۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۱:۴۶
تحریریه معماری آرل
هنگامی که لوکوربوزیه این کلمات معروف را در مجله ی مانیفست 1927 خود (Architecture Verse une) نوشت، این موضوع را برای یک خانه به عنوان ابزاری کارآمد در نظر گرفته بود که تنها باید ابزارهای لازم برای زندگی، خانه را به زیبایی ارائه دهد و نه هیچ چیز دیگری. طرح های معاصر برای اقامتگاه های خصوصی اغلب این احساس را در بر دارند- اما اگر یک خانه بتواند فراتر از مقرراتی که لوکوربوزیه خواستار آن است برود ، چه می شود؟
اگر از قابلیت خالص خود فراتر برود و احساسی بیش از راحتی و رفاه را در ما ایجاد کند، چه می شود؟
اگر یک خانه بتواند کاتالیزور الهام دهنده روزانه ساکنان آن باشد، چه می شود؟

خانه های مفهومی (طرح های پیشنهادی که هنوز در دنیای واقعی ساخته نشده اند) می توانند به عنوان وسیله ای برای بررسی چنین فرضیه هایی عمل کنند، که اغلب راه حل های معماری بسیار نوآورانه ای را در این پروسه به نمایش می گذارند. آنها اغلب عجیب و غریب و از دنیای دیگری هستند و به صورت ویژه برای دیده شدن بین مخاطبان گسترده آنلاین طراحی شده اند. با گسترش روزافزون رسانه های اجتماعی، معماری اکنون می تواند بصورت ویروسی و تعداد زیادی از علاقه مندان به طراحی را که مشتاق هستند بدانند این خانه ها چگونه می توانند باشند، دریافت کنند.

در ادامه به معرفی و بررسی نمونه های جهانی این سبک طراحی ها می پردازیم.

6- خانه پروانه اثری از تیاگو لیما

خانه پروانه
خانه پروانه

این طراحی فوق العاده دقیق - که ساخت آن به طور کامل در سایت Ronen Bekerman مشخص شده است – این اثر حرفه ای از نظر بافت و نور توسط هنرمند برزیلی Thiago Lima طراحی شده است. مفهوم پنهان این خانه زمانی هویدا می شود که یک نفر از طرف دیگر یک استخرآب آرام به آن نگاه کند : ظاهر بال های پروانه به معنای واقعی کلمه، بازتابی از ارتباط پروژه با محیط طبیعی اطراف آن است. فضاهای داخلی خانه با بتن پوشش داده شده است، اما با وجود ساختار خشن مواد، خانه به نرمی و آرام در این محیط روستایی ظاهر می شود.

7- Chair-house توسط معماران Igor Sirotov

Chair-house توسط معماران Igor Sirotov
Chair-house توسط معماران Igor Sirotov

به نظر می رسد از یک بلوک بتنی تراشیده شده است، خانه صندلی (Chair-house) ترکیبی از صلابت Brutalism با یک اتاق کاملا باز و پر نور است. با تمام مفاهیم Sirotov، مصالح نقش کلیدی اینجا ایفا می کنند: بتن اکسپوز با تونالیته رنگهای گرم از چوب برای کفها، کابینت و مبلمان ترکیب شده است، در حالی که پله ها و نرده های استیل دسترسی به محل اقامت خصوصی را فراهم می کند. این اقامتگاه معاصر به هر کسی که به دنبال بازگشت به طبیعت است ، دعوت خواهد کرد، چون در جنگل دور افتاده قرار دارد، در یک کوهستان سنگی جاگرفته است و چشم اندازی به اقیانوس دارد.

8- Time Travelers House توسط Tolgahan Gungor

Time Travelers House
Time Travelers House

به نظر می رسد که خانه اسرار آمیز Gungor که به عنوان بخشی از چالش شناور Ronen Bekerman’s Hover ارائه شده است، یکی از برجسته ترین ویژگی های معماری – کنسول و پایه – را به طرز خارق العاده ای به کار گیرد. به هر حال، با بررسی دقیق تر، به نظر می رسد که این ساختمان با زنجیرهای تحت کشش در محل نگه داشته شده است، مثل اینکه هر لحظه ممکن است در هوا شناور شود. این خانه زاویه دار و سیاه رنگ شبیه بخشی از یک فیلم علمی تخیلی است، که باعث می شود که عملکرد فضای داخلی اصلی آن بیشتر مناسب باشد: اگر کسی بخواهد به آینده سفر کند، شاید این خانه نوعی از معماری است که ما در جنگل ها در سراسر جهان میتوانیم پیدا کنیم...

9- Cliff Retreat  توسط  Alex Hogrefe

Cliff Retreat

خانه ی تخیلی Hogrefe بین صخره های اسرار آمیز ساحلی ایسلند قرار گرفته است، تضاد بین مصالح معاصر کلاسیک مانند بتن و شیشه را با شکست های باستانی و سنگی این منظره آتشفشانی را تجلیل میکند. تصویرگر آن به طور کامل کیفیت مصالح داخلی و خارجی این خانه را در نظر گرفت، تا مجموعه ای از تصاویر خیره کننده پر از جلوه های پررنگ، سطوح بافتدار و فضاهای حماسی که توسط نور و سایه تعریف شده است، تولید کند.

10- خانه Stavanger توسط Alex Nerovnya

خانه Stavanger

شاهکار مفهومی Alex Nerovnya، که در سایت نروژی در دوردست واقع شده بود، موضوع گفتگوهای بزرگ در مذاکرات "بدون واژه" در مرکز معماری AIANY در نیویورک بود. رویداد صدای  viral2018، در مورد چگونگی به اشتراک گذاری ایده های طراحی توسط رسانه های اجتماعی - به ویژه Instagram، که در آن این تصویر میلیون ها بار دیده شده است، مورد بحث قرار گرفته است. این طرح فوق العاده دارای ویژگی های حساسیت معماری viral است: زیبایی شناسی الهام بخش مینس ون دروهه، یک منظره چشمگیر، یک زمینه طبیعی دراماتیک و یک بازتاب کامل است.



تحریریه معماری آرل
نویسنده : فروغ آقاجانی
تعداد بازدید : ۳۲۱۴
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی خانه گربه برای دوستداران حیوانات خانگی

طراحی خانه گربه برای دوستداران حیوانات خانگی

طراحی 2  آپارتمان ساده و دلنشین  با سبک اسکاندیناوی

طراحی 2 آپارتمان ساده و دلنشین با سبک اسکاندیناوی

معماری و طراحی داخلی مسکونی - Seaside House

معماری و طراحی داخلی مسکونی - Seaside House

بازسازی و طراحی داخلی خانه مدرن

بازسازی و طراحی داخلی خانه مدرن

طراحی این خانه کوچک و فوق العاده مدرن شما را شگفت زده می کند

طراحی این خانه کوچک و فوق العاده مدرن شما را شگفت زده می کند

خانه کرستیانو رونالدو در مادرید

خانه کرستیانو رونالدو در مادرید

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir