۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : سه شنبه , ۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۱۰:۴۵
دکوراسیون داخلی بستنی فروشیتحریریه معماری آرل

ORIGINALFRESH سومین مغازه ای است که توسط معماران DAS برای این برند آبمیوه طراحی کرده است. این محل با عمق کم و نمای گسترده شناخته شده که طراحان را ترغیب کرده تا مفهوم "معماری بیلبوردی" که از دهه 1960 به جا مانده را با فرهنگ "اینستاگرامی" امروزه ترکیب کند و در روابط بین ترسیمات و طراحی معمارانه تجدید نظر کند و سرانجام به یک طراحی معماری برای این مغازه برسند.

در کتاب او با عنوان Learning From Las Vegas ، Robert Venturi ، معمار آمریکایی، به مفهوم " معماری بیلبوردی" دست یافته است. نمای بسیار بزرگ در طراحی معماری می تواند حامل تصاویری باشد که اطلاعاتی را به مخاطب می دهد. در آن زمان، این امر نتیجه ای برگرفته از دوران اتومبیل ها و بزرگراه بود. منطق آن از لحاظ تجاری، این است که تصویر باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا مردم آن را از فواصل دور و با سرعت های زیاد ببینند. امروزه، نمای بزرگ هم چنان می تواند تصاویری را در بگیرد ولی چگونگی انتقال پیام تغییر کرده است. مردم برای عکس گرفتن از تصاویر ،از تلفن های همراهشان استفاده می کنند و آن را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و منطق آن این است که دیگر بزرگ بودن عکس ها کافی نیست و آنها باید جذاب هم باشند تا مردم عاشق این شوند که موبایل هایشان بیرون بیاورند و کنار آنها عکس سلفی بگیرند.

پوستر آبمیوه فروشی
طراحی داخلی ابمیوه فروشی
معماری داخلی خلاقه مغازه
طراحی خلاقانه

در طراحی آبمیوه فروشی ORIGINALFRESH تلاش کرده تا همان منطق را در طراحی یک مغازه بکار بگیرد. نمایی به طول 12 متر و ارتفاع 4 متر با تصویری به نام Cutting Fruits پر شده است. چارچوب بسیار پهن در، به عنوان قاب برای نقاشی روی دیوارقرار گرفته است. عمق 5 متری و فضای طولانی به دو بخش تقسیم شده است.
قسمت جلویی برای فروش و بخش پشتی برای تولید محصولات استفاده می شوند. پنجره های بزرگی در میان تصویر ایجاد شده اند تا دو قسمت را به هم مرتبط کنند. تصاویری که توسط پنجره ها بریده شده اند، به دیوار بخش تولید در پشت فضا منتقل شده اند تا نقاشی در نما کامل دیده شود. کارکنان و مشتری ها در لایه های مختلفی از این نقاشی دیواری راه می روند.
تمام عناصر دیگر، ستون ها، دیوارها، و مبلمان همگی با رنگ سفید و سطح آینه ای ساده نگه داشته شده اند و هدف این بوده که با "بیلبورد" بسیار بزرگ Cutting Fruits هم خوانی داشته باشند." معماری بیلبورد " در فضای داخلی به عنوان مفهوم "بیلبورد داخلی" شناخته می شود.

دکوراسیون داخلی امیوه فروشی
پوستر آبمیوه فروشی

این تصویر، یک طراحی معمارانه با زمینه میوه ها است که یکی از تکنیک های نقاشی معماری را عمیقا نمایان می کند: برش.
هر میوه و هر قسمتی از این نقاشی نمونه ای از برش میوه است.
در میان طراحی و ترکیب رنگ های درخشان، میوه ها به شکل های مختلفی بریده شده اند که خطوط حرکتی اضافه شده به انها، بر سرعت و جنبش تاکید می کنند و همگی در کنار هم، در تصویری شامل پیچیدگی های بی نظیر و منطقی روشن قرار دارند.
اینجا، چیزی که باید طراحی شود موضوع برش نیست بلکه برش به تنهایی حايز اهمیت است. با چنین نگرشی، DAS تلاش می کند تا بیان کند که ترسیمات معماری یک موضوع طراحی نیست بلکه یک روش طراحی است و به این دلیل است که تکنیک های منحصر به فرد طراحی در این نقاشی دیواری، تصاویری را ایجاد کرده اند که با سایر روش های طراحی قابل ایجاد نیستند.
آینه هایی که تا سقف بالا رفته اند ، یک دید بی نهایت افقی برای این تصاویر به وجود می آورند که یادآور No-Stop City  از Archizoom است . چنین تاثیرات بصری با شکوه، توجه رهگذر را جلب می کنند که بایستد و عکس بگیرد.

دیزاین ابمیوه فروشی
دیزاین آبمیوه فروشی
دیزاین ابمیوه فروشی
کانتر ابمیوه فروشی

DAS می تواند با خلق یک تصویر عظیم که طراح داخلی ORIGINALFRESH  را تحت شعاع قرار دهد، امکان ترکیب کردن تصویر سازی و معماری را در یک طراحی بررسی کند. این مورد نه تنها یک تلاش در زمان معاصر بر مفهوم معماری کلاسیک است بلکه پاسخی مثبت به تقاضای شدید برای وجود تصاویر با توجه به مشغولیت مردم در شبکه های اجتماعی می باشد. برای, DAS حتی اگر طراحی فضاها، یکپارچگی عظیمی با تصاویر به عنوان هسته و مرکز داشته باشد، این تصاویرهم چنان به عنوان روح فضا باقی می مانند چرا که بر اساس تکنیک های منحصر به فرد در ترسیمات معماری خلق شده اند.

نمای فروشگاه
طراحی نما فروشگاه
ویترین فروشگاه
دیزاین ویترین بستنی فروشی
طراحی پوستر
طراحی پوستر
دکوراسیون داخلی مدرن
پوستر دیوار
کانسپت طراحی

تحریریه معماری آرل
منبع : archdaily

تعداد بازدید : ۲۴۵۲
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی داخلی showroom اشتراکی، کارا و مقرون به صرفه

طراحی داخلی showroom اشتراکی، کارا و مقرون به صرفه

مجموعه چند منظوره تجاری مسکونی از گروه معماری BIG

مجموعه چند منظوره تجاری مسکونی از گروه معماری BIG

فروشگاه پاتچی(Patchi) یک طراحی داخلی فوق العاده

فروشگاه پاتچی(Patchi) یک طراحی داخلی فوق العاده

30 نمونه طراحی فروشگاه هایپرمارکت

30 نمونه طراحی فروشگاه هایپرمارکت

طراحی داخلی showroom برای متریال های معماری

طراحی داخلی showroom برای متریال های معماری

طراحی داخلی فروشگاه جدید آدیداس در NYC

طراحی داخلی فروشگاه جدید آدیداس در NYC

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir