۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : جمعه , ۱۳۹۷/۱۱/۱۹ ۱۰:۲۸
معماری در سال 2018
تحریریه معماری آرل
زمان آن رسیده که اهداف، رویکردهای آینده و مسیر دستیابی به آن ها را برای سال جدید تعیین کنیم. برای کمک به میلیون ها معماری که روزانه از سراسر جهان وبسایت Archdaily و آرل را بازدید می کنند تصمیم گرفتیم لیستی از محبوب ترین ایده های سال 2018 را که در سال 2019 توسعه و پیشرفت می کنند را تهیه کنیم. بیش از 130 میلیون کاربر تنها در سال 2018 منابع، متریال و ابزار را کشف کردند و با ابزارهای معماری و تمرین های زیاد توانسته اند از معماری بهتر استفاده کنند و کیفیت زندگی،شهر و ساختمان ها را بالا ببرند. همانطور که کاربران با عملکرد خود نشان دادند، وابستگی و علاقه به موضوعات خاص و ویژه، تمایل و گرایش بیشتری دارند.
در ادامه با آرل،گرایش های هایی که بر معماری و شهر در سال 2019 تاثیر گذار است مطابق بر آمار جست و جو و مقایسه سال های 2017 تا 2018 را ارائه می نماییم.

1-سبک زندگی : علاقه بیشتر به خانه های با مقیاس کوچکتر

کانسپت خانه های کوچک، از ابتدای سال 2018 به شدت تقویت و مورد توجه قرار گرفت. به دلیل پاسخ به شرایط مالی و ایدئولوژیک، معماران خیلی بیشتر درصدد حل مشکالات و خلق ایده های نوآورانه برای فضاهای کوچک بوده اند. همچنین به دلیل تراکم زندگی در مرکز شهر، منجر به چالش طراحی و برنامه ریزی پایه ای برای خانه های کمتر از 40 مترمربع شده است. (جستجو در رابطه با آپارتمان های کوچک در سال2018، 121درصد افزایش یافته است.)
معماری در سال 2019

2- معماری فراگیر : طراحی برای آدم های متفاوت

دسترسی (Accessibility) (108%+)، طراحی جهانی (Universal Design) (%116+) و معماری فراگیر (Inclusive Architecture) (132%+) بعضی از مفاهیم با مورد جستجو بالا در سال 2018 د رArchdaily بوده اند. در سال های گذشته بیشترین تمرکز بر روی معماری کودکان و کاهش تحرک بوده است در حالیکه در سال جاری،بیشتر تحقیقات مربوط به معماری برای افراد سالمند(%78+) وجنبه های مختلف سلامت روان (معماری و سلامت روان %101+) و اختلالات بینایی(معماری برای نابینایان %250+) بوده است.
اوصول تاثیرگذار بر معماری در سال 2019

3-خاورمیانه

همانطور که در دوسال گذشته مشاهده کردیم،افزایش علاقه به آمریکای لاتین(%103.28+) افزایش یافته است اما در سال 2018 تحقیقات مربوط به حوزه ی خاورمیانه(%124+) افزایش یافته است.جنگ سوریه(%93+)تمرکز معماران بر بازسازی ساختمان ها(%102+) را افزایش داده است.به علاوه،رویدادهای جهانی با توجه به اهمیت سازه های درگیر،توجه معماران را جلب کرده است.هر دو شهر دبی(%104+) که میزبان نمایشگاه جهانی 2020 و قطر(%220+) که میزبان جام جهانی فوتبال در سال2022 است باعث افزایش قابل توجه جستجو شده اند. (Hashim Sarkis(%236+ معمار لبنانی است که منجر به برگزاری نمایشگاه معماری 2020 شده ، در طول سال 2018 یکی از اشخاصی بود که بیشترین آمار بازدید و جستجو  را داشته است.
معماری در خاورمیانه

4-صنعت ساخت وساز : آینده دیجیتال زیرساخت

کار در پروژه های ساختمانی (%378+) به علت اجرا تکنولوژی و فن آوری جدید بهره وری و کارایی افزایش می یابد و در عین حال به سرعت در دست تغییر است. تاثیر سیستم مدل‌سازی  (%50+)،ساختمان مدولار(%75+) و سازه های پیش ساخته (%99+) امکان اجرا و درک فهم فرآیندهای خارج از سایت (%200+) را فراهم می میکند. 3Dپیرینت (%70+)، دستگاه کنترل و هدایت خودکار (%118+) و هوش مصنوعی (%234+) باعث می شود بدون هیچ شگفتی از آینده، انسان ها در سایت های ساختمانی حضور نداشته باشند.
تکنولوژی در معماری

5- برابری جنسیتی : مهم ترین مبحث در حال پیشرفت عمومی 

معماری به طورجدایی ناپذیری با زمینه های اجتماعی و سیاسی ترکیب شده است، دید و مشارکت زن ها در موقعیت ها و بحث های عمومی به شدت افزایش یافته است که میتوان آن را در جستجو های از قبیل برابری جنسیتی (%244+) و زنان در معماری (%70+)در سال 2018 در Archdaily  مشاهده کرد که به میزان قابل توجهی نسبت به گذاشته افزایش یافته است. در سال های گذشته بحث در مورد جنسیت، (%128+) به طورآشکارا هویت جنسی را درگیر کرده است که با شیوه هایی بر روی معماری اثرگذاشته است.
برابری جنسیتی در معماری

6-حمل و نقل : افزایش سرعت و راحتی مسیرهای شهری

علاقه به امور مربوط به حمل و نقل عمومی(%206+) و تحرک (%143+) از موارد مربوط به حمل و نقل عمومی است که افزایش یافته است. نقاط اصلی مورد توجه، خودروهای شخصی (%160+) و خودروهای الکتریکی (%177+) می باشند.
حمل و نقل در معماری

7-طراحی شهری و مدیریت منابع انسانی : شهرهای سبز و اجتماعی تر 

منابع طبیعی مانند آب (مدیریت آب %84+) و خاک در مباحث مختلف شهرمورد توجه قرار می گیرند و مفهوم منظره شهر نشینی(%103+)در میان آن ها نیزمورد توجه قرار می گیرد. پرماکالچر یا رویای زیستن (%101+) درطبیعت به عنوان یک سیستم اصولی در طراحی است که زمینه های کشاورزی،اجتماعی،سیاسی و اقتصادی را نیز شکل می دهد. از این تعداد،جنبش های دیگرپدیدار گشتند مانند کشاورزی شهری(%60+) بهبود فضای عمومی (%99+) از طریق فعال سازی (%226+) مدیریت شده توسط خودش.(%76+)
طراحی شهری و مدیریت منابع انسانی در معماری

8-فضاهای بازیافتی : ادامه و افزایش اهمیت استفاده از بازیافت

بازیافت (%145+) و آگاهی زیست محیطی (%103+) از مباحثی غایب در صنعت ساخت و ساز است. با توجه به این نگرانی، برخی معماران راه حل هایی را برای سیستم شهرهای ناپایدار (%165+) که دچار توفق رشد شده اند (%208+) از طریق نوسازی (%82+) و توانبخشی (%68+) فضا ها و انعطاف پذیری (%154+) بهبود بخشیده اند.
فضاهای بازیافتی در معماری

9-متریال : تمرکز بر جزئیات و تکنیک های محلی

با توجه به آگاهی زیست محیطی از آیتم های قبلی، دراین سال ما شاهد استفاده از متریال محلی (%83+) و تکنیک ها و همچنین علاقه مندی به متریال کم هزینه(%260+) خواهیم بود. با توجه به سیستم، درسال گذشته ما افزایش جزئیات ساخت و ساز(%110+)به منظور بهبود پروژه و کاهش نگرانی را مشاهده کردیم.
متریال در معماری

10-خانه ی آینده : رباتیک و اتوماسیونی شدن زندگی درخانه های آینده

علاقه به شهرهای هوشمند از مدت ها قبل وجود داشته است، اما سال گذشته شاهد روند خاصی در این مفهوم بوده ایم.خانه های هوشمند (%160+) فن آوری مربوط به اتوماسیون (%118+)،رباتیک (%208+) و الگوریتم (%190+) با معماری پیوند یافته است. تا راه حل هایی آسان و راحت تر (%450+) در خانه هایمان به ارمغان آورد.
معماری در سال 2019

11-انرژی تجدیدپذیر و آگاهی محیط زیستی : انرژی جدید برای مقابله با تغییرات اقلیمی

ما از قبل می دانستیم که آگاهی محیط زیستی (%322+) و تغییرات اقلیمی (5115+) نگرانی های معماران است که آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. استفاده از مدل های کربنی که نه تنها از منابع انرژی تجدیدپذیر استفاده می کنند بلکه قادر به تولید انرژی می باشند. کانسپت و مفهوم خانه های تولید کننده انرژی (%77+) و ساختمان ها با انرژی مثبت (%65+) که در طول مراحل عملیات انرژی بیشتر یا برابر نسبت به آنکه صرف ساخت می شود تولید می کنند (%61+) و خانه های Net Zero با (%49+) افزایش، انرژی بیشتری برای رسیدن به زندگی راحت تر تولید می کنند.
انرژی تجدیدپذیرو آگاهی محیط زیستی درمعماری

امیدواریم این مقاله که براساس جستجو کاربران در آرک دیلی، ارائه شده است، دیدگاه مناسبی برای معماران ایران باشد تا بتوانند در روند جهانی معماری حضور پر رنگتر داشته باشند.
 
با توجه به افزایش فرهنگ و اطلاعات معماری، به نظر شما در ایران چه موارد در معماری در سال گذشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، آیا معماری ایران هم از روند پیشرفت معماری جهان تبعیت می کند؟


تحریریه معماری آرل
مترجم : مهدیه عزتی
منبع : archdaily.com
تعداد بازدید : ۳۴۰۸
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
معماری موزه هنرهای زیبا در اسپانیا

معماری موزه هنرهای زیبا در اسپانیا

گالری بین المللی بوداپست در موزه لودویگ

گالری بین المللی بوداپست در موزه لودویگ

طراحی کلیسای کوچک معلق در برزیل

طراحی کلیسای کوچک معلق در برزیل

معماری و طراحی یک نشانه ی شهری شاخص در آنتالیا

معماری و طراحی یک نشانه ی شهری شاخص در آنتالیا

از کانسپت به اثر

از کانسپت به اثر

17 ساختمان با معماری اسرار آمیز در دنیا

17 ساختمان با معماری اسرار آمیز در دنیا

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir