۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۴:۳۵
معماری باغ رستوران
تحریریه معماری آرل
حال و هوا و آرامش شهر Chengdu آن را به یک جاذبه گردشگری در جنوب غربی چین بدل کرده است. رستوران به عنوان بخشی از ویژگی های فرهنگی محلی، مترادف با Chengdu طراحی شده است، که نه تنها یک فرهنگ غذایی، بلکه یک شیوه زندگی استراحتی را بیان می کند. در پایان سال 2018، معماران MUDA یک کمیسیون طراحی نوسازی در شهرستان Sansheng، شهر Chengdu دریافت کردند. Sansheng در حومه Chengdu ، که به "ریه سبز چنگدو" مشهور است و دارای شرایط طبیعی منحصر به فرد و منابع زیست محیطی خاص می باشد. معماران از این فرصت برای ادغام فرهنگ با طبیعت استفاده می کردند و رستورانی با توجه به اکولوژی اصلی و مطابق با سبک مصرف گرایی مدرن خلق کرده اند.
طراحی باغ رستوران
کانسپت معماری از غذا
باغ رستوران Hotpot در اطراف یک برکه نیلوفر آبی، پنهان در جنگل اوکالیپتوس جا گرفته است. بر اساس فرض منطقی توجه حداکثری به محیط طبیعی، معمار پروژه تصمیم می گیرد که مقیاس معماری را از بین ببرد، از دیوارها رها کند، تنها از ستون ها و صفحات استفاده کند تا به راحتی ساختمان را در جنگل پنهان کند و به این ترتیب آن را به نرمی با محیط اطراف یکپارچه سازد و شکل دریاچه را در یک راه پرنور و آرام بخش تعریف نماید.
طراحی باغ رستوران
طراحی رستوران در جنگل
فرم های ساخته شده در امتداد دریاچه، مانند بخار و دود حاصل از جوشیدن محتوای دیگ به نظر می رسد که بین ستون ها و درختان پیچیده محو شده است. ستون های نازک به طور یکنواخت در هر دو طرف پخش شده اند و قوس آزاد بام چندین قاب شفاف از چشم اندازها ایجاد می کند، به طوری که می توان مناظر مختلفی را در طول راه رفتن در جاده تماشا کرد. پلت فرم انتهایی با قوس بام سازگار است و همان شیوه ی طراحی برای انعکاس یکدیگر، پیوستگی و یکپارچگی کل فضا، استفاده شده است.

در مجموع ساختمان دارای طول 290 متر و ارتفاع 3 متر می باشد و عرض آن متناسب با محیط طبیعی اطراف متفاوت است. این پلت فرم از چوب ضد خوردگی و سقف آن از ورق فولاد گالوانیزه با روکش سفید رنگ فلوئورکربن ساخته شده است، که مکمل محیط اطراف سرسبز آن است. مجموعه ای از ستون های فولادی با قطر 88 میلی متر به عنوان سازه پشتیبان در نظر گرفته شده و با تنه های صاف درختان اوکالیپتوس ترکیب شده است و در طبیعت ناپدید می شود. نرده های چوبی منحنی کنار دریاچه و برای لذت بردن مراجعه کنندگان از چشم اندازهای اطراف و کرانه ی دریاچه را که مردم را به طبیعت نزدیک تر می کند، محو می کند.
باغ رستوران
معماری باغ رستوران
محیط طبیعی این سایت زیبا اما پیچیده است. ده ها گونه درخت اكاليپتوس بايد نگهداری شوند و زمينی پیچ در پیچ با حداكثر قطر نزدیک به 2 متر است. به منظور احترام به محیط زیست و به حداقل رساندن دخالت انسان در این سایت طبیعی، طراح نقشه های دستی و ثبت شده از سایت را به صورت شخصی برداشت و ساختمان رستوران را با توجه به محل استقرار درختان اوکالیپتوس و دریاچه طراحی کرده است. علاوه بر این، قوس آزاد سقف با توجه به ویژگی ها و عملکرد سایت طراحی شده است.
در عین حال، این نیز یک آزمایش برای MUDA در مقیاس کوچک و معماری کم هزینه است. تیم ساختمانی، کارگران مهاجر محلی، هیچ دانش و ابزار حرفه ای ندارند. برای اطمینان از کیفیت، معماران دشواری های سازه پیچیده را تسهیل می کنند و تنظیمات استراتژیک طوری تعریف کرده است که کارگران بتوانند درک کنند. کل این ساختمان، تکنولوژی جوشکاری سازه فولادی را مورد استفاده قرار می دهد که به طور چشمگیری دوره ساخت و ساز را کوتاه می کند و هزینه را کاهش می دهد.
طراحی رستوران
طراحی معماری باغ رستوران
فاز اول در ماه آپریل به روی عموم باز شده است، که با طبیعت اطراف بسیار هماهنگ است. رستوران سبک و شفاف است. مراجعه کنندگان در اطراف دریاچه می نشینند و چشم انداز طبیعی به تمام فضا نفوذ می کند و یک سفر عجیب و غریب و فوق العاده  را در تور اکولوژیکی Hotpot آغاز می کند.
طراحی باغ رستوران
طراحی باغ رستوران در جنگل

مشخصات پروژه

نام پروژه : باغ رستوران Hotpot
• معماران : MUDA-Architects
• موقعیت : Chengdu ، چین
• کاربری : رستوران
• معمار ارشد : Yun Lu
• تیم طراحی : Yun Lu ، Jiandan Xu ، Qiming Sun، Xue Chen، Yixiu He، Xiaoqiao Liu ، Dian Rong، Shangyun Zhou
• مساحت : 1800 متر مربع
• سال پروژه : 2019
• عکاس : Arch-Exist


روند اجرا
پلان رستوران
پلان رستوران
ماکت معماری

تحریریه معماری آرل
نویسنده : فروغ آقاجانی
منبع : آرک دیلی
تعداد بازدید : ۳۱۲۰
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی رستوران سنتی ژاپنی در دبی

طراحی رستوران سنتی ژاپنی در دبی

طراحی کافه قنادی مینیمال Tetê

طراحی کافه قنادی مینیمال Tetê

معماری داخلی رستوران nejen bistro

معماری داخلی رستوران nejen bistro

معماری داخلی رستوران  Pizzikotto

معماری داخلی رستوران Pizzikotto

طراحی کافی شاپ آجری MUA در ویتنام با نماهای فلزی

طراحی کافی شاپ آجری MUA در ویتنام با نماهای فلزی

طراحی داخلی کافه قنادی با پنجره های مثلثی/کانسپتی متفاوت

طراحی داخلی کافه قنادی با پنجره های مثلثی/کانسپتی متفاوت

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir