۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۵:۳۱
طراحی رستوارن اسی برگر
تحریریه معماری آرل
اسی برگر یک رستوران دنج و صمیمی در خیابان سهروردی تهران، و نزدیک به فضای اجتماع مردم در میدان پالیزی است. قبل از این که استودیو آدمون برای طراحی این پروژه انتخاب شود، از این مکان به عنوان یک شعبه از رستوران های زنجیره ای بزرگ  استفاده می‌شد و درتضاد با همسایگی با یک فضای شهری شلوغ، نمی‌توانست مشتریان کافی را جذب کند. این بررسی پرسشی مهم برای ما ایجاد کرد که اتفاقی که در آب‌میوه فروشی‌ها و رستوران‌های کوچک اطراف میدان پالیزی می‌افتد که مردم را حتی وقتی این مکان‌ها امانات قابل ملاحظه‌ای (حتی فضای کافی برای نشستن) ارائه نمی‌کنند راضی و خشنود نگه می‌دارند و از مناطق مختلف تهران جذب می‌کند چیست.
طراحی رستوارن اسی برگر
‌این‌گونه به نظر می‌رسد که کم‌بود امکانات برای مشتریان این مکان‌ها اهمیتی ندارد، و در نتیجه باید چیز هم‌تری در این میدان وجود داشته باشد که این مساله برای تیم طراحی بسیار جالب توجه بود. احتمالا مردم می‌توانند نیازهای دیگر خود مانند نیاز به آزادی، انتخاب، و روابط اجتماعی را در این میدان مرتفع کنند. آن‌ها دوست دارند از بایدها و نبایدها آزاد باشند و با دیگر انسان‌ها لذت و هیجان یک فعالیت اجتماعی را به اشتراک گذارند.
ملاحظه‌ی این نکته که این محله بدون فرهنگش برای مردم لذت‌بخش نیست حقیقت برجسته ای به شمار می‌رود. بنابراین، طراحی بر اساس شهر و همسایگی به عنوان بستر حضور مردم و خردفرهنگ‌ها بنا شد، و گروه تصمیم گرفت تا یک فضای به‌هم‌پیوسته را با الهام از شهر، فرهنگ، عملکرد و رویدادهای اجتماعی خلق کند. بهترین راه حل برای نایل شدن به این هدف، رفتن به ورای الگوهای معمول طراحی رستوران‌ها و ساخت یک فضای یک‌پارچه به استفاده از سطوحی که خردعملکرد‌های گوناگون را به وجود می‌آورند بود.
این سطوح می‌تواند به میز، از میز به صندلی، از صندلی به پله، و از پله به سکو تبدیل شوند، و به صورت مشابه با تبدیل این صفحه‌ها به یک‌دیگر، یک تجربه ی فضایی از فرهنگ محله تولید شد.
طراحی داخلی رستوارن اسی برگر
الگوی طراحی براساس هندسه ی سازه‌های شهری بود. تقاطع‌های خطوط ساختمان‌های پیرامون با خطوط خیابان‌ها مرزهای سکوهایی که از کف بلند شده‌اند را تعریف کرد و پله به پله، افق های مختلفی را در یک فضای شهری تولید کرد، که گاهی یک کنج دنج و خصوصی برای ملاقات‌های خصوصی و گاهی یک سکوی بلند برای اجراهای موسیقی یه تئاترهای دانشجویی، و جایی دیگر فضایی باز برای گردهمایی، انتظار، تصمیم‌گیری و انتخاب شدند.
نورپردازی یک‌پارچه، میز و صندلی‌های کم‌هزینه ساخته شده از قرقره‌های چوبی کابل، برای به وجود آوردن یک فضای آزاد با قابلیت شخصی سازی به سکوها اضافه شد، که به استفاده‌کنندگان فرصت انتخاب فضایی که با روحیه‌شان مطابق باشد می‌دهد. آن‌های می‌توانند سکوهای صندلی‌مانند را انتخاب کنند و برای شروع یک گفتگو در یک فضای اجتماعی کنار دیگران بنشینند، یا یک محدوده‌ی خصوصی داخل محیط شهری رستوران را برای یک تجربه‌ی آرام و امن خصوصی داشته باشند.
طراحی داخلی رستوارن
استفاده از گیاهان سبز به تقویت هرآنچه از فضا انتظار می‌رفت با تعریف مرزهایی که به یک فضای خواناتر تبدیل می‌شود و ساخت دیوارهایی که به عنوان پشتی نشیمن باشد کمک کرده و حس امنیت به فضا اضافه می‌کند. علاوه بر این، گیاهان با محدود کردن دید حریم خصوصی را تقویت می‌کنند و یک باغچه‌ی زنده و فعال یک‌پارچه با سکوها درست کرده اند.
در نهایت، برای اتصال این باغچه به شهر، درهای آن باز شده و کف رستوران و سکوها با متریالی مانند جنس پیاده‌رو پوشیده شده است که مرز بین داخل و بیرون را محو کرده و رستورانی که یک فضای شهری در بستر منطقه است را درست کرده است.
طراحی رستوارن اسی برگر
نام پروژه: اسی برگر
محل اجرا: تهران، سهروردی شمالی، پایین تر از میدان پالیزی
کارفرما: اسماعیل حیدری
شرکت طراح: استودیو آدمون
طراحان: شبیر موسوی، امیررضا فاضل، مهدی کلاهی
همکاران طراحی: فرشاد حبیبی، مسعود الماسی، الولفضل خمسیه
گرافیک: کیمیا فرهناک، نیوشا قاسم
اجرا: استدوید آدمون
مدیر اجرا: بابک مشرفی
عکس: پرهام تقی اف، مهدی کلاهی
نقاشی دیواری: داوود خلیلی
مساحت: 110 متر مربع
طراحی رستوارن اسی برگر
طراحی رستوارن اسی برگر
تحریریه معماری آرل
منبع: استودیو معماری آدمون
تعداد بازدید : ۲۳۰۴
نسخه چاپی :  
نازنین

این رستوران بسته شده و یکم دیر گذاشتین چون این ادرس اگر مراجعه کنن افراد نیستش دیگه



hr bahramian

این فضا گم کرده داره و در انتخاب رنگ و چیدمان احساسی برخورد شده ، البته با احترام به طراح و طراحی



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی داخلی رستوران Kitty burns

طراحی داخلی رستوران Kitty burns

طراحی رستوران شناور و رمانتیک

طراحی رستوران شناور و رمانتیک

طراحی کافه رستوران آلگرا

طراحی کافه رستوران آلگرا

طراحی داخلی تلفیقی کافی شاپ و مسافرخانه

طراحی داخلی تلفیقی کافی شاپ و مسافرخانه

طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ با المان های کِرو

طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ با المان های کِرو

استفاده خلاقانه از سیم های رشته ای، در طراحی داخلی رستوران

استفاده خلاقانه از سیم های رشته ای، در طراحی داخلی رستوران

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir