۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : فروغ آقاجانی
تاریخ : پنجشنبه , ۱۳۹۸/۰۵/۱۰ ۱۳:۳۵
طراحی داخلی فضای کودک
تحریریه معماری آرل
برای کودکان بسیار با اهمیت است که در دوران اولیه زندگی کیفیت فرم های هنری را بشناسند. اصول طراحی معماری فضای کودک بایستی به خلق فضاهایی بیانجامد که مکان های الهام بخشی برای رشد و تربیت کودکان هستند و  فضای تعاملی و محیط های مشارکتی جذابی خلق کند که به کودکان و خانواده هایشان اجازه می دهد تا با کاربرد حواس پنجگانه با محیط ارتباط برقرار کنند.
در این مقاله به بررسی چهار پروژه خلاق با کانسپت هایی منحصر به فرد می پردازیم. بچه ها از نیویورک تا چین کارفرمای این فضاهای تخیلی و خلاق هستند. در ادامه با آرل همراه باشید...

پروژه 1 :  

"عناصر سفارشی به کار برده شده، استعاره ای از آب هستند."
شرکت سازنده: X+Living
نام پروژه:  باشگاه شنای Loong
موقعیت: Suzhou، چین
"صندلی چرمی و درامزهای رنگی آهنی قطره مانند استخر، سیگنالی از یک تم آبی در این مرکز شنای تفریحی والدین و کودک را به یاد می آورند."
 در این پروژه طراح به طور تجربی عملکرد فرعی پروژه را با کسب و کار اصلی ترکیب میکند، عملکرد اصلی آموزش ورزشی والدین و کودک را دوباره بهینه سازی میکند ، و پروژه را به یک فضای جامع برای آموزش شنا و ورزش همراه با سرگرمی و تفریح می کند.
کل باشگاه شنای والدین و کودک به پنج بخش عملکردی اصلی و برخی بخش های عملکردی کمکی تقسیم می شود، که همه آنها در حول عادت های رفتاری مخاطبان مورد هدف آنها قرار دارند. به منظور شکستن محدودیت پلان فضایی طبقاتی، طراح، یک جریان ساده را با توجه به عادات کاربر و رفتارهای بالقوه گروه های مختلف هدف به کار میگیرد، به طوری که بزرگسالان، کودکان و نوزادان می توانند از خدمات مورد نظر خود در این بخش بهره مند شوند.
کل استخر شنای والدین و کودک، از یک حس رنگی ملایم استفاده می کند و تمایز رنگ در جنس را نادیده نمی گیرد. خط سیاه نازک، کمی آوانگارد فیموتو به کل فضای اطاق اضافه می کند. در عین حال، از لحاظ ترکیب، زیبایی شناسی فضایی نیز به دست می آید. اندازه های مختلف ضرایب، از 2 سانتیمتر درنوارهای منحنی تا 3 متر در درهای منحنی، منطق متناسب زیبایی از فضا را در بر میگیرد. برای ایجاد یک تجربه رویایی، از طراحی بدون روشنایی استفاده شده که مردم را تشویق به کشف هر گوشه ای از فضا می  کند.
طراحی داخلی فضای کودک
طراحی داخلی فضای کودک

پروژه 2 :  

"همانطور که در تصویر پیداست، ما برج آب را به پشت بام آوردیم."
شرکت سازنده:  Tri-Lox
نام پروژه: Nest
موقعیت: بروکلین، نیویورک
"با الهام از لانه پرنده، سازه ای از جنس چوب سرو اصلاح شده و ساخته شده از برج های آب نیویورک با چمن طبیعی جفت شده است تا سقف موزه کودکان Brooklyn را به یک فضای کوه نوردی تبدیل کند."
NEST یک مجسمه طراحی شده و ساخته شده توسط Tri-Lox است، که در تراس پشت بام موزه کودکان Brooklyn (BCM) درCrown Heights قرار دارد و NEST با الهام از لانه های منحصر به فرد پرنده بایا، و از چوب برج آب NYC اصلاح شده و به یک فرم ارگانیک در آمده است که لندسکیپی بافته برای کوه نوردی درفضای خارجی و فضای داخلی قابل نفوذ برای اکتشافی آزاد و خلاق ساخته شده است.
Tri-Lox مجموعه ی آموزشی موزه را برای الهام بخشیدن به طراحی و عبور از لانه ها کاوش میکند. سپس تیم طراحی این مفهوم را به یک بازی کوهنوردی تبدیل کرد که ماهیت طبیعی لانه را حفظ می کند و داستانی از یک طراحی نمادین در زیستگاه عمودی شهری - برج آب در نیویورک- را بیان میکند.
 طراحی فضای کودک

طراحی فضای کودک

طراحی فضای کودک
پروژه3:

"این فضا جهانی بین رویا و واقعیت است". 
شرکت سازنده: Wutopia Lab
نام پروژه: Lolly-Laputan Kids Café
موقعیت: Dailan، چین
"برای ترکیب آموزش با تفریح، سالن رستوران و سرگرمی با یک نمای آلومینیومی رنگ شده سوراخ دار مشخص شده است، با اتاقهایی با چرخ فلک و سرسره زیر ابرهایی از جنس اکریلیک ادامه می یابد."
کافه کودکانFairyland  که توسط Wutopia Lab طراحی شده است، در دایلان چین به طور رسمی از 28 می 2019 May به روی عموم باز شده است. کارفرما مایل است بچه ها بتوانند با تفریح از یادگیری لذت ببرند. این کافه اولین رستوران خانوادگی آموزشی در چین است.
نمای بیرونی رستوران از پانل های آلومینیومی ساخته شده با سوراخ هایی با ابعاد مختلف بر روی آن ساخته شده است تا اثر موج های درهم بافته را ایجاد کند. پشت این موج ها جهانی بین واقعیت و رویا برای کودکان ایجاد می شود.
لابی جلو یک فضای دایره ای است که توسط جنگل نور احاطه شده است، شامل 1000 لوله آکریلیک که می توانند تاثیر نور خورشید را از طریق لایه های ضخیم برگ شبیه سازی کنند تا تجربه ای منحصر به فرد از جنگل با انعکاسی دیوار آینه ای ایجاد کنند.
طراحی فضای کودک
 طراحی داخلی کتابخانه کودک

پروژه 4:

"زندگی در یک منطقه شهری، من در مورد چگونگی استفاده مجدد از دوچرخه های رها شده فکر کرده ام".  
شرکت سازنده: لو استودیو
نام پروژه: کتابخانهShared Lady Beetle
موقعیت: Beijing
"دوچرخه ای که به یک کتابخانه کوچک مجهز می شود، با حرکت در شهر داشته های خود را به اشتراک می گذارد، کتاب های قطوری که توسط بال های شبیه بال حشره و از جنس ورق فلزی که از اتومبیل های قدیمی ساخته شده، محافظت می شوند."
شرکت معماری چینی LUO استودیو، کتابخانه میکرویی به شکل سوسک برای کودکان ساخته است.
کتابخانه میکرو به نام Shared Lady Beetle به عنوان مرجعی در دسترس برای کودکان است، که از چیزی که بی دقتی دور ریخته شده بوده، بازیافت شده است.
لوو یوجی ، بنیانگذار استودیو LUO گفت: "اگرچه ناشی از نیت خوب حفاظت از منابع ، ارتباط با فضای سبز و راحت تر کردن زندگی است ، این دوچرخه ها در حال تبدیل شدن به" هیولا "هستند.
طراحی داخلی کتابخانه کودک


عکس های بیشتر:
طراحی داخلی فضای کودک
طراحی داخلی کودک
طراحی داخلی کودک
طراحی داخلی کودک
طراحی داخلی کودک
طراحی داخلی کودک
طراحی کتابخانه کودک
طراحی کتابخانه کودک
 طراحی فضای شهری
طراحی فضای شهری
تحریریه معماری آرل
منبع : archdaily, interior design,archello

تعداد بازدید : ۴۲۶۵
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
معماری و طراحی داخلی خانه ی ساحلی

معماری و طراحی داخلی خانه ی ساحلی

طراحی داخلی آینده

طراحی داخلی آینده

5 مورد طراحی داخلی خلاقانه و زیبای  اتاق خواب کودک

5 مورد طراحی داخلی خلاقانه و زیبای اتاق خواب کودک

10 طراحی و دکوراسیون داخلی با سبک چند دهه گذشته

10 طراحی و دکوراسیون داخلی با سبک چند دهه گذشته

طراحی داخلی هوشمندانه آپارتمان در اوکراین

طراحی داخلی هوشمندانه آپارتمان در اوکراین

معماری داخلی متفاوت خانه ۷:۳۷ در شیراز

معماری داخلی متفاوت خانه ۷:۳۷ در شیراز

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir