۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : سه شنبه , ۱۳۹۸/۰۲/۲۴ ۱۰:۴۵
5 اشتباه دکوراسیون داخلی
تحریریه معماری آرل
چیدمان و دکوراسیون خانه راهی عالی برای ایجاد فضایی راحت، منظم و دعوت کننده است اما به راحتی با تغییراتی می تواند دچار نا به سامانی و بی نظمی گردد در واقع برای داشتن دکوراسیونی با احساس آرامش و برای دوری از شلوغی طبق گفته طراحان بایستی از 5 نکته و انجام دادن آن ها در دکوراسیون داخلی بپرهیزید:

1. استفاده بیش از حد از رنگ ها

دکوراسیون با رنگ های بیش از حد ممکن است در یک نگاه به دلیل تنوع بصری بالا جذاب باشد اما در نهایت سبب شلوغی و در هم ریختگی فضا می شود بهتر است از یک یا دو رنگ یا در ترکیب با رنگ های خنثی استفاده کنید برای مثال اتاق نشیمنی که با سایه های مختلف آبی تزئین شده است تا یک فضای زرق و برق دار و در عین حال یکپارچه ایجاد کند. دیوارهای با رنگ خنثی ، فرش، پرده و مبلمان در دکوراسیون احساس گشودگی و جذابیت و تعادل بصری بدون زیاده روی در رنگ ها ایجاد خواهد کرد.
استفاده از رنگ های بیش از حد

2. زیاده روی در افزودن کوسن و بالشتک ها

استفاده از کوسن ها از ساده ترین راه ها برای ایجاد تنوع در دکوراسیون محسوب می شود کوسن ها با افزودن الگوهای جدید، بافت ها و رنگ ها، تمی منحصر به فرد را به فضا بخشیده و با ارتقاء جذابیت بصری و با ورود اشکال و اندازه ها ترکیب بندی متعادل تری در دکوراسیون ایجاد می کنند  اما فراموش نکنید  زیاده روی در استفاده از کوسن ها  می تواند سبب ایجاد شلوغی و گاهی کمبود فضا در اتاق های کوچکتر شود  و یا در کنار هم قرارگیری پترن های به کار رفته در آنها شلوغی و در هم ریختگی رنگی و ظاهری ایجاد کندچس قبل از انتخاب کوسن ها از رنگ، پترن و تعداد مناسب برای حوزه های مختلف منزل مطمئن شوید.

 زیاده روی در افزودن کوسن و بالشتک ها
3. چیدمان مبلمان در کنار دیوارها

اگر تمام مبلمان را کنار یا چسبیده به دیوارها چیدمان کنید این نوع ترکیب بندی در دکوراسیون از نظر بصری مطلوبیت ندارد  اما راه حل چیست؟ سعی کنید مبلمان را از دیوار دورتر کنید برای مثال در اتاق نشیمن، مبلمان را از دیوارها و به سمت مرکز اتاق چیدمان کنید و با چیدمان آنها حول میز و یا فرش، حوزه معینی برای تعاملات ایجاد کنید این کار علاوه بر ارتباط بهتر مبلمان و کاربران با دید مناسب تر سبب می شود تا تفکیک حوزه ها به نحوی موثرتر در دکوراسیون صورت گیرد.

قرار دادن مبلمان در کنار دیوارها
4. استفاده بیش از حد از اقلام دکوری در یک سطح

اکسسوری ها به عنوان عناصر مکمل در دکوراسیون محسوب می شوند و تاثیرات این عناصر به ظاهر کوچک بر گرمی فضا و روح بخشی فضا آشکار است در واقع اشیا و لوازم دکوری جزئی از ضروریات منزل نیستند اما در چشم گیری محیط نقش فراوانی دارند.
استفاده از اقلام دکوری  بیش از حد سبب شلوغی می گردد به خصوص اگر در یک سطح و کنارهم و یا در سبک ها و تم های متفاوتی کنارهم قرار گیرند این تاثیر منفی را بیشتر نمایان می سازند. برای جلوگیری از شلوغی به اکسسوری و اقلام دکوری فکر کنید و آن ها را در یک یا دو گروه بندی بگنجانید سپس اقلام گروه بندی شده را  براساس کارکردی و یا صرفا زیبا بودن تفکیک نمایید و تعدادی محدود را از هرکدام انتخاب و بقیه را از دکوراسیون حذف کنید.

 استفاده معقول از اکسسوری ها و اقلام دکوری
5. آویختن تصادفی تابلو و قاب عکس ها

آویختن تصاویر و تابلو و دکوری های هنری روی دیوار سبب جذابیت دکوراسیون می گردد  اما نظم و ترتیب و هماهنگی در مواردی چون رنگ، بافت و متریال ها و یا تصاویر داخل قاب ها بسیار مهم می باشد در واقع در کنار هم قرار گرفتن ایده ها و المان های هماهنگ و  رعایت نظم و ترتیب و طراحی اصولی از موارد مهم محسوب می شود پس فراموش نکنید قبل از آویختن قاب ها روی دیوار، روی زمین یا سطح صافی چند نمونه از ترکیب بندی و قرارگیری قاب عکس ها و فاصله مناسب بین آن ها را امتحان کنید ممکن است چیدمان عمودی یا افقی  از ترکیب بندی های مورب و شلوغ برای دکوراسیون شما مناسب تر باشد حوزه قرارگیری تابلوها را بسنجید و بعد با علامت زدن جای دقیق، آنها به دیوار نصب کنید زیرا ترکیب های تصادفی ممکن است چشم نواز نباشند و برای سبک های دکوراسیونی خاصی کاربرد داشته باشند.
 آویختن اصولی تابلو و قاب عکس ها
 تحریریه معماری آرل
مترجم:غزاله عزالدین
منبع:bhg

تعداد بازدید : ۳۵۴۱
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی آپارتمان کوچک در 8 متر مربع

طراحی آپارتمان کوچک در 8 متر مربع

طراحی داخلی آپارتمان کوچک 35 متری

طراحی داخلی آپارتمان کوچک 35 متری

دیواری پر رمز و راز در یک میکرو آپارتمان!

دیواری پر رمز و راز در یک میکرو آپارتمان!

بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل با قرار دادن یک پوسته سفید وسط ساختمان

بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل با قرار دادن یک پوسته سفید وسط ساختمان

طرح ساختمان مسکونی با کانسپتی شبیه به جغد!

طرح ساختمان مسکونی با کانسپتی شبیه به جغد!

طراحی داخلی آپارتمان 30 متر مربعی با فضای نیمه شفاف

طراحی داخلی آپارتمان 30 متر مربعی با فضای نیمه شفاف

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir