۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۰:۴۵

دفتر کار معماری

تحریریه معماری آرل

AD Architecture "زیستگاهی برای روح" در دفتر معماری خود در شانتو، چین ایجاد کرده است. دفتر معماری AD در یک پارک بازسازی شده با طراحی خلاق که قبلا یک کارخانه قدیمی در شانتو بوده است، قرار دارد.
این خانه های قدیمی شاهد ظهور و سقوط شهر بوده اند و با توسعه و گسترش سریع شهر، آنها به تدریج فراموش می شوند یا منتظر بازسازی می مانند. به نظر می رسد که ما این ضعف و تنهایی آنها را احساس می کنیم، ما سرزندگی گذشته و ماهیت خاص را، زمانی که اولین بار بنا را دیدیم، یادآور می شود. آیا به این معنی است که تاریخی که بیان کرد اینجا پایان می یاید؟ وقتی همه ی احساسات آغاز شدند، ما شروع به فکر کردن در مورد آن کردیم و تصمیم گرفتیم آن را به فضایی تبدیل کنیم که بتواند خودش را نشان دهد.

ما پیامی که فضا می دهد درک کردیم و به جای تغییر آن، به آن گوش کردیم. در این طرح، آنچه که ما باید به خوبی انجام دهیم این است که به ایدئولوژی اصلی فضا احترام بگذاریم و نیروی جدیدی را در داخل تزریق کنیم.

کانسپت طراحی : قدرت

دفتر کار معماری
به منظور دنبال کردن درکی از ابعاد و مقیاس که توسط فضای بزرگ به ارمغان آورده شده، پارتیشن ها و تزیینات اضافی را رها کردیم و به طور طبیعی ترکیب فضای اصلی و نیروی جدید را از طریق ترکیب بندی مصالح مورد استفاده گسترش دادیم.
پوشش سیاه رنگ، کفهای سیمانی و صفحات فولادی خاکستری تیره، حس هوشیاری فضای اصلی را تقویت کردند. بدون اتخاذ فرآیند و دکوراسیونی غیر ضروری، باقی  قطعات ساخته شده با مواد صنعتی فولادی و آهن که به طور طبیعی با گذشت زمان زنگ می زنند، استفاده شده اند. به نظر می رسد که ماهیت قدرت و زیبایی را نشان می دهند. یکپارچگی و منحصر به فرد بودن هر قطعه از مصالح مورد احترام است و ساختار آن تا حد ممکن ساده و مستقیم است.  همه آنها قدرت پنهان فضا را بیان می کنند که ماهیت  اصلی آن را تقویت می کند.

عملکردها : افزایش احساس فرم

دفتر کار معماری
به جز حفظ ساختار اصلی و پاسخگویی به نیازهای عملکردی در دفتر، ما همچنین تعدادی فضاهای جسورانه اضافه کردیم که مردم می توانند در سکوت فکر کنند. با در نظر گرفتن فضای کار عمومی به عنوان هسته مرکزی، ما دو فضای کاربردی ایجاد کردیم تا بتوانیم نیروی جدیدی رابه فضا تزریق کنیم.
اتاق زیر شیروانی کوچک که با تقسیم فضایی ایجاد شده ، حس فرم را افزایش می دهد و فضای بلند اصلی بین تقاطعی از حجم های مختلف بسیار جالب می شود. به نظر می رسد همه احجام بدون مداخله بر یکدیگر، به هم متصل می شوند و هر فضا با عملکردهای لازم مهیا می شود.
کل فضا باز و راحت است، و تمرکز بر احساس بازیافته فرمی است. ما امیدواریم که این حس از فرم بتواند طراحان را قادر به باز کردن ذهن خود و برداشتن قدم های جسورانه کند، و این تجربه از فضایی است که ما میخواهیم برای هر بازدید کننده به ارمغان بیاوریم.

طبیعت : گسترش حس زندگی

دفتر کار معماری
خورشید قدرت است. ما ساختار اصلی را حفظ کردیم و از یک پاسیو و تعدادی پنجره بزرگ برای بیان رابطه بین مردم و طبیعت استفاده کردیم. نور خورشید از پاسیو روشن و پروژه های روی مدل های زنگ زده نفوذ می کند، که سرزندگی به فضای داخلی را القا کند.
پنجره های کوتاه و بزرگ به طور غیرمستقیم به فضای داخلی اجازه برقراری ارتباط با فضای خارجی را می دهد و باعث می شود مردم در فضا احساس رضایت کنند.
از طریق نور و سایه بازتاب شده، ما می توانیم قدرت طبیعت را احساس کنیم اینجا طراحان رویاهای خود را دنبال می کنند و بر طراحی اصرار دارند در اینجا طراحی کنند و این فضا، تصوراتشان را آزاد می کند.
آنها می توانند لحظاتی آرام در این مکان لذت ببرند که دیگر تنها شکل آن را نشان نمی دهد. بر اساس طراحی روشنایی پاسیو، هدف ما ایجاد یک فضای تقریبا کامل بوده است.
از طریق ارتباط بین پاسیو و فضای بیرون، احساس فضایی غنی تر شده و تجربیات بیشتری فراهم می شود.

نورپردازی : کمتر بیشتر است

دفتر کار معماری
نورپردازی نیز بخش عمده ای از این طراحی است. ما به اصل "کمتر بیشتر است" پیوستیم و سعی کردیم نور را بدون نمایان سازی لامپ ها ایجاد کنیم.
نوارهای نورپردازی عمدتا در میز جلوی ورودی و فضای اداری دفتر استفاده شده است. نور و سایه در فضای خالی سقف، مجددا روی سطوح مدل فرو می ریزند، که نه تنها از نیازی به طراحی دکوراسیون ندارد، بلکه فضایی ساده و طرح نورپردازی خوب ایجاد می کند.
این دقیقا همان چیزی است که ما دنبال می کنیم و در طراحی پیروی خواهیم کرد.

دکوراسیون نرم : ماهیت هنری

دکوراسیون نرم نماد طراحی در فضا است و ارتباط بین طراحی فرهنگ و زندگی است.
ما مواد ساده را به عنوان پاسخی به فضا انتخاب کردیم، به طوری که تزیینات مرتبط می شوند و طبیعت فردی فضا بازتاب می شود.
اتاق زیر شیروانی کوچک یک نقطه کانونی در فضا است که افراد در آن هر روز تعداد زیادی ایده های درونی تولید می کنند.
در یک طرف اتاق زیر شیروانی، یک مجسمه بزرگ در حال نگاه کردن به درب است، همانطور که به نظر می رسد که بازدیدکنندگان انتظار دارند که چیزهای بیشتری در این دفتر کشف شود.
با توجه دقیق، توپی را می بینید که از سیم های آهنی ساخته شده است و مستقیما هنر را  نمایش می دهد.
سیمها با یکدیگر همخوانی دارند، درست مثل افکار بی نهایت طراحان.  آنچه ما تلاش می کنیم ترکیب زبان هنری برای ایجاد فضای ادراکی و قوی باشد.

 

دفتر کار معماری
دفتر کار معماری
دفتر کار معماری
دفتر کار معماری
دفتر کار معماری
دفتر کار معماری
پلان دفتر کار معماری
دفتر کار معماری

تحریریه معماری آرل
نویسنده : فروغ آقاجانی
منبع : officesnapshots

تعداد بازدید : ۳۱۹۴
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی داخلی دفتر کار شرکت مایکروسافت در سانفرانسیسکو

طراحی داخلی دفتر کار شرکت مایکروسافت در سانفرانسیسکو

طراحی داخلی متفاوت دفتر کار

طراحی داخلی متفاوت دفتر کار

طراحی داخلی دفتر کار  انعطاف پذیر با حفظ فاصله اجتماعی

طراحی داخلی دفتر کار انعطاف پذیر با حفظ فاصله اجتماعی

ساختمان اداری با امکانات تفریحی و ایجاد مکانی برای تعامل

ساختمان اداری با امکانات تفریحی و ایجاد مکانی برای تعامل

طراحی داخلی دفتر کار با مبلمان به هم پیوسته

طراحی داخلی دفتر کار با مبلمان به هم پیوسته

استفاده از گیاهان و طراحی داخلی دفتر کار در توکیو

استفاده از گیاهان و طراحی داخلی دفتر کار در توکیو

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir