۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : مسعود فلاح نرگس
تاریخ : سه شنبه , ۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۰۸:۵۹
تعمیر مبلمان چرم

تعمیر مبل یکی از فعالیت‌هایی است که اغلب نیاز به کمک گرفتن از یک متخصص دارد به ویژه در مورد میلمان چرم که جزو مبل و کاناپه‌های گران‌قیمت موجود در بازار هستند. اما در مواردی که آسیب وارده به مبل اندک باشد نظیر پارگی‌ها یا خراشیدگی‌های کوچک روکش مبل، می‌توان این کار را در منزل انجام داد. برای این منظور باید به دستورالعمل‌های زیرعمل کرد.

برش یک تکه از پارچه مخصوص وصله روکش

در پارگی‌های عمیق که تمامی لایه‌های زیر روکش چرم مشخص می‌شود باید برای تعمیر مبل و ایجاد اتصال قوی از یک تکه پارچه وصله استفاده کرد. یکی از بهترین راه‌های تعمیر مبل چرم، استفاده از کیت و سری کلی لوازم مورد نیاز برای تعمیر مبل است که شامل تکه پارچه وصله پارگی و سایر ابزار و ادوات لازم جهت تعمیر می‌باشد. اگر این ست مخصوص تعمیر را در اختیار ندارید، می‌توانید از یک تکه پارچه چرم یا چرم مصنوعی (لاستیکی) یا هر نوع پارچه با بافت محکم و قابل انعطاف استفاده کنید. اندازه تکه پارچه وصله زیرین را بزرگتر از سوراخ و پارگی ایجاد شده روی روکش مبل در نظر گرفته و برش بزنید. گوشه‌های کار را به صورت دایره برش بزنید تا وصل کردن آن راحت‌تر صورت گیرد.

گذاشتن پارچه وصله زیر پارگی

با استفاده از یک موچین تکه پارچه وصله را درون پارگی وارد کرده و سپس سطح آن را کاملا صاف کرده تا هیچ گونه چروک یا تا خوردگی روی پارچه وجود نداشته باشد. تکه پارچه وصله زیرین حتما باید تمام سطح پارگی را پوشش دهد و به راحتی بین لایه زیرین و روکش چرم قرار گیرد.

چسباندن تکه پارچه وصله به چرم

با استفاده از یک سوزن بزرگ یا یک خلال دندان، مقداری از چسب چرم یا چسب مخصوص پارچه‌های انعطاف‌پذیر را زیر روکش چرم بزنید و آن را به صورت لایه نازکی در سطح زیرین روکش چرمی که با پارچه وصله در ارتباط است، پخش کنید. چرم را بر روی پارچه وصله فشار داده و به آرامی دو لبه پارگی را به سمت یکدیگر کشانده و به شکل اولیه کنار یکدیگر قرار دهید. سپس چسب اضافه را با استفاده از یک دستمال حوله‌ای پاک کنید.

وارد کردن فشار هنگام خشک شدن

پس از اینکه پارچه وصله را چسب زده و لایه پاره شده مبل را روی هم قرار دادید، برای اینکه چسب به خوبی عمل کند، یک قطعه چوبی یا جسمی سنگین روی آن قرار داده تا فشار ملایم و پیوسته‌ای به سطح وارد شود. حداقل بیست دقیقه برای خشک شدن چسب منتظر بمانید یا برطبق زمان‌بندی قید شده روی لیبل چسب عمل کنید.
حتما برچسب و لیبل روی چسب را مطالعه کنید زیرا گاهی نیاز است برای تسریع فرآیند خشک شدن برخی چسب‌ها از سشوار استفاده شود. در اینصورت حتما درجه حرارت سشوار پایین باشد و هرگز چرم را در معرض حرارت مستقیم قرار ندهید. گرما و حرارت اضافه می‌تواند سبب خشک شدن و آسیب به بافت روکش چرمی مبلمان بشود.
تعمیر مبلمان چرم

تمیز کردن ناحیه پارگی

پیش از اینکه فیلر چرم را روی قسمت پارگی زده و برای تعمیر مبل اقدامی انجام دهید، باید سطح روکش را کاملا تمیز کنید. برای این کار یک پارچه تنظیم نو را با استفاده از مایع تمیزکننده چرم یا الکل ایسوپروپیل 70% کمی مرطوب کرده و بخش مورد نظر را تمیز کنید.
معمولا در تمیز کردن چسب اضافی یا از بین بردن لکه‌های پایه روغن، الکل خیلی موثرتر از مایع تمیزکننده چرم عمل می‌کند و کارآیی بیشتری دارد.
بریدن و برداشتن پارچه‌های اضافه اطراف محل پارگی
یکی از نکاتی که در تعمیر مبل بسیار اهمیت دارد، حفظ ظاهر مبلمان است بنابراین کار باید تا حد امکان تمیز و بدون عیب و نقص انجام شود. برای این منظور باید تمامی پارچه‌ها و نخ‌های اضافی در اطراف محل پارگی چیده و برداشته شود. این کار باعث می‌شود فیلر چرم سطحی یکدست با لبه‌های پارگی داشته باشد.

استفاده از فیلر چرم

اگر پس از این مراحل همچنان بین دو لبه پارگی فاصله‌ای وجود داشت، با استفاده از یک کاردک مقداری از فیلر چرم را به این قسمت بزنید. سپس با استفاده از لبه صاف کاردک فیلر را کاملا یکدست و هموار کرده و اضافه فیلر را بردارید تا این فاصله به خوبی پوشانده شده و قسمت پاره شده نیز با دیگر قسمت‌های چرم صاف و در یک راستا باشد. با استفاده از یک دستمال حوله‌ای فیلر اضافه را پاک کنید.
پس از طی این مراحل و خشک شدن فیلر، قسمت پاره شده مبلمان را رنگ کرده و در نهایت لایه جلا روی آن بزنید.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.
در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.


منبع : ایرانگان
تعداد بازدید : ۱۶۰۳
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
اطلاعاتی درباره کار در ارتفاع با طناب

اطلاعاتی درباره کار در ارتفاع با طناب

خدمات کفسابی ساختمان با بهترین قیمت

خدمات کفسابی ساختمان با بهترین قیمت

بازسازی ساختمان قدیمی به سبک مدرن

بازسازی ساختمان قدیمی به سبک مدرن

امروزه ساخت نورگیر های لوکس در معماری چه جایگاهی پیدا کرده است؟

امروزه ساخت نورگیر های لوکس در معماری چه جایگاهی پیدا کرده است؟

راهنمای خرید بهترین سرویس خواب عروس

راهنمای خرید بهترین سرویس خواب عروس

طراحی مدرن  با پارتیشن های شیشه ای

طراحی مدرن با پارتیشن های شیشه ای

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir