۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۱:۵۸
شرکت IKEA
تحریریه معماری آرل
آزمایشگاه پژوهش و تحقیقاتی IKEA آخرین پروژه خود به نام دهکده انرژی (SolarVille) را به نمایش گذاشتند که شیوه جدید برای دموکراتیزه کردن دسترسی به انرژی پاک و تجدیدپذیر می باشد. تیم طراحی IKEA که در شهر کوپنهاگ مشغول به پیشبرد پروژه می باشند، که با نتخصصان همکاری بلاک چین (زنجیره بلوکی) به نام BLOC، WeMoveIdeas India، و معماران SachsNottveit همکاری می کنند. پروژه روستای پایدار به بررسی چگونگی ترکیب فناوری و جدید با انرژی خورشیدی می باشند تا هزینه تولید و مصرف انرژی را کاهش دهند. چشم انداز شبکه های مرکزی بر روی محدوده های تعاونی متمرکز شده اند تا مالکان خانه بتوانند سازنده و مدیریت انرژی پاک را به عهده داشته باشند.
شرکت IKEA
ماکت دهکده سولار (SolarVille) با مقیاس 1:50 توسط استودیو معماری SachsNottveit ساخته شده است. روستای مینیاتوری چوبی یک نمونه اولیه است که خانواده های می توانند انرژی تجدیدپذیر را با استفاده از پنل های تولیدکننده انرژی ذخیره نمایند. پنل های خورشیدی نسل جدید توانایی جذب انعکاس مستقیم خورشید در کمترین طول موج را دارا می باشند. اما نکته جالب پروژه آنجاست که سایر خانوارها میزان تولید برق اضافی واحد خود را به یک منبع مرکزی منتقل می کنند تا با استفاده از فناوری بلاکچین BLOC این مقدار انرژی بین همه واحدها به طور منظم و یکسان تقسیم گردد. 
شرکت IKEA
سیستم های متمرکز انرژی اغلب خیلی آهسته عمل کرده و به لحاظ اقتصادی ناکافی می باشند. لذا سیستم بلاک چین با تمرکز بر برنامه نویسی دقیق، انرژی مصرفی را به میلیاردها نفر که در فقر انرژی به سر می برند را فراهم می سازد. با توجه به گفته های باس ون د پول مدیر پروژه: "دهکده سولار (SolarVille) در عواملی همچون سیستم بلاک چین، پانل های خورشیدی، میکروشبکه ها فرصت همکاری و کارگروهی را ایجاد می کند و کنترل را به خود کاربرها واگذار می نماید. با چنین  سیستمی خانه ها خارج از شبکه برق رسانی سنتی قرار میگیرند."
شرکت IKEA
جریان انرژی از طریق چراغ های LED کوچک در مدل ساخته شده تجسم شدند و توقع کاربران را از میزان انرژی ذخیره شده به نمایش می گذارند. در SolarVille مردم انرژی تجدیدپذیر را از خودشان می خرند، بدین معنا که پول در جامعه آنها باقی می ماند. به طور کلی پروژه SolarVille یک روستای جهانی است که با ترکیب جزئیات معماری از سراسر جهان طراحی شده است. با توجه به تجربیات گروه های پروژه و تحقیقاتشان، دهکده سولار  فرصت های جدیدی در ساخت دهکده ها و شهرک های کوچک در مناطق مختلف پدید می آرود. جالب است بدانید که ترکیب فناروی های دیجیتال و راه حل های تکنولوژی انرژی های خورشیدی می تواند زندگی بسیاری از مردم را بهتر کند. پرده برداری از این نسخه اولیه با عنوان "روشنی فردا" در نمایشگاهی طی ماه های آینده معرفی می گردد. 
شرکت IKEA
شرکت IKEA
شرکت IKEA
شرکت IKEA
شرکت IKEA
شرکت IKEA
تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com
تعداد بازدید : ۲۳۹۲
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
پروژه تانگو گوگل و  نقشه سه بعدی

پروژه تانگو گوگل و نقشه سه بعدی

نصب دیوار کناف توسط ربات کارگر ژاپنی

نصب دیوار کناف توسط ربات کارگر ژاپنی

نمایشگر سه بعدی چهره در المپیک زمستانی 2014

نمایشگر سه بعدی چهره در المپیک زمستانی 2014

اتصالات 3d پرینت با قابلیت اتصال قطعات سریع و ساده صفحات چوب

اتصالات 3d پرینت با قابلیت اتصال قطعات سریع و ساده صفحات چوب

خلاقیت و نوآوری در طراحی سازه نمایشگاهی

خلاقیت و نوآوری در طراحی سازه نمایشگاهی

 تکنو لوژی جدید پانل های دیواری و  سقفی زیبا  با LEDهای  مخفی

تکنو لوژی جدید پانل های دیواری و سقفی زیبا با LEDهای مخفی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir