ساده در سقف متریال و دیتیل های حداقلی که سبب می شوند ذهن به راحتی فضا را تحلیل  و درک نماید .

تأثیرگذاری در طراحی

با از بین بردن حواس پرتی ، هدف از فرم ها و المان ها و جریانات طراحی مشخص تر می شود. ذهن به وضوح  فرم طراحی سقف و یا پنجره را بدون هیچ سردرگمی درک می نماید و  با پرهیز از به کارگیری دکوراسیون ها و سبک های غیر ضروری با طراحی پیچیده سبب می شود تا هدف کلی طراحی تقویت شده و پیام ها بسیار مشهود به مغز انتقال یابند.

طراحی مقرون به صرفه

طراحی مدرن اگر به درستی انجام شود ،پتانسیل و فرصت های بسیار خوبی را برای طراحی و ساخت ارزان قیمت با طراحی  مقرون به صرفه ایجاد می کند ، به خصوص در مقایسه با سبک های کلاسیک و دارای دیتیل ! ویژگی های طراحی مدرن مانند پلان باز ، اشکال هندسی خالص ، جزئیات ساده و یک پالت رنگی و متریالی محدود  فرصت های بیشماری را برای کاهش هزینه ساخت و ساز و کارکری در خانه فراهم می کند.

معماری مدرن
می توان گفت اگرچه سادگی ظاهری خانه های مدرن کاربران را جذب می نمایند در ته مایه این سادگی ویژگی های ارزشمندی نهفته است که مطابق با نیازها و احساسات انسانی سبب جذب کاربران می گردد همینطور می تواند تعامل خوبی با محیط و  ایده ای منحصر به فرد برای کاهش هزینه ها باشد در واقع چیزی بیش از سادگی ما را برای داشتن خانه ای مدرن ترغیب میکند اما نکته قابل توجه این است برای طراحی مدرن  چگونه آغاز کنیم؟
پروژه خود را با هدف شروع کنید از چرایی تا اجرایی بودن ایده ها همه چیز را در نظر بگیرید هر تصمیمی باید دلیل داشته باشد و آگاهانه صورت گیرد اصول اولیه طراحی مدرن را فراموش نکنید: اشکال هندسی خالص ، جزئیات ساده یا فاقد جزئیات ، سازمان دهی روشن ،  توجه به عناصر اصلی و مهم ساختمان - سقف ، دیوارها ، کف و ...
اگرچه طراحی خانه های مدرن ساده به نظر می رسد اما به یاد داشته باشید که برای ایجاد یک طرح زیبا نیاز به افکار هوشمندانه است همانطور که استیو جابز بیان نموده: "برای انجام یک کار ساده ، درک واقعی چالش های اساسی و ارائه راه حل های ظریف بسیار سخت است."
طراحی های مدرن ساده نمایانگر یک طراحی تمیز و ساده و با جزئیات به ظاهر کم است اما  بر خلاف آنچه در نتیجه نهایی بی دردسر به نظر می رسد ، رسیدن به آن نتایج  به زمان و تلاش زیادی نیاز است.

آیا شما هم خانه های ساده و مدرن را  بیشتر می پسندید ؟ دلایل و نظرات خود را با آرل در میان بگذارید....

 تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: yr-architecture

تعداد بازدید : ۳۵۵۳
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
نکات طراحی و ساخت ویلا

نکات طراحی و ساخت ویلا

آشنایی با سه نمونه معماری ویلا جنگلی

آشنایی با سه نمونه معماری ویلا جنگلی

اصول طراحی خانه های آینده

اصول طراحی خانه های آینده

طراحی ویلای دوبلکس به سبک مدرن

طراحی ویلای دوبلکس به سبک مدرن

معماری مدرن اسپانیا

معماری مدرن اسپانیا

طراحی مرکز فرهنگی برای مسلمانان در چین

طراحی مرکز فرهنگی برای مسلمانان در چین

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir