۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۱۰:۳۱

تحریریه معماری آرل

خطوط به همراه اندکی لرزش، گوشه‌های متقاطع متمایز، هاشور زنی موازی و حروف بزرگ : غیرقابل انکار است که معماران سبکی از ترسیم را در طول زمان توسعه داده‌اند. طراحی‌های دستی دیگر تنها نشان دهنده‌ی شکل (و یا اولین شکل) ارائه در پروژه‌های معماری نیستند. این‌گونه طراحی‌ها هنوز هم دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای در فرایند طراحی هستند. این‌ها همه ابزاری برای طراحی هستند تا اینکه ابزاری برای نمایش تلقی شوند.

خطی که بسیار ضخیم بوده و رنگ اشتباهی برای آن انتخاب شده باشد، یک شکل با تناسبات اشتباه – این‌ها همه المان‌هایی هستند که می‌توانند توجهات را از چیزهایی که ما در حقیقت می‌خواهیم آن‌ها را به نمایش در بیاوریم، دور می‌کنند. حتی برای یک طراحی محقر و سریع نیز رعایت برخی قوانین بسیار مهم است. برخی از نکات کمک می‌کنند تا یک طراحی معمولی به چیزی بدل شود که شما به آن افتخار کنید و بخواهید آن را به دیگران نشان دهید. با بهره‌گیری از مجموعه‌ی عظیم ویدئوهای موجود در YouTube، ما برخی از تولیدکنندگان محتوی را که خود را وقف به اشتراک‌گذاری تجربه‌های خود با دیگران کرده‌اند، انتخاب کرده‌ایم.

Eric Reinholdt کانالی در YouTube دارد که دارای نکات با ارزش برای آن‌هایی است که به طراحی، معماری و زندگی روزمره‌ی حرفه‌ای علاقه دارند. علاوه بر وجود ویدئوهای مختلف، وی محتواهایی در زمینه 30x40 Design Workshop (در آمریکا) را به دفتر خود اختصاص داده است. وی با رویکردی بسیار واضح و آموزنده کار می‌کند و مفاهیم ساده‌ای که به کامل کردن یک طراحی کمک می‌کنند را نشان می‌دهد.

Eric Reinholdt در ویدئوی اول با عنوان "چگونه همانند یک معمار ترسیم کنیم"، برخی از شیوه‌های ابتدائی را برای داشتن طراحی‌های معرف و واضح، مورد تأکید قرار می‌دهد. یک درس بنیادی، دقت در ضخامت خطوط است به‌گونه‌ای که چشم به سمت مهم‌ترین بخش از ترسیم کشیده شود. المان‌های پس‌زمینه باید واضح و نازک باشند. هر چیزی که بریده شده است (در یک مقطع)، باید با خطوط ضخیم ترسیم شوند. این شیوه در تمامی ترسیمات فنی صحیح است حتی آن‌هایی که توسط کامپیوتر ایجاد شده‌اند.
 


Eric در ویدئوی بعدی فرایند ایجاد یک طراحی از یک صفحه‌ی خالی تا محصول نهایی را نشان می‌دهد. از مداد مکانیکی گرفته تا مدادهای رنگی، تمرکز بر ساخت یک پرسپکتیو آکسونومتری است.
توجه و درک ترتیب قرارگیری جالب توجه است که از آن طریق هر منبعی به ترتیب خود قرار می‌گیرد تا از ایجاد سردرگمی در نتیجه نهایی جلوگیری شود.

2.


یک کانال جالب توجه دیگر در این موضوع کانال Themodmin است. آن‌ها با وجود مجموعه‌ی بزرگی از ویدئوها انواع مختلفی از شیوه‌ها و نکات طراحی را آموزش می‌دهند. اولین ویدئو، کار را با ترسیم ابتدائی آغاز می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه اضافه کردن بافت به همراه خطوط و هاشور زنی می‌تواند طراحی را تبدیل کند و مواد را هر چه صحیح‌تر بیان کند.

3.

 

بخش‌ها و آکسونومتری‌های مختلف ابزار بسیار مهمی برای نمایش معماری هستند. آن‌ها می‌توانند پروژه را بسیار قابل درک‌تر کرده و به رسیدن به راه‌حل کمک کنند. این ویدئوها در زیر از همان کانال هستند و به شما نشان می‌دهند که چگونه طراحی‌های خود را قابل درک‌تر کنید و ایده‌هایی درباره شیوه‌ها و روش‌های مختلف به شما ارائه می‌کند.

4.

 

 

5.

 

 

و در نهایت، به منظور برجسته کردن تناسبات پروژه و حتی پویایی و جلب نظر به لحاظ زیبایی‌شناختی، اشکال مقیاس‌بندی‌شده، درختان و حتی المان‌هایی همچون دوچرخه و وسایل نقلیه بسیار اهمیت دارند. به نکات زیر برای چگونگی بهتر کردن ظاهر آن‌ها و ترسیم آسان‌تر مراجعه کنید.

6.

 


7.


8.


اگرچه طراحی‌ها در این ویدئوها به نظر بسیار ساده می‌رسند، اما اگر اولین تلاش شما به درستی تکمیل نشد، دلسرد نشوید. تمرین لازم است! نکته‌ی مهم، تلاش کردن و یافتن سبکی است که شما را به وجد آورده و تلاش کنید به صورت روزانه تمرین داشته باشید. بهترین طراح کسی است که می‌تواند ایده‌های خود را به طور آشکار و به درستی نشان دهد.

تحریریه معماری آرل
منبع : best-drawing-tutorials

تعداد بازدید : ۴۴۶۹
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
پرورش تخیّل خلاق در فرایند طراحی معماری به کمک «تغییر»

پرورش تخیّل خلاق در فرایند طراحی معماری به کمک «تغییر»

11 دوره آموزشی معماری آنلاین برای معماران و دانشجویان

11 دوره آموزشی معماری آنلاین برای معماران و دانشجویان

9 روش برای واقعی‌تر کردن رندرهای پروژه های معماری

9 روش برای واقعی‌تر کردن رندرهای پروژه های معماری

عبور از بحران مسکن با زندگی اشتراکی

عبور از بحران مسکن با زندگی اشتراکی

نکاتی برای طراحی و بازسازی آشپزخانه که شما را قطعا یاری خواهد کرد

نکاتی برای طراحی و بازسازی آشپزخانه که شما را قطعا یاری خواهد کرد

درویش‌های معمار: معرفی گروه معماری رائوم‌لابوآر

درویش‌های معمار: معرفی گروه معماری رائوم‌لابوآر

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir