۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : نسترن فراهانی
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۰:۴۵
طراحی داخلی خانه مدرن
تحریریه معماری آرل
"خانه خورشیدی" در منطقه ای گرمسیری و ساحلی در گوا در هند قرار دارد و توسط گروه معماری SAV طراحی شده است که شرکتی مستقر در لندن، بمبئی و گوآ است. معماران این خانه را با الهام از طبیعت آتشین خورشید طراحی کردند که شامل دیوارهای خارجی از جنس سنگ های لاتریت بومی به رنگ قرمز ،صفحه های خورشیدی بزرگ، اتاق نشیمن و ورودی با ارتفاع زیاد و با روکش آجری، می شود. هندسه خانه از منظره اطراف تاثیر گرفته و درآن  از برجستگی های سراسری، خطوط سیال و پیش آمدگی هایی که فضای داخلی را منعکس می کنند، اسفاده شده است.
طراحی داخلی خانه مدرن
ایوان کرکره ای و مشبک، یک فضای ورودی دلپذیر و جذاب را برای خانه خورشیدی ایجاد کرده و در کنار دیوارهای لاتریت بومی در قسمت ورودی و هم چنین نمای جنوبی  قرار گرفته است که دمای خانه را خنک تر نگه می دارند.
موقعیت خانه محدود و پرتراکم است و چشم اندازهای کمی دارد که برای خانه های ایام تعطیلات غیر عادی است، بنابراین تمرکز معماران بر این بوده تا خانه ای را طراحی کنند که دری رو به حیاط دارد. این خانه عناصر طبیعی را جذب کرده و آنها را در فضای داخلی اش به نمایش گذاشته است. دیوار آجری اکسپوز هسته اصلی خانه را تشکیل می دهد که با حرکت به سمت نشیمن در طبقه دوم، تغییر مسیر داده و فضایی گسترده و پویا را ایجاد می کند.اتاق نشیمن منحنی که در میان فضای اطرافش فرو رفته، به گونه ای طراحی شده که با استخری که در بیرون قرار دارد هم تراز باشد که این باعث ایجاد یک ارتباط بصری شاعرانه با آب می شود و فضایی همانند آمفی تئاتر را برای نشستن ایجاد می کند.
طراحی داخلی خانه مدرن
راه پله از جنس چوب ساج با نرده های برنجی ،لایه های از بافت ها و متریال های مختلف و زیبا را ایجاد میکند که در تمام خانه جریان دارند.
با باز و بسته شدن درهای کشویی اتاق نشیمن، فضای داخلی به استخر متصل می شود. معماران با استفاده از تجربیاتشان از  متریال های ساده و قابل دسترسی استفاده کردند که گزینش این متریال ها با تمرکز بر هر دوی ساخته های انسانی و جزییات آنها و  هم چنین طبیعت و ارتباط با محیط بیرون، انجام شده است. سقف و کف سازی از جنس بتن اکسپوز که از بتن در جا ساخته شده اند، فضای داخلی یکپارچه ای را ایجاد می کنند و هم چنین خانه را در هوای گرم گوا ، خنک نگه می دارند.
طراحی داخلی خانه مدرن
طراحی لابی، خنک و خیال انگیز است و صندلی هایی که به شکل مجسمه هستند،  فضایی ساده و اصولی ، ایجاد میکنند.
این خانه با یک طراحی هنرمندانه، بوسیله برآمدگی های بزرگ و فضای سبز سایه دار در حیاط ، به آب و هوای گرمسیری پاسخ می دهد. پیش آمدگی ها و بام های شیب دار اطراف، در فضای داخلی منعکس می شود و شیب ها و زوایای مختلف آنها، فضایی منحصر به فرد را در داخل خانه ایجاد می کند. ورودی خانه با یک دیوار آجری و یک استخر کم عمق با صفحه های خورشیدی بزرگ روی دیوار جنوبی طراحی شده است که به محض ورود مهمان به خانه، فضایی بازتاب کننده و هم چنین، کاربردی را ایجاد می کنند.
طراحی داخلی خانه مدرن
معماران، پلان باز فضای غذا خوری را، شاد، با طراوت و پر نور طراحی کردند که عناصر بومی و مدرن را به زیبایی در کنار هم قرار می هد.
پله های از جنس چوب ساج با نرده های برنجی،لایه هایی از بافت و متریال های مختلف را ایجاد می کنند که در سراسر خانه جریان دارند. سالن غداخوری دارای کف سازی از جنس کاشی های سیمانی و سنتی برگرفته از عناصر پرتغالی در گوآ، پیشخوان گرانیتی محلی،آشپزخانه مدرن و اثاثیه روشن می شود. فضای غداخوری و آشپزخانه در اطراف حیاط داخلی در هر دو طرف قرار گرفته اند و به همین خاطر، نور زیاد، تهویه طبیعی و امکان ارتباط مداوم با محیط بیرون در این فضاها فراهم شده است.
طراحی داخلی خانه مدرن
اتاق نشیمن منحنی که میان فضای اطرافش فرو می رود به گونه ای طراحی شده که با استخری که در بیرون قرار دارد هم تراز باشد که این باعث ایجاد یک ارتباط بصری شاعرانه با آب میشود و فضایی همانند آمفی تئاتر را برای نشستن ایجاد می کند.
در سطح اول، پله ها در یک نیم طبقه با پلان باز تمام می شوند که به اتاق نشیمن با ارتفاعی کمتر از اطرافش ، مشرف است. چراغ های منحصر به فرد توسط معماران، با الهام از خطوط معماری خانه طراحی شده اند. همه اتاق خواب ها به یک راهروی سفید باز می شوند که عنصری غافلگیر کننده در خانه است. هر اتاق خوابی یک ارتباط جداگانه با محیط بیرون دارد و اتاق اصلی یک بالکن بزرگ و خصوصی دارد که از یک سمت به حیاط و از سمت دیگر به استخر دید دارد.
طراحی داخلی خانه مدرن
هدف معماران این بوده که اتاق نشیمن خانه خورشیدی، حسی همانند خورشید داشته باشد.
نازک کاری های چوبی و وجود چند رنگ جسورانه و برجسته در منسوجات و آثار هنری، گرمایی همراه با تضاد را به عناصر معماری ساده و آرام خانه اضافه می کنند.یکی از مهم ترین بخش های یک خانه، فضای حمام است که در این خانه پنج حمام طراحی شده اند تا با متریال های گرم، پنجره پرنور در سقف و خطوط سیال در معماری خانه، ارتباط قوی برقرار کنند.
طراحی داخلی خانه مدرن
اتاق نشیمن با داشتن یک دیوار آجری گرم درکنار خطوط هندسی ، به شکلی پویا طراحی شده تا با ایجاد فضایی خیال انگیز، احساساتی قوی را برانگیزد.
فضای سرگرمی و نوشیدن در اطراف استخر، ترکیب زیبایی را ارائه می دهد که شامل یک طراحی داخلی شیک و مبلمانی هنرمندانه در کنار گیاهان گرمسیری، می شود. هر دو فضا، رو به استخر و حیاط داخلی هستند. هرچند که منظره اطراف استخر بزرگ نیست ولی از هندسه خانه تاثیر می گیرد و فضاهایی زیبا و پویا را ایجاد می کند که به صورت یکپارچه در داخل و خارج خانه جریان دارند.
طراحی داخلی خانه مدرن
پیش آمدگی ها و بام های شیب دار اطراف، در فضای داخلی منعکس می شود و شیب ها و زوایای مختلف آنها، فضایی منحصر به فرد را در داخل خانه ایجاد می کند.
طراحی داخلی خانه مدرن
معماران، فضای نشیمن در تراس را زیبا و مرتب طراحی کردند و گیاهان بزرگی که در آنجا وجود دارد، مکمل مبلمان دست ساز از جنس ساج، هستند.
طراحی داخلی خانه مدرن
خانه خورشیدی یک حیاط مرکزی با سرخس های گرمسیری دارد که با رشد به سمت آسمان، سایه هایی خنک و هم چنین یک تهویه طبیعی را برای فضاهای داخلی متصل به حیاط ایجاد می کنند.
طراحی داخلی خانه مدرن
هر حمام در خانه خورشیدی، به اندازه سایر قسمت های خانه، چشمگیر و کاربردی است.
طراحی داخلی خانه مدرن
استخر و منظره اطراف آن به عنوان بخشی طراحی شده اند که به زیبایی در خانه جریان دارند و به شکلی یکپارچه با هم ترکیب شده اند.

اطلاعات پروژه:
نام پروژه: خانه خورشیدی
شرکت معماری(معماری، طراحی داخلی،منظر): شرکت طراحی معماری SAV
تاریخ اتمام پروژه: مارس2019
مساحت: 500 مترمربع
موقعیت پروژه: هند، گوا ، siolim
عکاس: fabien charuau
تیم طراحی: amita kulkarni, anna musychak, mario olmos, dhrumil mehta, vikrant tike
توسعه دهنده: kriss re
کارفرما: خصوصی
پیمانکار عمرانی: تأمین کنندگان فن آوری بتن واحد فنی
شیشه کاری: schueco india
کاشی های سیمانی: bharat flooring
آشپزخانه:  woodville india
لوازم بهداشتی: fcml and gessi
گرمایش و تهویه : Daikan

تحریریه معماری آرل
منبع : designboom
تعداد بازدید : ۳۵۸۶
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی پایدار رستوران Väkst در دانمارک

طراحی پایدار رستوران Väkst در دانمارک

8 طراحی دکوراسیون فضا با رنگ

8 طراحی دکوراسیون فضا با رنگ

معماری و طراحی داخلی ویلا mavi در دماوند

معماری و طراحی داخلی ویلا mavi در دماوند

طراحی داخلی آپارتمان : 49 پلان آپارتمان 2 خوابه

طراحی داخلی آپارتمان : 49 پلان آپارتمان 2 خوابه

طراحی داخلی آپارتمان به سبک دکوراسیون مدیترانه ای

طراحی داخلی آپارتمان به سبک دکوراسیون مدیترانه ای

معماری و طراحی داخلی  ویلا ساحلی پاراتی

معماری و طراحی داخلی ویلا ساحلی پاراتی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir