۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ ۱۱:۱۵
معماری و طراحی ویلای مدرن
تحریریه معماری آرل
سبک معماری مدرن یک جنبش  موثر در معماری و طراحی جهانی بوده که در پاسخ به صنعتی شدن سریع و تغییرات اجتماعی ظهور پیدا کرده است مدرنیسم، نظم و مصالح جدید و تکنولوژی های پیشرفته را به کار برده و سبک ها و ایده های سنتی وکهن را رد می کند علاوه بر آن مدرنیسم تأکید بر عملکرد گرایی، سادگی، ایجاد احجام مطابق با رویکردهای زیبایی شناختی نوین دارد.
این رویکرد زیبایی شناختی نوین، در سبک مدرن منجر به ساختمان هایی با خطوط شارپ، اشکال هندسی ساده، شکل های مکعبی،  سقف های مسطح، فضاهای داخلی باز و انعطاف پذیر شده است که در واقع می تواند با ملیت ها و فرهنگ ها سازگار گردد.
ویژگی های سبک مدرنیسم در احجامی با ترکیبات نامتقارن و بیشتر با اشکال مستطیل یا مکعبی ، با استفاده از متریال فولاد و بتن و قالب بندی و فریم های شیشه ای و فلزی نمود پیدا کرده و عناصر سنتی را مانند گچ بری های سنتی و زرق و برق ها را حذف نموده است و در پالت های رنگی گرایش به رنگ سفید یا کرم بیشتر احساس می شود.
پنجره های بزرگ ،طرح های باز نیز از دیگر ویژگی های ساختمان های این سبک محسوب می شود. اگرچه طرفداران سبک های معاصر یا کلاسیک وجود دارند اما بسیاری از کاربران ساده گرایی،مینیمالیسم و ظرافت خانه های مدرن را ترجیح می دهند.
برای برنامه ریزی برای طراحی یک ویلا یا خانه ای مدرن لازم است قبل از شروع طرح طبقه موجود را در نظر بگیرید و سپس با در نظر گرفتن پتانسیل های موجود شروع به طراحی اولیه و یا بازسازی نمایید.
 برای تغییر و بازسازی ویلای موجود به سبکی مدرن سوابق و اسناد و پلان های وضع موجود برای ایجاد تغییرات بسیار مهم هستند بعد از آن بودجه پروژه را در نظر بگیرید قبل از اینکه به جزئیات طرح دلخواه خود فکر کنید، باید بودجه پروژه را به نحوی همه جانبه در نظر بگیرید تا بتوانید آن را تکمیل نمایید.
هزینه های ساخت یک ویلای مدرن می تواند گران تر از سایر انواع طراحی خانه باشد. اما با انتخاب معمار کاردان ، برنامه ریزی مناسب و بودجه بندی مناسب، می توان دیزاین ویلا  را متناسب انجام داد.
برای شروع از تصاویر الهام بخش کمک بگیرید طرح های خانه های مدرن معمولا با سقف های مسطح یا کم عمق، فضاهای بزرگ شیشه ای، اتصالات قوی به فضای باز و دیوارهای بی نظیر و گاهی غیرمتعارف شناخته می شوند، متریال های معمول این سبک فولاد، شیشه و بتن می باشد پس برای برنامه ریزی طراحی متریال ها و استانداردهای یک فضا مدرن را در نظر بگیرید .
 دکوراسیون و طراحی داخلی خانه های مدرن نیز به طور کلی طرح هایی با پلان باز هستند و در فضای داخلی معمولا از چوب، چرم، پشم، فلز و پارچه استفاده می کند. داشتن منظره و چشم انداز  از مزیت های طراحی داخلی مدرن می باشد و  نور و ایجاد احساس راحتی در فضا نیز از ویژگی های مهم در این سبک محسوب می شوند.
از خطوط ضخیم، خشن، تزئینات ناخوشایند، پارچه های ضخیم، فرش ها و گلیم های بزرگ اجتناب می شود و در اغلب موارد پنجره های بزرگ بدون پرده  بوده و از پارچه های ساده، سبک و کم وزن استفاده می شود دیوارها معمولا رنگ های روشن و کف ها گاهی بدون فرش هستند، گرچه بعضی از فرش های پشم یا پارچه های  ظریف استفاده می کنند.
تمایز خاصی در طرح های داخلی و بیرونی خانه مدرن وجود دارد و به همین دلیل گزینه های متعدد و جسورانه ای برای طراحی می تواند جلوه گر شود در ادامه با 50 نمونه ویلای مدرن و الهام بخش با آرل همراه باشید....

معماری و طراحی ویلای  مدرن
معماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرنمعماری و طراحی ویلای  مدرن

تحریریه معماری آرل
غزاله عزالدین
منبع:homedesignlover


تعداد بازدید : ۸۰۸۰
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
ویلای یاس در شهرک تفریحی جهان ویلا هشتگرد

ویلای یاس در شهرک تفریحی جهان ویلا هشتگرد

معماری و طراحی ویلایی تفریحی زیبا در Palma de Mallorca

معماری و طراحی ویلایی تفریحی زیبا در Palma de Mallorca

ویلای شناور لوکس اسب دریایی

ویلای شناور لوکس اسب دریایی

طراحی معماری و دکوراسیون داخلی ویلایی در یونان

طراحی معماری و دکوراسیون داخلی ویلایی در یونان

طراحی و معماری داخلی ویلای سنگی مربوط به قرن 16

طراحی و معماری داخلی ویلای سنگی مربوط به قرن 16

ویلای پلور بهار/استودیو معماری فضای خاص

ویلای پلور بهار/استودیو معماری فضای خاص

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir