نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۳:۴۷
تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی فست فود جدید نیویورک برگر، یک برندشاپ با تمرکز برجسته سازی و بازرگانی نام و هویت این رستواران ارائه شده است. تفسیر مفهوم طراحی فست فود بر اساس سه آیتم پایه گذاری شده: آلیاژ برنج، چوب و دود. این عناصر حاوی تاثیرات بصری و حسی منحصربه فرد خود هستند که با پیچیدگی های یک رستوران آمیخته شده تا تجربه ای جالب و دعوت کننده را به مشتریان القا کند.بهترین رنگ برای فست فود بر اساس عرف روانشناسانه قرمز می باشد. اما نیویورک برگر یک رستوارن شعبه ای مانند مک دونالد یا برگر کینگ نیست، و به فضایی با رنگ های هارمونیک تر برای ایجاد یک حس آرامش بخش تر نیاز دارد. لذا طیف رنگ های این پروژه با ترکیب طراحی دکوراسیون به رنگ قالب زرد و نورهای برنجی رنگ خلاصه شده است. طراحی دکوراسیون فست فود قالباً از متریال یا الگوهای یکسان است. اما نیویورک برگر با استفاده از الیاف های بازیافتی نرم (در طراحی سقف)، میز و صندلی چوبی به رنگ روشن، و نورپردازی گرم، حس یک کافه رستوارن را به مشتری منتقل می کند. متریال کاشی های سرخ و سبز در عرصه سرویس بهداشتی تعبیه شده اند تا عملکرد این فضا را نسبت به محدوده صرف غذا برجسته کند.
فضای گریل (منطقه سِرو پیش غذا) به صورت یک محور طولی در مرکز رستوران تعبیه شده که پیش غذا را گرم و تازه ارائه می دهد. قرار دادن فضای گریل در مرکز پلان فست فود، به ارائه خدمات سریع تر و سهل تر مجموعه بدل گشته است. پیچیدگیهای هویت طراحی، این پروژه را به یک فضای مدرن نیویورکی تبدیل نموده و از یک کالبد نسبتا صنعتی دور کرده است. در عین حال، توجه به جزئیات طراحی و بازی با نور بر اساس کنتراست داخل رستوران و تاثیر آن بر روی بیرون، فضا را به یک مجموعه واحد تبدیل کرده است. یک قالب یکپارچه از رنگ های گرم. فضای دنج و راحتی که به عنوان یک فست فود با تمرکز بر فروش برگر، رهگذر را به داخل جذب می کند.
تحریریه معماری آرل
منبع:archdaily.com
مطالب مشابه
X
همراه معماری آرل باشید