۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : فروغ آقاجانی
تاریخ : دوشنبه , ۱۴۰۰/۰۹/۱۵ ۱۱:۴۵
متریال نمای پایدارتحریریه معماری آرل
با وجود شرکت های بیشتر و بیشتری که گزینه هایی برای پوشش خارجی پایدار ارائه می دهند، هیچ دلیلی برای عدم گرایش و توجه به معماری سبز وجود ندارد. در این مقاله، ما فقط به 3 نمونه از این متریال های جدید و کاربردی که به معماری پایدار کمک میکنند اشاره می کنیم. در ادامه با آرل همراه باشید...
 

1- استیل فوق نازک

طبق برنامه ریزی مجتمع علمی و مهندسی جدید هاروارد در بوستون، نمای فولادی تاشو منحصر به فرد و انرژی-محور تا سال 2020 تکمیل و رونمایی خواهد شد. شعبه محلی شرک معماری بهنیش با سازنده آلمانی Josef Gartner  از گروه  Permasteelisa همکاری کرد تا سیستمی پنهان ایجاد کند که به خوبی محاسبه شده و شامل هودهایی برای سایه اندازی بر ساختمان در برابر نور مستقیم خورشید در هر زاویه ای باشد.
معمار Matt Noblett از شرکت معماری بهنیش، خاطر نشان می کند که این تیم به صفحات بیرونی قابل اجرا که مدت هاست در اروپا مورد استفاده قرار می گیرند، رجوع کردند؛ اما یک نسخه ثابت را ایجاد کردند که به مکانیسم هایی که در نهایت می توانند خراب شوند، وابسته نیستند.  Gartner  برای دستیابی به پانل های بسیار نازک که می توانند در گوشه ها تا شوند، ازهیدروفرمینگ استفاده کرده تا از جذب گرما محافظت کند و سپس برای کاهش تابش اشعه خورشید، سوراخ می شوند و در نتیجه بارهای گرمایش و سرمایش را کاهش می دهد.
در مجموع 13000 پنل نصب میشوند تا مدول هایی با شش طبقه طول(ارتفاع) و فقط 1.5 میلی متر ضخامت ایجاد کنند. این صفحات منظره به بیرون را نمی پوشانند، و از خیابان به ساختمان یک کاراکتر "بدون مقیاس" می دهد.
متریال نمای پایدار

2 -کامپوزیت هایی با چاپ سه بعدی

همانطور که در تصویر پیداست، در این خانه کوچک مقیاس در سان فرانسیسکو از متریالی خاص استفاده شده که علاوه بر زیبایی بصری،  هماهنگی این خانه با وضعیت آب وهوایی موجود منطقه را نیز ارتقا داده است.
برای رسیدگی به کمبود مسکن در مقیاس بسیار کوچک، "Emerging Objects" در حال استفاده آزمایشی از نماها و صفحاتی سه بعدی هستند که می توان آنها را به سازه موجود وصل کرد؛ مانند این کلبه-باغ، که این متریال آن را به یک مکان قابل سکونت و غیرقابل نفوذ در برابر باران و باد، تبدیل کرده است. این صفحات شش ضلعی – که از یک رشته شامل بتن ، خاک اره و گوشت میوه (ضایعات انگور حاصل از تولید شراب) چاپ شده اند - می توانند با گیاهان مکنده ها کاشته شدند. در حالی که سقف سرامیکی و دیوارهای خارجی به سرعت بیشتری تولید و به راحتی سرهم شدند. در دیوارهای داخلی و خارجی و نیز بام این فضا از کامپوزیت ها با چاپ سه بعدی استفاده شده است.
نمای سقف و نمایهای پیوسته به شیروانی، پوشیده از صفحات سرامیکی چاپ شده سه بعدی از تایل هایی است که روی آن دانه هایی چسبیده شده است. یک سیستم پوششی سرامیکی با چاپ سه بعدی که به عنوان صفحه ای مقاوم در برابر باران عمل می کند. کاشی های که برای مونتاژ آسان ساخته شده اند و ساخته شده اند تا روی نمای ساختمان یا فضای داخلی آویزان شوند.
متریال نمای پایدار
متریال نمای پایدار
متریال نمای پایدار

3- بتن خورشیدی

با ترکیب رنگهای طبیعی که نور را جذب می کنند تا آن را به الکتریسیته تبدیل کنند، Dyscrete اساساً بتن را به یک ارگانیسم زنده تبدیل می کند که فرایندی مشابه فتوسنتز را انجام می دهد. این مواد بر پایه سلولهای خورشیدی حساس به رنگ ساخته شده اند، كه معمولاً روی شیشه اعمال می شوند، این پروژه از سال 2015 توسط پلتفرم بخش اختراع هنر دانشگاه Kassel، در حال توسعه است. این تحقیق به روشی غیرسمی با روکش اسپری انجامید که "در هنگام قرار گرفتن در معرض نور، از طریق یک فرآیند الکتروشیمیایی انرژی تولید می کند و می تواند در محل اسپری شود.
متریال نمای پایدار
تحریریه معماری آرل
منبع: azuremagazine
تعداد بازدید : ۴۷۵۳
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
غرفه نمایشگاهی شرکت صنایع سنگستان محلات

غرفه نمایشگاهی شرکت صنایع سنگستان محلات

10 راه حل از دیوارهای تطبیقی برای معماری منعطف تر | بخش اول

10 راه حل از دیوارهای تطبیقی برای معماری منعطف تر | بخش اول

اولین آجر جهان که از ادرار انسان ساخته شده است

اولین آجر جهان که از ادرار انسان ساخته شده است

 تکنو لوژی جدید پانل های دیواری و  سقفی زیبا  با LEDهای  مخفی

تکنو لوژی جدید پانل های دیواری و سقفی زیبا با LEDهای مخفی

بتن الیافی

بتن الیافی

بتن ابریشمی!

بتن ابریشمی!

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir