۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۲:۱۳

ساختمان با نمای تراکوتا

تحریریه معماری آرل

تراکوتا (Terracotta) که به معنی "پخته شده" در زبان ایتالیایی است، یک سرامیک سنتی است که با حرارت دادن به رس در کوره های مخصوص، که kilns نام دارند، در درجه حرارت بالا تولید می شوند. انعطاف پذیری خاک رس گرما ندیده، اجازه می دهد که آن را صورت دستی به اشکال پیچیده تبدیل کنیم که زمانی که گرما می بیند به طور قابل توجهی مستحکم می شود. اگر چه تراکوتا در ابتدا برای سفالگری و مجسمه سازی اختراع شد، صنعتگران به زودی پتانسیل آن را به عنوان یک محصول ساختمانی تشخیص دادند و شروع به ساخت آجرها، روکش ها و کاشی های بام  تراکوتا کردند.
امروزه نوآوری ها در فرآیند تولید، زندگی جدیدی را به این مصالح باستانی دمیده است. در حال حاضر، ورقه های خاک رس خالص از دستگاه برش فلز عبور داده می شود و آن ها را به شکل طویل و یکنواخت اکسترود می کند که سپس از طریق تسمه های انتقال به کوره می رسند. این برآمدگی های تو خالی برای ایجاد صفحات بارانی منعطف و سایبان های سبک وزن مناسب هستند. با استفاده از پروفیل های قابل تنظیم و مجموعه ای از لعاب های رنگارنگ برای انتخاب، به آسانی می فهمید که چرا معماران هنوز به متریال  تراکوتا جذب می شوند.

1. دانشکده هنر و طراحی در کالج سرامیک ایالت نیویورک / توسط معماران Ikon.5، Alfred، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

مدرسه هنر و طراحی در دانشگاه سرامیک ایالت نیویورک "به عنوان یک ظرف سرامیکی بزرگ برای نگهداری هنر و نور" طراحی شده است. با الهام از هر دو، برنامه تاریخ غنی سرامیک ساختمانی نیویورک، طراحی دارای یک صفحه نامنظم لوله های Terracotta که در اطراف طبقه های بالا قرار می گیرند، نما را به مجسمه ای تبدیل می کنند.
لوله های توخالی ساخته شده توسط Terra Cotta  Boston Valley، عمدا بدون لعاب و رنگ آمیزی شده تنها با یک رنگدانه سفید رنگ هستند که قبل از حرارت دادن با خاک رس مخلوط شده است. ظاهر ناتمام و آرایش بی نظیر، سری پروژه های دانشجویی که درآن انجام شده به یاد می آورند. لوله ها همچنین به عنوان یک سایه بان عمل می کنند و از گالری های نور مستقیم از گالری های جنوبی در برابر نور مستقیم خورشید محافظت می کنند. این استراتژی سایه بانی به پروژه کمک کرد تا گارانتی LEED Silver  را پس از اتمام به دست آورد.
ساختمان با نمای تراکوتا
ساختمان با نمای تراکوتا
ساختمان با نمای تراکوتا

2. کتابخانه Nembro توسط Archea Associati، Nembro، Bergamo، ایتالیا

کتابخانه Nembro در دو سازه هم جوار قرار دارد: یک ساختمان بازسازی شده از سال 1897 که اولین بار به عنوان یک مهد کودک ساخته شد و بعد از چندین دهه و قبل از اینکه متروکه شود به محوطه تالار تبدیل شد و نیز یک ساختمان الحاقی معاصر که در کاشی های قرمز قرار داشت. معماران این ساختمان جدید را به عنوان یک "قفسه کتاب سه طبقه ای" تصور می کردند، با گستره وسیعی از سایه بان های لعاب دار با صفحه ای از "کتاب های " Terracotta.
صفحه نمایش توسط یک قاب فولادی، قرمز رنگ، با کاشی هایی که بر روی میله ها و با چرخش با زاویه های مختلف روی میله ها بندکشی شده است. کاشیهایی که با لعاب قرمز پوشیده شده است، به زیبایی با سقف های کاشی اطراف آن در هم پیچیده اند. در حقیقت، Terracotta ساخته شده توسط Sanini، یک شرکت ایتالیایی است که بیش از یک قرن را با محصولات ساختمانی سرامیکی عرضه کرده است. با توجه به این زمینه محلی، هر کاشی دارای یک  N-E-M-B-R-Oانتزاعی است، (نام یک شهر است) که از طریق آن اکسترود شده است.
ساختمان با نمای تراکوتا
ساختمان با نمای تراکوتا
ساختمان با نمای تراکوتا

3. Gatehouse to One Madison/ توسط معماران BKSK،/ نیویورک، N.Y.، ایالات متحده

این ساختمان متواضع که با احتیاط و تمیز در داخل ردیف خانه های تاریخی واقع شده است، در واقع ورودی به آسمان خراش معاصر است که در ارتفاع 188 متری بالاتر از خیابان های شهر قرار دارد. نمای ساختمان Gatehouse  طراحی شده است تا به ساکنان "احساس رسیدن به خانه"، را قبل از صعود به آپارتمان های بلند خود القا کند. روکش تراورتن و جزئیات برنزی آن به زیبایی و بدون تظاهر به کلاسیک بودن با سنگ آهک ساختمان های همسایه ترکیب می شوند.
پیش آمدگی از این نما یک صفحه نمایش ریتمیک از باله های Terracotta است که چشم ها را به طور عمودی به سمت برج شیشه ای می کشاند. هر بال، از سه قطعه ( یک انتهای تیز و دو کلاهک L شکل) تشکیل شده است که زیرساخت آلومینیومی آنها را مخفی می کند. سازنده - Terra Cotta Boston Valley - با یک لعاب کرم رنگ که به طور ویژه ای برای روشن و خاموش شدن در نور خورشید صبحگاهی تعبیه شده است،پوشانده است.
ساختمان با نمای تراکوتا
ساختمان با نمای تراکوتا
ساختمان با نمای تراکوتا

4. Albion District Library توسط/ Perkins + Will Toronto،/ Canada

کتابخانه منطقه Albion یک نقطه رنگی در چشم انداز یکنواخت بتن و آسفالت در حومه تورنتو است. معماران، در جستجوی متریالی برای نما بودند که هر دو سرزنده و با دوام بودند، پس تصمیم گرفتند که کتابخانه را با باگت های Terracotta، که توسط NBK Architectural Terracotta ساخته شده ، بپوشانند. با لعاب های روشن رنگی که آن را در برابر آب ، تابش آفتاب، خراشیدگی و نقاشی های دیواری مقاوم میسازد، پوشانده شده است.
بخش های توپر ساختمان در یک صفحه بارانی از باگت های لعاب دار پوشانده شده و به یک لایه از باگت های بدون لعاب وصل شده اند، با ورقه های عایق که بین آنها قرار گرفته است. در جایی که شفافیت بیشتری مورد نیاز است، صفحه نمایش به یک سایه بان سبک تبدیل می شود. همانطور که مدیر طراحی Perkins + Will در مصاحبه ای با Architizer توضیح داد: "نمای ساختمان به طور موثری از یک دیواره توپر به یک صفحه نمایش باز از لوله های رنگی عمودی میرسد که حیاط ها و سایبان ورودی را محصور می کنند. باگت های Terracotta به ما اجازه دادند که این تداوم را درحالی که ساختمان را از یک حجم به یک پوشش شناور جدا میکند،ایجاد کند "
ساختمان با نمای تراکوتا
ساختمان با نمای تراکوتا

5. کودکستان Forfatterhuset /توسط COBE/ کپنهاگ/ دانمارک

Terracotta توسط Creaton
کودکستان Forfatterhuset توسط ساختمان های آجری قدیمی در یک محله تاریخی در کپنهاگ احاطه شده است. معماران که مایل به "درک ویژگی های این منطقه ... اما در عین حال ایجاد چیزی جدید و متناقض،" بودند ، مدرسه را به عنوان یک روستا از خانه های آجری قوسی تصور کردند. حجم های مختلف توسط روبان هایی از آجرهای Terracotta عمودی، مشهور به Lamellae، که در اطراف مدرسه قرار دارد، حصاری در زمین های بازی و بام های سبز هستند.
Lamellae توسط Creaton به صورت سفارشی و با استفاده از روش ثبت شده آن ها KERALIS ساخته شده است. این امر همراه با گرما دادن به Terracotta در دمای بسیار بالا، نزدیک به 2200 درجه فارنهایت و برای ایجاد یک روکش فوق العاده محکم و ضد آب انجام می شود. معماران همچنین با مهندسین Saint Gobin همکاری نزدیکی داشتند تا یک زیر ساخت منعطف ایجاد کنند که قادر به نگهداری از Lamellae در حین انطباق با ساختمان های منحصر به فرد منحنی می باشد. در ویدیویی که توسط Saint Gobin ساخته شده است، می توانید در مورد ساخت این نمای ساختمان باور نکردنی بیشتر بیاموزید.
ساختمان با نمای تراکوتا
ساختمان با نمای تراکوتا
ساختمان با نمای تراکوتا

تحریریه معماری آرل
نویسنده : فروغ آقاجانی
منبع : https://architizer.com

تعداد بازدید : ۴۳۳۳
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
سه پوشش نوآورانه پایدار نما که مرزهای متریال را جا به جا می کند!

سه پوشش نوآورانه پایدار نما که مرزهای متریال را جا به جا می کند!

سیستم نمای پیکسلی، ترکیب عاشقانه طبیعت و نسل بعدی تکنولوژی ساختمان

سیستم نمای پیکسلی، ترکیب عاشقانه طبیعت و نسل بعدی تکنولوژی ساختمان

بتن ابریشمی!

بتن ابریشمی!

سنگ فرش تولید کننده انرژی با مولدهای حرکتی

سنگ فرش تولید کننده انرژی با مولدهای حرکتی

کاشی بازیافت شده از مانیتورهای قدیمی (مانیتورهای اشعه کاتودی CRT)

کاشی بازیافت شده از مانیتورهای قدیمی (مانیتورهای اشعه کاتودی CRT)

10 راه حل برای دیوارهای تطبیقی برای معماری منعطف تر | بخش دوم

10 راه حل برای دیوارهای تطبیقی برای معماری منعطف تر | بخش دوم

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir