۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۰:۴۵

تحریریه معماری آرل

ترکیب تجارت خدماتی با روش های جدید کسب و کار یک گرایش تازه است. طراح عملا، کارکرد های فرعی پروژه را با بیزینس اصلی ترکیب کرده است، کاربرد های ورزش هایی که برای والدین و فرزاندانشان هستند را بهبود بخشیده و پروژه را در غالب یک فضای باز برای شنا و آموزش ، همراه با تفریح در اوقات فراغت را فراهم کرده است.

این باشگاه شنا به پنج بخش کاربردی و چند بخش فرعی تقسیم شده که همگی حول عادت های رفتاری مخاطبانش متمرکز شده اند. برای شکستن محدودیت های فضایی در طراحی کف، طراح بعد از بررسی کامل عادت ها و رفتار های احتمالی گروه های مختلف استفاده کننده، یک جریان ساده را تعبیه کرده که بزرگسالان و کودکان، همگی می توانند در این مسیر، از امکانات آن لذت ببرند.

اولین قسمتی که به آن وارد می شویم، بخش پذیرش است که حال و هوای فضا را مشخص می کند. وال بزرگی که به دور ستون پیچیده شده، طوری که انگار از آب بیرون پریده، اولین مشخصه این فضای داستانی بودن آن است. میز پذیرش به شکل یک کشتی است و قوس توری که در قسمت پایین تر طراحی شده همانند موجی دیده می شود که کشتی و همینطور تمام داستان را به بخش بعدی هدایت می کند.

بعد از قسمت پذیرش و عوض کردن کفش ها به بخش مطالعه می رسیم. قسمت کاربردهای مهمی برای بزرگسالان دارد برای مثال می تواند به عنوان محلی برای کنار هم بودن و استراحت کردن، استفاده شود. در این قسمت باشگاه، یک مبل راحت به شکل افشانه وجود دارد. انحنای تو خالی موج در مرکز فضا، برای کسانی که مطالعه می کنند مناسب است که بنشینند یا دراز بکشند. هر دو طرف این مبل کابردی همانند قفسه های کتاب دارند. با نگاه کردن به لامپ های فضای مطالعه میبینیم که آباژور دایره ای شکل، همانند قطرات کوچک آب است که به آسمان پاشیده شده و در هوا می درخشند.

در سمت چپ و راست این بخش، استخر و رستوان قرار دارد. بعد از وارد شدن به این قسمت، یک مخزن بزرگ آب را میبینیم که هسته اصلی فضا، در تمام پروژه ی استخر شنا است. با رفتن به سمت چپ، کلاس های متنوعی را برای آموزش تجربه های DIY (خودت انجامش بده ) می بینیم که در کلاس های کوچکی در راه استخر شنا برگزار می شوند. راهرویی در مجاورت استخر قرار دارد و صندلی های این بخش که برای استراحت والدین قرار داده شده اند، امکان معاشرت و هم صحبتی را برای آنها فراهم می کنند. پنجره ای که کنارصندلی ها وجود دارد نقش مهمی را در رابطه متقابل والدین و فرزندان ایفا می کند. پدر و مادر می توانند فرزندشان را در استخر ببینند و بچه ها از طریق پنجره با آنها ارتباط برقرار می کنند.

در انتهای راهرو، قسمت اصلی قرار دارد : بخش حمام که به دو قسمت بزرگسالان و کودکان تقسیم می شود.

لوستر بزرگی که شکل گل در قسمت حمام کودکان قرار دارد، یک نقطه بسیار جالب توجه است و هم چنین بهترین قسمت عکس العمل طراح به شخصیت مصرف کننده و اهمیت هنر و زیبایی در آموزش به کودکان می باشد. آباژور ملایم با رنگ های یک دست در میان طرح های زیبایی پنهان شده و وقتی که کودکان در وان دراز کشیده اند، این طرح ها را در مقابلشان می بیند. هدف طراح این بوده که با شروع از جزییات کوچک فضا، ظرفیت زیبایی شناسی کودکان را از سنین کم پرورش دهد.

کارکرد عالی و مسیری که با توجه با شخصیت انسان ها ساخته شده، مردم را به سمت ورودی استخر هدایت می کند. دیوارهای صورتی و رنگ آبی در استخر، همراه بخار آب در فضا ، طیفی جادویی از رنگ و بو را بوجود می آورد.
لامپ ها بزرگی به شکل قطرات آب در سقف هستند ، طوری که انگار تمام چگالی محیط در شرف افتادن است و به فضا حسی پرشور و جادویی می دهند.

بخش غذا خوری باشگاه شنای Loong، در سمت راست قسمت مطالعه قرار دارد. پوست تخم مرغ های خرد شده با نظم در فضایی عمودی قرار گرفته اند. رنگ های بی نظیر و شکل های افسانه ای آنها، به شما حس بودن در سرزمین عجایب را می دهد. "قلعه پوست تخم مرغی" که به عنوان امکانات سرگرمی کودکان استفاده می شود، یک ورودی منحصر به فرد در مرکز رستوران دارد و بالا رفتن از آن در همه جهت ها گسترش میابد. میزهای غذا خوری که در اطراف "قلعه" قرار گرفته اند به والدین اجازه می دهد که به سرعت موقعیت کودکانشان را تشخیص دهند.
استخر والدین و فرزاندان، تماما از طیف رنگی ملایمی استفاد کرده و رنگ ها را بر اساس جنسیت متمایز نکرده است. خط نازک مشکی، فضا را کمی مدرن جلوه می دهد و در عین حال ترکیب فضایی زیبایی را ایجاد می کند.
اندازه های مختلف نسبت ها، از توری های قوس دار 2 سانتی متری تا درهای قوس دارسه متری، تناسبات منطقی و زیباشناختی فضا را می سازد. برای ساختن یک تجربه رویایی و به یاد ماندنی، در طراحی از تشدید نور استفاده نشده تا مردم به کنجکاوی در تمامی قسمت های فضا ترغیب شوند.
ایده کلی طراحی بر عنصر آب متمرکز شده است. آب بسیار سبک و لطیف است و ظرفیت بی نهایتی برای زندگی دارد. به این منظور که چنین لطافتی در قلب ریشه کند و نگه داشته شود، ترکیب عناصر در طراحی این فضا به اندازه آب جاری، طبیعی جلوه
می کنند.

گالری تصاویر باشگاه شنا loong

طراحی استخر
طراحی معماری استخر
طراحی استخر خاص
استخر فوق العاده
باشگاه شنا
باشگاه سنا
رنگ در معماری
طراحی مینیمال استخر شنا
معماری داخلی باشگاه شنا
مبملان استخر
طراحی استخر
طراحی کلاسیک باشگاه شنا
باشگاه شنا کودکان
استخر مدرن
دکوراسیون استخر
طراحی داخلی استخر
دکوراسیون استخر
نور پردازی استخر
حمام استخر شنا
دوش باشگاه شنا
طراحی داخلی باشگاه شنا
باشگاه شنا
باشگاه شنا
باشگاه شنا
طراحی باشگاه شنا

تحریریه معماری آرل
منبع : 

تعداد بازدید : ۲۵۳۵
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی خانه ی ویلایی کوچک با استخر

طراحی خانه ی ویلایی کوچک با استخر

 طراحی استخر شیشه ای | کنسول بر لبه پرتگاهی در نروژ

طراحی استخر شیشه ای | کنسول بر لبه پرتگاهی در نروژ

طراحی مجموعه استخرو اسپا سرپوشیده سپیدکوه مهسا مجیدی

طراحی مجموعه استخرو اسپا سرپوشیده سپیدکوه مهسا مجیدی

طراحی ویلای لوکس با تب ماشین های اسپرت

طراحی ویلای لوکس با تب ماشین های اسپرت

طراحی داخلی مجتمع ورزشی و استخر در فرانسه

طراحی داخلی مجتمع ورزشی و استخر در فرانسه

ویلای هفت سنگان قزوین/دفتر معماری سهراب رفعت

ویلای هفت سنگان قزوین/دفتر معماری سهراب رفعت

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir