۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : دوشنبه , ۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۰:۴۵
تحریریه معماری آرل
ویژگی منحصر به فرد مسابقه A’ Design  آن است که می خواهد ارتباطی مشترک میان تمام رشته ها پیدا کند و هم چنین تعهد دارد که محل اجتماعی برای انواع طراحی های خوب باشد.
A’ Design Award و رقابت در آن، چیزی فراتر از یک برنامه برای اهدای جایزه است. بلکه به شیوه ای فعالانه، به دنبال طرح های خوب است، آنها را به بازار عرضه کرده و پروژه و طراح آن را به شکل خدمات ارزش افزوده معرفی می کند و همانند یک کمپین اختصاصی برای روابط عمومی یا یک دورهمی مجلل در کنار طراحان و کارفرمایان بزرگ ترین طراحی های دنیا است و هم چنین سندی برای اعتبار کار شما و حتی سکویی برای برای فروش طرحتان می باشد.

مزایای A'Design Award  فقط شامل برندگان نمی شود و برای تمام شرکت کننده ها است. حضور شما، ارزش و اعتبار کارتان را افزایش می دهد، شما را جز شبکه تجاری  A'Design قرار می دهد و خدمات Design Fee Calculator را در اختیارتان قرار  می دهد که امکان قیمت گذاری برای مشتریان را برای شما فراهم می کند. هیئت داوران از 209 نفر از طراحان نخبه و فرهیختگان تشکیل شده است.

تعدادی از برندگان A’ Design Award and Competition 2019’s در اینجا قرار داده شده اند. ما چند نمونه را از میان گروه های مختلف انتخاب کرده ایم، همانند طراحی صنعتی، طراحی نورپردازی، معماری، مبلمان، طراحی های پزشکی و اجتماعی. نگاهی به کارهایی که امسال غوغا کرده اند،  بیاندازید.

1- کیبورد انعطاف پذیر RoType از Royele

کیبورد انعطاف پذیر

بر خلاف کیبوردهای انعطاف پذیر و بدشکل  سیلیکونی/ TPU که امروزه در فروشگاه های لوازم الکترونیکی پیدا می کنید، RoType ، جذاب ، یکپارچه ، حرفه ای و باکلاس است و زمانی که باز می شود و به سطحی یکدست تبدیل می شود ، به شما احساس تایپ کردن روی هوا را می دهد. در این کیبورد از یک فیلم مخصوص استفاده شده که یک مدار پنهان دارد.
RoType  با 92درصد شفافیت و  0.04 میلی متر ضخامت ،خم یا کشیده می شوذ و بارها بدون تغییر شکل قابل استفاده است. مدار پنهان و انعطلف پذیر ، به شما این امکان را می دهد که با لمس کلید ها همانند سطحی پوشیده از پر ، به سادگی تایپ کنید و زمانی که استفاده نمی شود، به داخل جعبه ای محکم می رود که اندازه آن یک دهم کیبورد های معمولی است.

2-هواپیمای مسافربری کنترل از راه دور Hexa  ازMaform Design 

هواپیمای کنترل از راه دور Hexa

همه ما مخفیانه صبر کرده ایم تا این هواپیماهای بی سرنشین به اندازه ای قدرتمند شوند که بتوانند انسان ها را هم بالا ببرند.  در حالیکه هواپیماهایی که به طور عمودی بلند میشوند و می نشینند هنوز جایی در اینده نزدیک هستند ، Hexa یک مفهوم کاملا باور کردنی است که نشان می دهد یک هواپیمای کنترل از راه دور با قابلیت حمل انسان چه شکلی است و از 18 پروانه که در 2 دایره با نظمی خاص قرار گرفته اند ساخته شده و زمانی مشخص در حدود نیم ساعت برای پرواز دارد.
چگونه کسی می تواند در چنین زمان کمی سفر کند ؟
Maform Design بر این باور است که Hexa یک وسیله نقلیه نیست بلکه ابزاری برای یک تجربه جدید است که طراحی شده تا شما خلبانی کردن یک وسیله عمودی و بالا رفتن و فرود آن را تجربه کنید. هدف Hexa تماما این بوده که امکان یک سفر کوتاه پرشور و هیجان را به شما هدیه دهد. شاید با پیشرفت تکنولوژی باتری ها شاهد این باشیم که Hexa به یک راه حل مناسب برای جابه جایی در فواصل کوتاه تبدیل شود.

3-آچار پیچ گوشتی با زاویه قائمه از Qian Wiaowei و Ye Xinmin 

آچار پیچ گوشتی با زاویه قائمه

این پیچ گوشتی چند کاره با سرهای قابل تعویض ، قابل حمل است و برای جاهای دور از دسترس به کار می رود و با توجه به توانایی آن در 90 درجه خم شدن، می تواند در این نقاط کارایی بی نظیری داشته باشد . مفصل قائم، امکان دسترسی به نقاط تو رفته را می دهد و 90 درجه خم شدن، قدرت شما را برای بستن یا باز کردن پیچ ها با گشتاور بیشتر، افزایش می دهد.
پیچ گوشتی 90 درجه، با ابعاد یک خودکار وسیله ای ایده آل و قابل حمل است و سرهای متعددش، آن را تبدیل به ابزاری همه کاره برای تعمیرکاران می کنند.

4- قهوه جوش Barisieur از Josh Renouf 

قهوه جوش Barisieur

این قهوه جوش با کاربرد هایی که دارد، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است و چند سال پیش به عنوان وسیله ای  بی نظیر در YD شناخته شده بود و امروز با پیشرفت هایی که طی زمان داشته ، توانسته یکی از برندگان این جایزه باشد.
Barisieur چیست؟ اساسا بهترین قهوه جوشی که تا به حال ساخته شده چون به جای شوکه کردن و بیدار کردن شما با ساعت زنگدار ، به آرامی و با روشی بسیار موثر، شما را با تهیه یک فنجان قهوه هوشیار می کند. ساعت به گرم کننده آب قلاب شده که آب را به فیلتری متقل می کند که قهوه روی آن ریخته می شود  و دم نوش شما را با رایحه قهوه در ظرف خالی می کند.
Barisieur با داشتن یک ظرف شیر و یک سینی برای شکر، احتمالا موثر ترین روش برای بیرون کشیدن شما از تخت را به کار می گیرد : یک فنجان قهوه

5- دمبل های ترکه ای از Ji Hoon Lee

دمبل های ترکه ای

"دمبل ترکه ای" کمی کنایه آمیز به نظر می رسد، نه؟ کلمه ترکه اغلب برای دست و پاهای استخوانی و لاغر استفاده می شود در حالیکه دمبل ها حجم بازوی شما را افزایش می دهند. این دمبل ها با ایده ای بسیار خلاقانه توسط Ji Hoon Lee طراحی شده اند و یک دسته و سه شاخه دارند که تغییر وزن آنها با عوض کردن این شاخه ها امکان پذیر می شود. این شاخه ها وزنه های جداگانه ای هستند و با وزن های مختلفی وجود دارند که شما به سادگی می توانید با عوض کردن آنها ، هر دمبل را جداگانه، سبکتر یا سنگین تر کنید. با توجه به شکل چنگکی شاخه ها، از نظر بصری سبک به نظر می رسند. صبر کنید ! این همان ایده اصلی کار است. که از نظر روان شناسی چشمان شما را فریب بدهند که با وزن بیشتری کار کنید در حالیکه فکر می کنید یک وزنه بسیار سبک را بلند کرده اید. بسیار هوشمندانه!

6- دفترچه یادداشت Kickside از Tan Mavitan

دفترچه یادداشت Kickside

شاید این دفترچه کمی عجیب به نظر برسد ولی منطق خاصی دارد. یک دفترچه A5 روی میز شما کوچک به چشم می آید ولی وقتی آنرا باز می کنید ، دو برابر می شود و فضایی قابل توجه از میز شما را اشغال می کند. این دفترچه چنین مشکلی ندارد . شکل غیرعادی آن و ساختار موربش آنرا به یک دفترچه L مانند تبدیل کرده که می تواند به سادگی در گوشه میز شما قرار بگیرد. این دفترچه برای طراحی کاربرد زیادی ندارد ولی کاملا برای یادداشت برداری مناسب است و در قسمت های افقی و عمودی بنویسید ، خط خطی کنید یا حتی اگر می توانید طراحی کنید . Sidekick همان دفترچه ای است که آن را فقط برای نگه داشتن روی میزتان نمی خرید تا هر از چندگاهی چند جمله بنویسید و با آن فخر بفروشید.

7- جا کارتی Tsutumu به سبک چینی از Hirotaka Satuh

جا کارتی Tsutumu

باور کردنی نیست که از یک تکه چرم چه چیزی می توانید بسازید. این جاکارتی از یک چرم مهرخورده ساخته شده است و این به معنی واقعی کلمه تنها پروسه ساخت این محصول است. (به علاوه حک شدن برند روی آن)
نه چسب ، نه دوختن، نه پرچ. فقط چرم خالص که با الهام از فرهنگ ژاپنی و روش بسته بندی اشیا باارزش آنها ساخته شده است و سطح تختی دارد که می تواند به آسانی تا شود تا به شکل مطلوب تبدیل شود. طراحی آن، شما را مطمئن می کند که هم از شکل خودش و از کارت های داخلش به خوبی محافظت می کند .  Tsutumuشیک ، ساده ، مدرن و درخشان ،کارت های شما را به شکلی زیبا و غیر معمولی در بر میگیرد. چرم با گذشت زمان ، زنگار های زیبایی به خود می گیرد ولی این جاکارتی به خودی خود ، تا سالها قابل استفاده است.

8- سیستم مدولار قفسه ای  Kurio از Markus Hofko

سیستم مدولار قفسه ای

این وسیله همانند یک تخته مدار که وسایل الکترونیکی را به آن می بندید، همراه پایه صاف و یکپارچه کلی طراحی شده و شما صفحاتی را نصب می کنید  تا قفسه ها ساخته شوند. با توجه به اندازه و تعداد آیتم هایی که می خواهید روی قفسه ها نگه داری کنید ، می توانید آنها را به سادگی با کنار هم قرار دادن چند قفسه ایجاد کنید. Kurio از آلومینیوم بدون استفاده از منصوباتی  مانند پیچ و چسب ساخته شده و فقط اتصالات مکانیکی قدیمی هستند که اجازه می دهند صفحه ها هر زمان که شما می خواهید جدا شوند یا کنار هم قرار بگیرند.

9- صندلی سمفونی هفتم از Chen Ting-Hsiang

صندلی سمفونی هفتم

این صندلی با الهام از سمفونی هفتم بتهوون ساخته شده و روحی همانند Butterfly Chair از  Eduardo Garcia Campos دارد. این صندلی گهواره ای از قاب های لوله ای ساخته شده و در کنار تشک چرمی ، نمایانگر آرامش و قدرت است و با ساختاری بی نظیر ، تصویری فوق العاده را پدید می آورد. صندلی در کنار نمونه ای دیگر همانند خودش با ایجاد تقارنی زیبا ، بسیار جذاب تر به نظر می رسد.

10- میز مشبک از Mian Wei

میز مشبک

این میز با الهام از ساختار های چوبی چینی با نام Dougongsساخته شده است . Dougongs تماما از قطعات چوبی به هم پیوسته تشکیل شده که در قاب های چوبی سازه های چینی بسیار ضروری است چون سقف، تیرها و ستون ها را به هم متصل نگه می دارد و موجب توزیع برابر وزن می شود. طراحی این میز ، آن را سنگین ولی باثبات کرده و این یک اقدام عالی برای توزیع وزن میز است و       هم چنین تکنیک های سازه ای Dougongs  را به شکلی هنرمندانه ای حیرت انگیز، با هندسه ای زیبا به کار می گیرد. 


تحریریه معماری آرل
منبع : yankodesign
تعداد بازدید : ۲۵۱۴
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
منتخب  دوسالانه اول مجسمه های شهری (1)

منتخب دوسالانه اول مجسمه های شهری (1)

آیا چاپگرهای سه بعدی می‌توانند کلونی‌های آینده بر روی ماه را شکل دهند؟

آیا چاپگرهای سه بعدی می‌توانند کلونی‌های آینده بر روی ماه را شکل دهند؟

«خلاقیت چیست؟»

«خلاقیت چیست؟»

طرح فوق العاده ی خیال خالی

طرح فوق العاده ی خیال خالی

مسیر نا موازی - امیلی ویسکف

مسیر نا موازی - امیلی ویسکف

نمونه های خلاقانه از طراحی سقف کاذب دکوراتیو

نمونه های خلاقانه از طراحی سقف کاذب دکوراتیو

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir