۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۷:۱۶
روز زن و معمار
تحریریه معماری آرل
طی 12 ماهی که از روز زن سال 2018 گذشت، شاهد بسیاری از معماران زن بودیم که در مباحث معماری حضور گسترده ای داشتند. از شِلی مک نامارا و ایوان فرل تا طراحان مشهوری همچون فریدا اسکوبدا برای طراحی گالری سرپنتاین طی 12 ماه گذشته در رویدادهای معماری مهم به عنوان فرد برگزیده معرفی شدند. در یک سالی که گذشت، بسیاری از طراحان زن از سلطه مطلق مردان بر جوایز خارج شدند.
سایت آرک دیلی طی یک سال گذشته، مشغول فعالیت بوده تا مشخصات و داستان هایی از جمله 12 زن برجسته در عرصه طراحی را معرفی کند. علاوه بر اخبار و سرمقاله ها، لیست افتخاری و مراسم تحویل موسسات برجسته معماری، زنان برجسته صاحب سبک را در لیستی کوچک قرار داده است. از رویدادهای مهم همچون: ریبا (RIBA)، و AIA تا پیشگامان جوایز AR Women in Architecture Awards و میس کراون آمریکا در لیست ما حضور دارند. در ادامه می توانید پروفایل کوتاهی از 12 طراح برتر زن را مشاهده نمایید.
در ادامه 12 معمار و طراح برتر زن در سال گذشته را معرفی کردیم که توانسته اند رتبه برتر جوایز معماری را کسب کنند.

1. آماندا لِوِت (Amanda Levete)

روز زن و معمار

معمار بریتانیایی برنده جایزه استرلینگ و مدرس AL_A در سال جاری، جایزه افتخاری موسسه آمریکایی معماران را به خود اختصاص داده است. در اکتبر 2018 وی به عنوان یک از 30 معماری با نفوذ در لندن لقب گرفت.

2.کارلا جوازابا (Carla Juacaba)

روز زن و معمار

معماری متولد برزیل که استودیو طراحی خود را به همین نام تاسیس نمود، و در نوامبر 2018 برنده جایزه معماری در حال توسعه و رشد شد. امسال پروژه های وی بسیار شهره شدند که می توان به غرفه مقدس برای کلیسای بین المللی ونیز، و بازسازی بین المللی کاسا سانتا ترازا در ریو دژانیرو اشاره کرد. همچنین در سال 2013 وی برنده جایزه ArcVision شده بود.

3. فریدا اسکوبدو (Frida Escobedo)

روز زن و معمار

جوان ترین معمار برای طراحی غرفه مشهور سرپنتاین در سال 2018 برنده جایزه مشهور ریبا (RIBA) 2018 شد. بنیانگذار و مدیر استودیو معماری خودش در شهر مکزیکوسیتی آثار هنری مهمی در اروپا و آمریکا بر جای گذاشته و یکی از تاثیرگذارترین معماران لندن در اکتبر 2018 می باشد.

4.هلن بینِت (Helene Binet)

روز زن و معمار

عکاس معمار هلن بینِت، جزء شاخص ترین فعالان عرصه معماری است که به خاطر کسب جایزه برترین عکاس زن 2019 AR women و جایزه آدا لوئیس هکستابل شناخته می شود. سه دهه فعالیت وی در زمینه عکاسی پروژه های معماری در مقیاس های مختلف از جمله: پروژه های زاها حدید، کاروسو سنت جان، جفری باوا، و استودیو مومبای جزء شاخص ترین همکاری های او به شمار می رود.

5. هالی هندری (Holly Hendry)

روز زن و معمار

در ژانویه سال جاری هالی هانتر به عنوان هنرمند برجسته، برنده جایزه معمار تجربی بنیاد هنرهای بریتانیا شد. مجسمه سازی و حجاری های هالی مبتنی بر زبان و سبک معماری لندن بود که با توجه به فرمت کار خود فضا را به چالش می کشید. پروژه های وی با شکاف های عظیمی که سبک مجسمه سازی متعارف را به چالش کشیده، با مفهوم فضا و موقعیت بازی کرده است.

6.جین دانکن (Jane Duncan)

روز زن و معمار

رئیس سابق بنیاد ریبا در سال جاری به عنوان یکی از اعضای موسسه معمارن آمریکایی شناخته شد. دانکن تنها زن و سومین معماری بود که ریاست ریبا (RIBA) را طی سه سال بر عهده داشت. وی همچنین مدیر شرکت معماری جین دانکن است که در سال 1992 تاسیس شده است. 

7. لیز دیلر (Liz Diller)

روز زن و معمار

بنیانگذار شرکت معماری Diller Scofidio + Renfro در سال 2010 جایزه ترسیمی جین را جوایز AR Women in Architecture Awards کسب نمود. لیز دیلر یکی از متعهد ترین معماران و طراحان زن به شمار می رود که به دلیل پروژه های بی نظیرش شناخته می شود. سال گذشته دیلر به عنوان یکی از 100 چهره برتر مجله تایم برگزیده شد. 

8.ناتالی د ورس (Nathalie de Vries)

روز زن و معمار

مدیر و بنیانگذار گروه معماری MVRDV در فوریه سال جاری به عنوان یکی از اعضای موسسه معماران آمریکایی شناخته شد. پس از راه اندازی MVRDV به همراه وینی مَس و جیکوب ون ریس، اخیرا تغییرات زیادی در سیستم مدیریت شرکت توسط ناتالی صورت گرفت. اواخر سال گذشته وی در فستیوال معماری به عنوان رئیس هیئت داوران و سخنران اصلی فعالیت نمود.

9. نری آکسمن (Neri Oxman)

روز زن و معمار

نری آکسمن یک معمار، طراح، ابداع گر و پروفسور دانشکده MIT در بوستون می باشد که ریشه آمریکایی-اسرائیلی دارد. بنیانگذار گروه Mediated Matter سال گذشته جایزه برگزیده مسابقات معماری RIBA را کسب نمود. تحقیقات او به بررسی شیوه های تجربی پرداخته که با مطالعه علم و فناوری بر روی تاثیرات مثبت زیست محیطی است.

10.ساندرا بارکلی (Sandra Barclay)

روز زن و معمار

بارکلی یکی از بنیانگذران شرکت معماری براکلی + کراوس می باشد که در ماه فوریه به عنوان یکی از اعضای موسسه آمریکایی معمارن شناخته شد. شرکت وی در سال 2018 جایزه آمریکایی میس کراون (معمار برتر زن) برای طراحی دانشکده Piura Edificio E در کشور پرو برنده شد. این پروژه یکی از مشهورترین آثار معماری ساخته شده در قاره آمریکای شمالی و جنوبی محسوب می شود. 

11. شیلا اُ دانل (Sheila O Donnell)

روز زن و معمار

معمار ایرلندی و یک از بنیانگذاران دفتر معماری O’Donnell + Tuomey برنده جایزه افتخاری AR Women in Architecture در سال جاری گردید. وی به واسطه کار بی نظیر خود در اروپای مرکزی و طراحی دانشکده مرکزی اروپا در بوداپست مشهور شد. همچین دانشکده بوداپست به عنوان نامزد طرح برتر در سال 2018 بود. 

12.ژو تیانتیان (Xu Tiantian)

روز زن و معمار

بنیانگذار DnA (طراحی و معماری) که در پکن واقع شده، جایزه Moira Gemmill امسال به ژو تیانتیان اهدا نمود. وی جایزه "معمار در حال تحول" AR Women را کسب نمود. سبک کار وی با توجه به تعریف موجود "طب سوزنی معمار" توصیف شده است که بیشتر بر روی مناطق روستایی و محروم تمرکز داشته است. از جمله پروژه های تاثیرگذار وی می توان به پل های کوچک، کارخانه شکر قهوه ای، موزه Hakka Indenture و کارخانه توفو اشاره کرد. 

تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com
تعداد بازدید : ۲۲۲۳
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
تادائو آندو در حال خلق و آفرینش آرام یک پل / سارا گزین

تادائو آندو در حال خلق و آفرینش آرام یک پل / سارا گزین

درویش‌های معمار: معرفی گروه معماری رائوم‌لابوآر

درویش‌های معمار: معرفی گروه معماری رائوم‌لابوآر

مهم ترین معمار دو دهه گذشته : تام مِین

مهم ترین معمار دو دهه گذشته : تام مِین

آی.ام.پی معمار هرم شیشه‌ای موزه لوور در ۱۰۲ سالگی درگذشت

آی.ام.پی معمار هرم شیشه‌ای موزه لوور در ۱۰۲ سالگی درگذشت

اهمیت اسکیس در پروژه های معماری رنزو پیانو

اهمیت اسکیس در پروژه های معماری رنزو پیانو

بیوگرافی و نمونه آثار معمار و طراح Neri Oxman

بیوگرافی و نمونه آثار معمار و طراح Neri Oxman

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir