۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۴:۴۵

طراحی نما سالن کنسرت

تحریریه معماری آرل

در طول سال های اخیر زندگی فرهنگی و موسیقیایی شهر  Boca del Rio  مکزیک رشد چشمگیری داشته است. در سال 2014 اکستر فیلارمونیک Boca del Rio تشکیل شده و این مجموعه به واسطه اجراهای متعدد خود، توانسته است متخصصان موسیقی مختلف و موزیسین های بومی و خارجی را جذب کرده و تبدیل به قلب زندگی فرهنگی شهر به شوند.

این اکستر فیلارمونیک نه تنها در مکزیک بلکه در جهان نمونه منحصر به فردی و مشهوری می باشد. مجموعه طراحی و ساخته شده با سه نوع برنامه اصلی، شامل یک فصل کنسرت های ارکسترال در سال، بعلاوه اجراهای ماهانه خانه موسیقی، و در نهایت یک برنامه اجتماعی برای زمان خارج از مدرسه کودکان کم درآمد به نام “Orquestando Armonia” می باشد، که متمرکز است بر پرورش استعدادها در زمینه تحصیلات ارکسترال و همسرایی، سعی در ایجاد حس مثبت در کودکان و جامعه داشته است.

فعالیت های این مجموعه موجب موفقیت های جالب توجهی در زمینه فرهنگی و اجتماعی شده و در نتیجه نیاز به ایجاد یک فضای اجتماعی به عنوان خانه جدید، این سالن ارکستر و برنامه های آن را به وجود آورده اند.

طراحی معماری سالن کنسرت
نما با بتن اکسپوز

Foro Boca در طرح جامع شهر در نقطه ای قرار گرفته است که به عنوان یک منطقه رو به زوال شهری، نیاز به احیا دارد. این سایت در دهانه رودی قرار گرفته است که نه تنها نام منطقه متاثر از این رود می باشد بلکه این منطقه تاریخچه ای غنی داشته و دارای سنت های خاصی در مورد صنعت غذاست.  سایت پروژه در کنار موج شکنی در نظر گرفته شده که رود را از دریا جدا می کند و در انتهای خیابان قرار دارد. سایت معماری با خیابان  Avenue Zamora نیز تقاطع دارد که تمام رستوران های محلی در آن ردیف شده اند.

موقعیت Foro Boca به گونه ای است که سعی دارد پویایی این بخش مرکزی شهر را به خیابان Coastal Avenue وصل کند و هدف این سالن کنسرت عمل کردن به عنوان یک نقطه مهم شهری که ظرفیت نمایش مدرنیته در منطقه را داراست. این بنا خود ابزاری است که ساخت آن به بازسازی زیرساخت ها و تصویر شهر در این منطقه منجر می شود. در ساخت سالن ارکست از ظاهر بی ادعا مکعب های بتنی موج شکن استفاده شده و طراح آنها را به عنوان مبنا قرار داده و با ایجاد نمایی از بتن اکسپوز برای این مجموعه تفریحی نوین از آنها ارائه کرده است. مجموعه شامل حجم های مختلفی است که شامل سالن کنسرت نیز می شوند.

معمار : Rojkind Arquitectos
 

طراحی لنداسکیپ
طراحی کنار دریا

بنای سالن کنسرت در داخل خود از دانش فنی متخصصان بومی و خارجی در زمینه آکوستیک، ایزوپتیک و مکانیک وابسته به صحنه های نمایش استفاده کرده است. این فضا مجهز به امکاناتی است که آن را به پیچیده ترین سالن کنسرت کشور مکزیک مبدل کرده است.

برنامه فیزیکی

برنامه فیزیکی این پروژه معماری شامل یک سالن کنسرت برای موسیقی های کلاسیک، سنتی و پاپ برای تعداد 850 شنونده می باشد. بعلاوه این سالن امکان استفاده به عنوان صحنه نمایش برای تئاتر و یا رقص و حتی سینما را نیز دارد. همچنین این مجموعه یک سالن تمرین دارد که می تواند به عنوان سینما یا برای اجرای نمایش های رقص استفاده شود. این سالن 150 تماشاچی را می تواند در خود جای دهد.

قسمت پشتی مجموعه به نیازهای اولیه ارکستر فیلارمونیک پاسخ می دهد. فضا شامل سالن های تمرین برای پرکاشنیست ها، پیانیست ها و نوازندگان سولو بوده و بعلاوه یک استودیو ضبط دارد. این سالن همچنین دارای فضای تعویض لباس عمومی، فضای تعویض لباس اختصاصی برای رهبران، اجراکنندگان مهمان و رهبر ارکستر فیلارمونیک می باشد.  فضاها به گونه ای طراحی شده اند که نیازهای روزمره گروه ارکستر را با نیازهای سایر فعالیت ها مانند اجراهای تئاتر یکجا مرتفع کنند. بعلاوه شامل یک فضای اداری و یک کتابخانه موسیقی نیز می باشد. در تمام بخش ها، می تواند ورک شاپ ها، کلاس های مختلف و فستیوال ها متعدد برگزار کرد.

فضای عمومی این بنا شامل یک سالن به ارتفاع سه طبقه بوده که طبقات و وید ها را به هم متصل می کند تا دسترسی به سالن ها را به وجود آورد.
طبقه آخر یک تراس را در خود جای داده است که به رودخانه و دریا دید دارد. بعلاوه در این بخش فضاهایی شکل گرفته که می تواند برای کنسرت های تک نفره، اجرای رقص و اجرای نمایش تئاتر مورد استفاده قرار گیرد.

طراحی معماری سالن کنسرت
طراحی معماری سالن کنسرت

در Foro Boca بعلاوه یک فضای عمومی در فضای روباز نیز به وجود آمده است که که دسترسی ها را به انتهای موج شکن هدایت می کند و اینگونه فضایی را برای سرگرمی به وجود می آورد یا به نوعی به وجود آورنده فضای شوخ طبعانه ای است که مکمل روال عادی زندگی این سالن کنسرت خواهد بود. بعلاوه یک سیستم پروژکشن صوتی و تصویری نیز در این پروژه به کار گرفته خواهد شد که می تواند روی نمای داخلی بنا تصویر منعکس کند. هدف از اینکار ایجاد یک فضای جمعی در قسمت عمومی مجموعه است.

طراحی معماری سالن کنسرت
طراحی ساحلی
برنامه فیزیکی
طراحی نما فرهنگی
دیتیل بتن
طراحی جزئی
طراحی داخلی
طراحی نما
پلان سالن کنسرت
نما برش
پلان طبقه دوم سالن کنسرت
طراحی معماری سالن کنسرت
طراحی معماری سالن کنسرت
طراحی معماری سالن کنسرت
سکشن معماری سالن کنسرت

تحریریه معماری آرل
منبع: architizer.com

تعداد بازدید : ۴۳۰۸
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
استفاده از تیر زرد فولادی در طراحی داخلی خانه

استفاده از تیر زرد فولادی در طراحی داخلی خانه

10 ایده طراحی برای باغ های عمودی

10 ایده طراحی برای باغ های عمودی

طراحی ویلا بر اساس چشم اندازهای اطراف

طراحی ویلا بر اساس چشم اندازهای اطراف

مقایسه پوشش بیش ترین بافت سبز در 10 شهر بزرگ

مقایسه پوشش بیش ترین بافت سبز در 10 شهر بزرگ

طراحی خلاقانه یک حیاط نُقلی و دنج!

طراحی خلاقانه یک حیاط نُقلی و دنج!

100 ایده خلاقانه طراحی لنداسکیپ و محوطه

100 ایده خلاقانه طراحی لنداسکیپ و محوطه

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir