۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

معماری آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۱۴:۳۰

نرم افزار رندرینگ

تحریریه معماری آرل

هر ساله شاهد ابزار و روش‌های جدیدی برای بصری‌سازی‌های بهتر و سریع‌تر معماری هستیم. چند سال اخیر به علت پیشرفت در نرم‌افزارهای رندر زمان واقعی، به طور ویژه دوره‌ی بسیار شگفت‌انگیزی در این زمینه بوده است. رندرهای تصاویر واقعی از زمین واقعی هنگامی که همراه با فناوری پشتیبان همچون هدست‌های واقعیت مجازی، پروژکتورها و کارت‌های گرافیکی ارائه می‌شوند، رسانه‌های بصری‌سازی خارق‌العاده و پویایی را به دست می‌دهند – جهان‌های واقعی مختلط و تکمیل شده، پیکربندی‌های تعاملی، نمایش‌های شبیه بازی – به گونه‌ای که معماران و طراحان می‌توانند به درستی داستان خود را بیان کنند.

اما رندرهای زمان واقعی چیزی بیش از این موارد است. این نوع رندر مشکلی را برطرف می‌کند که معماران و طراحان از زمان استفاده از نرم‌افزارهای CAD با آن مواجه بوده‌اند: چگونه تصاویر واقعی و اطلاعات فنی را به یک پلتفرم بیاوریم تا سهامداران بتوانند به طور کامل طرح را بررسی و کشف کنند.

مراحل طراحی معماری
یکی از بزرگ‌ترین روندهای سال 2019 مهاجرت به رندرهای زمان واقعی است تا نه تنها انواع جدیدی از رسانه، تولید و کشف گردد، بلکه تمامی جنبه‌های طراحی از تصاویر گرفته تا هزینه و اطلاعات ساخت به نقشه‌های سایت به منظور بررسی آسان توسط تمامی سهامداران، در یک محیط به صورت یکپارچه ارائه شوند.

از برنامه‌های متعدد به یک پلتفرم منفرد

برنامه‌های CAD در طول سال‌ها برای خدمت به نیازهای جامعه‌ی معماران تکامل یافته‌اند. خود نرم‌افزار CAD دارای بهترین ابزارها برای مدل‌سازی و رندر در طول چند سال اخیر است که اطلاعات BIM و زیرساخت طراحی را در خود ذخیره می‌کند.
مشکل هنگامی به وجود می‌آید که زمان به اشتراک‌گذاری این اطلاعات فرا می‌رسد. به منظور ارائه‌ی طرح به مشتری‌ها و سرمایه‌گذاران، شما به چند مورد نیاز دارید: تصاویر رندر و ویدئوها، تفکیک هزینه‌ها، پلان‌ها و نماها، سایت پلان‌ها، مطالعات و مشخصات فنی برای مصالح ساخت. زیبایی طرح و داستانی که شما می‌خواهید آن را بیان کنید می‌توانند در تمامی این تصاویر و اسناد مجزا، گم شوند.

از برنامه‌های متعدد به یک پلتفرم منفرد
در اینجاست که رندر زمان واقعی به عنوان یک پلتفرم، ورود می‌یابد تا تمامی این موارد و حتی چیزهای بیشتر را به همه و حتی سهامداران غیر فنی ارائه نماید. زمانی که طراحی و اطلاعات پایه به موتور رندر زمان واقعی همچون Unreal Engine وارد می‌شوند، مشتریان می‌توانند طرح و تمامی اطلاعات همراه آن را در یک پلتفرم تعاملی، بازبینی کرده و آن را کشف کنند، با طراح همکاری کرده و در سطحی آن را بررسی نمایند که قبلاً هرگز ممکن نبوده است.

درون یک CAVE (غار) تعاملی و زمان واقعی

یک کمپانی که رندر زمان واقعی را به طور کامل به عنوان ابزاری برای بررسی سهامداران پذیرفته است، Reynaers Aluminium است، کمپانی قاب پنجره که دفتر مرکزی آن در شهر Duffel در بلژیک واقع شده است. مشتریان این کمپانی معماران، سرمایه‌گذاران و سازندگانی هستند که به پنجره‌ها نه تنها به عنوان صفحات شیشه‌ای می‌نگرند، بلکه به عنوان عناصر طراحی به آن‌ها می‌نگرند که یک حالت، سبک و احساس خاصی را ارائه می‌کنند.

به منظور کمک به مشتریان برای کشف گزینه‌ها و دریافت آنچه که دقیقاً خواستار آن هستند، Reynaers یک محیط مجازی اتوماتیک غار (CAVE) به صورت پنج وجهی ایجاد کرده و آن را به بصری‌سازی معماری اختصاص داده است. هر بازدیدکننده درون CAVE، حتی افراد غیر فنی، می‌توانند ناوبری کرده و یک طرح را با تمام جزئیات آن بررسی کنند و آن را از تمامی زوایا مشاهده کنند. سهامداران با پوشیدن عینک‌های سه‌بعدی می‌توانند یکدیگر را در کنار طرح دیده و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

Reynaers Aluminium

CAVE که به نام AVALON نیز شناخته می‌شود، ابزاری را برای پاسخ به پرسش‌های سازندگان در مورد نصب و امکان‌سنجی فنی ارائه می‌کند. Stefan Vandervelden، مدیر بخش پروژه‌های پژوهشی در Reynaers می‌گوید: "تنها به خاطر زیبایی‌شناختی نیست، هر پیکربندی سفارشی قاب، باید تنش‌های مربوط به محیط را در نظر گرفته و برای مونتاژ به شیوه‌ی خاص طراحی شود. سیستم‌های ما اغلب حاوی مفاهیم فنی پیچیده‌ای هستند که توضیح آن‌ها بر روی کاغذ و یا صفحات کامپیوتری دشوار است، اما نشان دادن آن‌ها به صورت سه‌بعدی آسان خواهد بود. ما می‌توانیم در AVALON به متخصصین ساختمان به صورت بصری تمامی این عوامل را آموزش دهیم."

تصویرسازی در AVALON توسط 25 پروژکتور لیزری Barco فراهم می‌شود که برای نمایش تصاویر همپوش بر روی تمامی پنج دیوار تنظیم شده‌اند تا ارائه‌ی بی‌نقصی از طراح فراهم کند. Unreal Engine بر روی 14 ایستگاه کاری اجرا می‌شود و با کارت‌های گرافیکی NVIDIA Quadro برپایی آن، تکمیل می‌گردد که در حین ناوبری در زمان واقعی، تصاویر را به روز رسانی می‌کند. Damien Conroy، متخصص تصویرسازی و VR در Reynaers Aluminium می‌گوید: "ما به زمانی رسیده‌ایم که فناوری و نرم‌افزار همگی فراهم هستند، تنها چالش باقیمانده، قراردادن تمام این‌ها در کنار یکدیگر است."
مدل‌های نمایش داده شده در AVALON می‌توانند از طریق فرمت‌های متنوعی وارد شوند – SketchUp، Revit، ArchiCAD و 3ds Max – که به معماران این آزادی را می‌دهد تا در نرم‌افزاری که به انتخاب خودشان است، کار کنند. تیم AVALON از پلاگین Datasmith در Unreal Studio برای وارد کردن فایل‌ها به Unreal Engine استفاده می‌کند.

زمان واقعی برای طراحی بهتر

زمانی که یک مشتری در مورد طراحی در AVALON راضی می‌شود، می‌توانند از مرکز فناوری Reynaers بازدید به عمل آورده تا محصولات دست اول و فیزیکی را که انتخاب کرده‌اند را از نزدیک مشاهده کنند که این کار، تصویری کامل از طراحی و ساخت پروژه‌ی آن‌ها را به خودشان فراهم می‌کند.

زمان واقعی برای طراحی بهتر

با توجه به در دسترس بودن Unreal Engine به عنوان بخشی از Unreal Studio بتای مجانی و پیشرفت‌های اخیر در زمینه‌ی فناوری سخت‌افزاری، موانع پیش رو در رسانه‌های تعاملی در نهایت کنار زده می‌شوند. در سال 2019، ما انتظار داریم تا مشاهده کنیم که متخصصین معماری بیشتری به سمت این نوع از ابزار ارائه‌ی تک پلتفرمی حرکت کرده و از هر آنچه که دارند، برای ارائه بهره ببرند. این ابزار خواه برای همکاری درون خانه‌ای باشد و خواه ارائه به مشتری، معماران را قادر می‌سازند تا دیدگاه خود را به نمایش در آورده و با سهامداران تعامل داشته باشند و مشخصات فنی را در کار گنجانده و آن‌ها را به نمایش در آورند و مهم‌تر از همه اینکه داستانی را که می‌خواهند، بتوانند بیان کنند.

تحریریه معماری آرل
منبع : آرک دیلی

تعداد بازدید : ۳۸۶
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
4 مهارت ضروری که هر معمار باید برای رویارویی با موقعیت های بحرانی داشته باشد

4 مهارت ضروری که هر معمار باید برای رویارویی با موقعیت های بحرانی داشته باشد

طراحی کناف چگونه می تواند در بهبود آکوستیک فضا نقش ایفا کند؟

طراحی کناف چگونه می تواند در بهبود آکوستیک فضا نقش ایفا کند؟

چگونگی طراحی برای تامین آسایش حرارتی ( و دلایل اهمیت آن)

چگونگی طراحی برای تامین آسایش حرارتی ( و دلایل اهمیت آن)

معماری هزاره سوم: معماری متا

معماری هزاره سوم: معماری متا

آن‌جا که بام و کوچه‌ها یکی می‌شوند: روستای تاریخی ماسوله

آن‌جا که بام و کوچه‌ها یکی می‌شوند: روستای تاریخی ماسوله

سازه از کجا وارد ادبیات معماری شد؟

سازه از کجا وارد ادبیات معماری شد؟

مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
طراحی و اجرا ویلا

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir