۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۵:۱۵
موضوع پایانه نامه معماری
تحریریه معماری آرل
شاید شما در این ترم موضوع پایان نامه خود را باید انتخاب کنید یا در فکر آن هستید که چه موضوعی را انتخاب کنید که در آینده و به پیشرفت معماری کمک کند، دانشگاه MIT امریکا یکی از معتبرترین دانشگاه های معماری جهان می باشد که در سایت خود تعدادی از بهترین پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویان را در اختیار همگان قرار داده است. در ادامه  8 عنوان از جدیدترین پایان‌نامه‌های دانشکده معماری در گرایش‌های مختلف را با هم بررسی می‌کنیم، همراه آرل باشید.

1. خانه- دفتر کار جمعی

پایان نامه معماری دفترکار جمعی

چکیده پایان نامه

خانه دفتر کار جمعی (Collective Home Office) به اختصار CHO، یک همکاری جمعی است برای آزمودن امکانات و گزینه‌هایی که معماری در اختیار ما می‌گذارد. به عنوان گروهی از دوستان مشتاق به بررسی گزینه‌ها، CHO مزیت‌ها و معایب کار جمعی را هم در روش و هم محتوا بررسی می‌کند. سه کلمه عنوان این طرح (Collective Home Office) مفاهیمی هستند که طرح ما را به زمینه بحث، متصل می‌کنند. معنای "جمعی"، "خانه" و "دفتر کار" در گستره زمان شکل گرفته‌اند.

این مطالعه شرکت‌هایی که بیشترین تاثیر را بر تعریف دوران کنونی دارند که به عنوان شرکت‌های چندملیتی، پلتفرم‌ها و موسساتی بزرگ تکنولوژی‌محور (Big Tech) شناخته می‌شوند را هدف قرار می‌دهد و تلاش دارد به جوابی برای پروژه‌های نامتعارفی که از سمت مشتریانی که به شکل عمده‌ای نحوه زندگی و تعامل ما با هم را تغییر می‌دهند، ایجاد می‌شوند، برسد. CHO معتقد است که این شرکت‌های بزرگ نه تنها باید در قبال تاثیرات جدی اجتماعی و شهری‌ که بر جای می‌گذارند مسئولیت‌پذیر باشند، بلکه باید علاقمند به مشارکت در طراحی راه‌های جدیدی برای زندگی باشند که به مشکل بیگانگی اجتماعی، بیکاری قریب‌الوقوع به دلیل تکنولوژی و بحران مسکن مزمن که به دلیل در اختیار گرفتن سهم زیادی از بازار توسط آنان ایجاد می‌شود، باشند.

دور از مفهوم "جمع‌گرایی"، دنیای تکنولوژی به اقتصاد مشارکتی (Sharing Economy)  ارزش بالاتری می‌دهد و آن را جایگزین مشارکت بین افراد کرده است و در نهایت ارزش را به اقتصاد شغل‌های موقت (gig economy) رسانده است. مفهوم "سرمایه‌داری جمعی" (Collective capitalism) از واژه "جمعی" به غلط استفاده می‌کند، کار جمعی تفاوت بسیاری با کار جداگانه هر فرد با دستورالعمل‌های کاملا مشخص و از پیش تعیین شده، دارد.

CHO باور دارد جمع‌گرایی داشتن انگیزه جمعی برای حرکت به سمت یک هدف مشترک است و اساسا بر اثر گذشت زمان و صمیمیت اجتماعی و بر پایه تجربیات مشترک ساخته می‌شود، چه تجربیات مثبت و چه منفی. این مقوله از جمع‌گرایی نیاز به استراتژی جدیدی در ساماندهی فضایی دارد. شکل دادن به شهر و خانه، اشکال شهرسازی مسکونی طبق مواجهه‌های صمیمی‌ای که سبب تعامل می‌شوند، طراحی می‌شوند و مفهوم اهل خانه را بازتعریف می‌کنند.

CHO در این فعالیت پژوهشی بر استفاده از این شراکت غیرمحتمل به عنوان فرصتی برای بازسازی جمع‌گرایی با اولویت‌های جدید، تمرکز کرده است. استفاده از خانه-دفتر کار به عنوان یک دستگاه، CHO بر افزایش اهمیت مراقبت از همدیگر در اجتماع به عنوان روشی برای کنار آمدن با دوران گذر از سبک کار و زندگی گذشته تاکید دارد. دورانی که دیگر خانه و محل کار از هم جدا نیستند و به هم آمیخته شده‌اند.
این پروژه موفق که در سایت دانشکده معماری MIT به عنوان پروژه برتر معرفی شده است توانسته معماری را به خوبی به مسائل اجتماعی و اقتصادی روز مرتبط کند. روش کار در این طرح استفاده از تجربه زندگی و کار این سه دوست در کنارهم و مطالعات کتابخانه‌ای گسترده و منظم بوده است که در نهایت به یک ارائه منحصر به فرد ختم شده است به صورتی که محیط کار و زندگی مشترک در سالن، صحنه‌سازی شده است. همینطور که توجه دارید ارائه پایان‌نامه معماری می‌تواند متفاوت از سایر رشته‌ها و بسیار هنرمندانه باشد.

2. درباره متریال: فرآیند طراحی شهودی


چکیده پایان نامه :

ثابت. محکم. برش. خمش. تا کردن. بافت. کشش. سفت کردن. شکستن : اینها واژگان مورد استفاده یک سازنده محصولات دستی است. طراحی در حین ساخت، بداهه‌آموزی در حین انجام کار. این پایان‌نامه کاوشی در طراحی به عنوان یک صنعت دست‌ساز است. کار با مدل‌های ورقه‌ای تخته چندلایی، تجربه کار با متریال‌های گسترنده (extended material) را به دست می‌دهد. ساخت این قطعات روندی آزمایشی و سرگرم‌کننده است؛ جایی که روش‌ها با کار دست، آزمایش و کشف می‌شوند. ماده در این روش ساخت اساس کار است و تصمیمات بر اساس امکانات و محدودیت‌هایی که متریال در اختیارمان می‌گذارد، گرفته می‌شوند.

قطعات تخته چندلایی تنها با اصطحکاک کنار هم نگه داشته می‌شوند. بدون چسب در لبه‌ها و اتصال دائمی، قطعات بسیار منعطف هستند و بارها در فرم‌های جدیدی قابل تولید هستند و هر دفعه درس جدیدی برای سازنده به ارمغان می‌آورند. به منظور ثبت این فرم‌های غیرقابل همانندسازی، بعد از ساخته شدن از روی آنها طرح و نقشه کشیده می‌شود. مجموعه ترسیمات نشان دهنده فرم نیستند بلکه روشی برای بازگو کردن داستان ساخت آنها هستند.

ساخته‌های به دست آمده فرصتی برای طراحان فراهم می‌کند تا به منظور کشف فرم‌ها و روش‌هایی که تنها با استفاده از مدل‌های بصری و ترسیمی قابل دریافت نیستند، با متریال درگیر شوند. کار دستی به متریال اجازه می‌دهد منطق، اصول و امکانات هیجان‌انگیز خود را به رخ بکشد.
روش کار این پروژه تجربی و کار دستی است که به واسطه آن سعی در کشف پتانسیل‌های متریال در ساخت فرم‌های مختلف شده است. این پایان‌نامه ارشد به خوبی نشان می‌دهد پایان‌نامه معماری می‌تواند موضوعی غیر از طراحی داشته باشد و جنبه‌های دیگر معماری همچون کار با مواد را مورد توجه قرار دهد.

3.سم‌زدایی شهری

پایان نامه سم زدایی شهری

چکیده پایان نامه :

سئول یک کلانشهر شلوغ است و امکانات و فرصت‌های شگفت‌انگیزی برای ساکنان خود ایجاد می‌کند. هر چند ساکنان آن بیشتر در معرض استرس زیان‌بار قرار می‌گیرند؛ این استرس به همراه انزوای اجتماعی به اندازه سیگار کشیدن یا چاقی شدید می‌تواند مرگ‌بار باشد. در سئول، شبکه پشتیبانی اجتماعی پایین‌ترین رتبه را در میان کشورهای عضو OECD کسب نموده است. این موضوعی است که نیاز به راهکاری پزشکی دارد.
در طول تاریخ فضاهایی درمانی چیزی بیش از ماشینی برای درمان در میان شهر بودند. آنها مقصدهای سیاحتی یا جایی خارج شهر با هوای پاک بودند. رویکردهای تازه در بازتعریف اقامتگاه‌های درمانی، این فضاها را به عنوان مرکز اجتماعات محلی و یا پلتفرمی برای گروه بزرگتری از مردم برای به اشتراک گذاشتن نگرانی‌های مشترک و فراهم کردن حمایت از یکدیگر تعریف می‌کنند.

با یادگیری از نمونه‌های گذشته، من برای وضعیت حاضر نسخه‌ای پیشنهاد می‌دهم که نوع دیگری از نحوه زندگی را به نمایش می‌گذارد؛ در ارتباط با طبیعت و به طور قابل ملاحظه‌ای در تماس و تعامل با اجتماعات مردمی. مقصد این سفر سیاحتی جزیره زیبا و کشاورزی‌محور ججو(Jeju) واقع در بین کشورهای کره جنوبی، ژاپن و چین است. این برنامه بستری برای شرکت‌کنندگان است تا در طول اقامت چهار هفته‌ای، روش جایگزینی برای زندگی شهری را تجربه کنند.
اقامت و غذا در ازای همکاری با صنایع کشاورزی محلی از جمله کشت نارنگی و مزرعه پرورش اسب ارائه می‌شود. طبق زمین‌شناسی جزیره، اقامتگاه‌ها در محیط پیرامونی جزیره و به صورت گروهی قرار گرفته‌اند. این روستاها هسته پایه‌ای برای معماری یک ساختمان اجتماعی هستند؛ فراهم کردن امکان مشارکت در شبکه اجتماعات محلی و تعامل اجتماعی مسافران با یکدیگر. این روستاها با یک مسیر پیاده به هم متصل می‌شوند که این مسیر تسهیل‌کننده ایجاد اجتماعات در مقیاس بزرگتر است و چندین روستاها را به هم مرتبط می‌کند. این مسیر فعال امکانی برای انجام فعالیت‌های جمعی مانند کنسرت، سخنرانی و بازارچه را فراهم می‌کند.

این طرح، در جستجوی راه‌هایی برای ایجاد فضاهایی است که بتوانند با بهره‌گیری از یک زمینه موجود و از طریق مداخلات معماری، سبب ساخت گروه‌های اجتماعی در میان روستاها شوند.
این پروژه نمونه‌ی معمول پایان‌نامه‌های معماری است، مساله به خوبی شرح داده شده و برای آن راه‌حل ارائه شده است و مجموعه ساختمانی مناسب طراحی می‌شود. چکیده به خوبی مسیر سوال اصلی پروژه که چگونگی کمک به ساکنان سئول برای رفع استرس است را با ساخت استراحتگاه روستایی پاسخ می‌دهد. با توجه به موضوعات زیادی که این پروژه در نظر دارد همچون ساخت بنا در بافت روستایی، ایجاد اجتماعات مناسب مردمی و داشتن تسهیلات استراحتگاهی؛ موففیت طرح به میزان تطابق با هر کدام از این معیارها بستگی دارد.

4.خالی‌ای‌ که کامل است: جستجویی صبورانه در طبیعت

خالی‌ای‌ که کامل است: جستجویی صبورانه در طبیعت

چکیده پایان نامه :

انسان‌ها با طبیعت زندگی می‌کنند، در طبیعت زندگی می‌کنند و درون طبیعت ساختمان بنا می‌کنند.. می‌توانیم ایدئولوژی‌هایی از فیلسوف‌های شرق باستان تا معماران و تئوریسین‌های نامی معاصر درباره تلفیق فضای زندگی انسان با طبیعت بیابیم. کم‌خرجی، سادگی و یکپارچگی محیط، تجارب انسانی را بالا می‌برد و انرژی مازاد را آزاد می‌کند.
رویکرد اخیر انسان در نگاه به طبیعت، بهره‌گیری از منابع قابل استخراج بوده است؛ چه مناظر و چه منابع طبیعی. دیدگاه حرمت نهادن به کوهستان‌ها و رودخانه‌ها به طور گسترده‌ای در طول تاریخ از دست رفته و یا دچار تغییر شده است. ظاهر نهادهای فرهنگی/مذهبی خاص مفهوم مشخصی دارد و آنچه در آنها دیده نمی‌‌شود نیز چیزی به همان میزان مهمی را نشان می‌دهد.
ناحیه مورد تمرکز در اینجا قطعه کوچکی از زمین معبدی رها شده بر روی یک کوهستان در همسایگی رود یانگ‌تزه به نام لوشان است. بر روی ناحیه‌ای دوردست ولی قابل دسترس از کوهستان قرار گرفته است. مجموعه استراحتگاهی که می‌تواند میزبان 30 نفر باشد که رسیدگی بسیار خوبی به آنها خواهد شد.

این طرح دعوتی برای تلاش در جهت نگاه به راه‌هایی برای پیوند دادن مجدد انسان‌ها به طبیعت است که به اندازه یک کوه بزرگ، به اندازه یک تکه آجر سنگی کوچک و به اندازه سابقه زندگی بشر قدیمی است. برای اینکه یک قدم عقب برگردیم تا دو گام به جلو برداریم و تا خود را خالی کند و بتواند دوباره پر شود.
این پروژه تمی شاعرانه در طلب برگشت انسان به طبیعت دارد، تلاش برای وارد کردن طبیعت در زندگی شهری و همینطور کوشش در ایجاد راه‌های فراری برای رفتن از شهرها به دل طبیعت، موضوع پایان‌نامه‌های معماری فراوانی است. همینطور که می‌بینید هر چهار چکیده بیانگر نگرش و احساس و جهان‌بینی نگارنده هستند، معماری به عنوان یک هنر اینگونه است که از درون می‌جوشد و یک قدم موفق در نگارش تزهای معتبر معماری بیان دغدغه شخصی به صورت یک سوال و سعی در پاسخ دادن از طریق معماری به آن سوال است.

5.طراحی در واقعیت مجازی: ابزارهایی با میدان دید انسانی

طراحی در واقعیت مجازی: ابزارهایی با میدان دید انسانی

چکیده پایان نامه :

واقعیت مجازی یا VR، رسانه پرطرفدار بعدی در تصویرسازی دیجیتال خواهد بود. هدف این پایان‌نامه بررسی این است که طراحان چگونه از این تکنولوژی استفاده می‌کنند و چه متودهای تازه‌ای در طراحی به وسیله بازنمایی در واقعیت مجازی کشف خواهند ‌کرد. چگونه ابزارهای طراحی محاسباتی مثل CAD و VR که محیط فیزیکی را بازنمایی می‌کنند بر نحوه طراحی محیط اثر می‌گذارند؟ در این پژوهش مزایا و کمبودهای استفاده از VR به عنوان محیط نمایش طراحی را بررسی می‌کنم.

فرضیه اول مدعی‌ست که VR در مقایسه با CAD عمق و مقیاس سایت زمینه را بهتر نمایش می‌دهد. فرضیه دوم می‌گوید که VR باعث ترجیح فضاهای باز و یکپارچه می‌شود در مقایسه با فشردگی اجسام و فضاها در CAD. فرضیه سوم می‌گوید طراحان در محیط VR نسبت به CAD بسیار بیشتر رندرهایی با تکسچر واقعی را ترجیح می‌دهند. چهارمین و آخرین فرضیه این است که معماران و افراد آشنا با CAD بر خلاف تازه‌کاران می‌توانند نماهای مختلف را فقط با دیدن طرح سه‌بعدی پلان، تجسم کنند.

قسمت اول این تحقیق ایجاد یک ابزار طراحی از مدارک موجود از واقعیت مجازی است که به کاربر اجازه می‌دهد فضای سه‌بعدی مدلسازی‌شده را با حرکت کامل جستجو کند در حالی که تجربه آنها در فضا، ثبت و ضبط می‌شود. این ابزار VR، واقعیت مجازی را در روند طراحی تکرارشونده (iterative design) ادغام می‌کند. در طی تست گرفتن از شرکت‌کنندگان، ما بررسی می‌کنیم که درک فضایی‌مان چگونه با فضای مجازی شبیه‌سازی‌شده تعامل می‌کند و اینکه این تعامل بر روند طراحی چه تاثیری می‌گذارد.

نتایج به دست آمده ما را به نتیجه‌گیری‌های مختلفی رساند؛ اول اینکه درک شهودی مقیاس و دیگر تناسبات فضایی در VR آسان‌تر است و دوم اینکه VR بر خلاف ارتباط نزدیکی که با مقیاس انسانی دارد، ترجیحی برای فضاهای بزرگ و یکپارچه ایجاد نمی‌کند. سوم اینکه طراحان تا حدودی بافت‌های واقعی‌نما را در VR، بیشتر ترجیح می‌دهند و در نهایت آنان که آموزش‌دیده معماری بودند تا حدودی بهتر از آموزش‌ندیده‌ها می‌توانستند نماهای سه‌بعدی را از پلان‌ها تجسم کنند.
این پروژه نقاط قوت و ضعف واقعیت مجازی به عنوان یک ابزار تجسم و تصویرسازی دیجیتال را نشان می‌دهد و تاثیر نحوه‌ی نمایش را بر شیوه طراحی و محدودیت‌های آن را در فرآیند طراحی و ساخت بررسی می‌کند.

6.داده‌کاوی، استنتاج و تحلیل پیشگویانه درباره محیط ساخته‌شده با کمک عکس، متن و داده‌های وای‌فای

داده‌کاوی، استنتاج و تحلیل پیشگویانه درباره محیط ساخته‌شده با کمک عکس، متن و داده‌های وای‌فای

چکیده پایان نامه

داده‌های وای‌فای محوطه دانشگاه چه چیزی درباره زندگی در دانشگاه ام‌آی‌تی به ما می‌گوید؟ هزاران عکس می‌توانند چه چیزی  درباره روشی که مردم ساختمان‌ها را می‌بینند و در آن مستقر می‌شوند؛ به ما بگویند؟ چه می‌توانید یاد بگیریم از ساختمان‌هایی که میلیون‌ها نفر از آن عکس می‌گیرند یا درباره‌شان می‌نویسند. جمع‌سپاری (Crowdsourcing) تغییر چشمگیری در نحوه تولید محتوا ایجاد کرده است.

تعداد فزاینده‌ای از مردم به اینترنت پیوسته‌اند تا کلان‌داده‌ای big data)) بسازند که ظرفیت این را دارد که فرم سنتی اطلاعات فضایی را که معماران و مهندسان بدان عادت کرده‌اند را بهبود بخشد و شناخت بیشتری درباره‌ی یک مکان یا ساختمان به وسیله کشف روابط بین مجموعه داده‌ها، در اختیار ما بگذارند.
در این پژوهش بررسی می‌نمایم که چگونه صنعت معماری، مهندسی و ساخت‌و‌ساز می‌تواند از جمع‌سپاری و مجموعه‌ی داده‌های غیرسنتی بهره بگیرد و نقش احتمالی برای هر یک از اعضا شامل تاریخدان، طراح، مدیران شهری و مدیریت تاسیسات را شرح می‌دهم؛ اینها افرادی هستند که به اطلاعات ساختمان در گذشته، حال و آینده به هدف‌ها و دلایل مختلفی، توجه دارند.

به عنوان قسمتی از پژوهش، یک روند نرم‌افزاری کامل را برای داده‌کاوی، آنالیز و تصویرسازی حجم بالایی از محتوای ساختارنیافته‌ی جمع‌سپاری‌شده درباره ام‌آی‌تی و دیگر لوکیشن‌ها از روی عکس‌ها، نقاط دسترسی وای‌فای دانشگاه و فرمت‌های متنی ایجاد کرده‌ام که از بینایی رایانه‌ای (Computer vision) ، یادگیری ماشین (Machine learning) و روش‌های مدلسازی آماری استفاده می‌کند. از این روند نرم‌افزاری برای جستجوی الگوهای آماری معنادار از داده‌های پردازش‌شده استفاده می‌شد.

7.نرم‌ساخته: منسوجات با ساخت محاسباتی و کامل کردن فضا از طریق احساسات

منسوجات با ساخت محاسباتی و کامل کردن فضا از طریق احساسات

چکیده پایان نامه

هنگامی که در پارچه‌ها قرار می‌گیریم، می‌پوشیم و آنها را می‌سازیم در گفتگو با خود تاریخی و ماقبل‌تاریخی‌مان هستیم و حس می‌کنیم که متصلیم به آنچه ساختار پارچه را ساخته است و در حالتی از درک جهان قرار می‌گیریم. منسوجات ما را به عنوان یک گونه با فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان به هم متصل می‌کنند؛ هرچند ما انسان‌ها به روش‌های مختلفی پارچه‌ها را تولید و استفاده می‌کنیم.

در معماری پارچه‌ها از پوست‌ حیوانات و یا فیبرهای گیاهی تهیه می‌شدند و در اولین پناهگاه‌های ساخته شده به دست انسان به کار برده می‌شدند و به عنوان پوشش محافظ و محصورکننده فضا استفاده می‌شدند. این پارچه‌ها به عنوان یک فضای محدود بین بدن و محیط، از طریق سرپناه و لباس، نکاتی برای تعامل و انتقال اطلاعات بین افراد و جوامع آنها بودند. این ارتباطات نوعی بیان شخصیت و خلق‌و‌خو است که بر کسانی که به سرپناه یا لباس نگاه می‌کنند، تاثیر می‌گذارد. این تعامل به طور مستقیم به نحوه بیان مواد مرتبط است.

فرضیه این رساله این است که پارچه‌ها احساسات را از طریق بیان ظاهری مواد و همینطور لمس کردن منتقل می‌کنند. به علاوه اینکه محاسبات می‌توانند آن حسی که طراحان می‌خواهند پارچه‌ها بروز دهند را از طریق تحریک قدرت تغییر یافتن بیان ظاهری و لمسی پارچه‌ها تقویت کنند. در این پژوهش چهار آزمایش ترتیب دادم تا صفات احساسی و بیانی منسوجات محاسباتی را بررسی کنم؛ منسوجات محاسباتی از طریق برنامه‌نویسی و سنسورها به محیطی که در آن قرار گرفته‌اند پاسخ می‌دهند.

دو آزمایش از طریق ساخت پارچه‌های محاسباتی شروع به تعریف این نوع پارچه‌ها می‌کنند. دو آزمایش با پنل‌های پارچه‌ای معمارانه سعی در بررسی تعامل احساسی انسان‌ها در اثر دیدن و لمس پارچه‌های محاسباتی می‌کنند. نرم‌ساخته اشاره به چیزها و مکان‌هایی دارد که با استفاده از روش‌هایی ساخته شده‌اند که ظاهر و بیان مواد محاسباتی را به فضا و احساسات متصل می‌کند.
دستاورد این پایان‌نامه یک چارچوب است، نرم‌ساخته؛ چارچوبی برای درک اینکه پارچه‌های محاسباتی چه هستند و درک اینکه چگونه این پارچه‌ها با انسان‌ها تعامل احساسی برقرار می‌کنند.

8.مجتمع غذایی: معماری منبع نگهداری مواد غذایی برای شهر صنعتی جدید

معماری منبع نگهداری مواد غذایی برای شهر صنعتی جدید

چکیده پایان نامه

نگاه به شهر دیترویت همچون نگاه به چهره‌ی آینده است، به عنوان یک شهر مهم پساصنعتی که در حال کوچک شدن است با مشکلات بسیاری مواجه است که شامل کاهش مالیات پایه، فرسودگی شهری، سیستم حمل‌ونقل شهری خارج از دسترس، نیروی کار در حال کم شدن، سطح پایین تحصیلات و عدم امنیت غذایی.

طی مجموع این عوامل شهر ناچارا شاهد افزایش جامعه جدید کشاورزی خواهد بود. این کشاورزان جدید از همه سن و شغلی خواهند بود و از وابستگی به صنعت به سمت تولید ساماندهی شده مواد غذایی تغییر مسیر خواهند داد. شرایط محیط را به یک راه بهره‌ورتر تغییر می‌دهند و زندگیشان را در حول محور تولید کشاورزی می‌گذرانند.

این پژوهش معماری جدیدی برای کشاورزان جدید ارائه می‌دهد که فرهنگ تولیدی امروزه را به چالش می‌کشد که "تولید به خاطر خود تولید" است و مسئول دورنمای متروک شدن و فقر حاصل از "پیشرفت" است. یک آینده‌ی جایگزین که اساس منبع غذایی بازتعریف شده است. کشاورزان جدید نیاز است که هم بهره‌ور و هم خلاق باشند. آنها نیاز به فضای عمومی سرگرم‌کننده دارند و آنها به محرک‌های فکری نیاز خواهند داشت با وجود محیط اتوماتیک و مکانیزه شده‌ای که در آن کار می‌کنند.
نقطه شروع این رساله بررسی فضاهای تولیدی معاصر و رابطه ما با این فضاها، تکنولوژی‌ها و محصولات است. ما تبدیل به فضاهای تولیدی‌مان می‌شویم، کم‌فعالیت و کم‌اعتبار مگر اینکه آنها را همراه با نیروی کار بازمانده‌شان، اصلاح کنیم. زاییده از بقایای کارخانه جنرال موتورز، طرح من مجتمع غذایی دیترویت، به دنبال پاسخگویی دقیق بدین نیازهاست.

در مجتمع، کشاورزی توسط سیستمی ترکیبی از کار دستی انسان و کار اتوماتیک صورت می‌گیرد که ساخت یک محدوده تولیدات غذایی شهری را به کمک فضای بیشتر، تکنولوژی بهتر، زیرساخت بهتر و نیروی کار بیشتر ممکن می‌سازد. این سنگر غذایی به طور همزمان یک پارک، باغ، محیط کار و یک کارخانه بزرگ تولید غذاست که می‌تواند شهر را غذا دهد، شهر را آزاد کند و امیدوارم در این فرآیند تبدیل به انگیزاننده‌ای به سمت فرهنگی جدید باشد.

1.Collective Home Office ،  By Mary Lynch-Lloyd, Ching Ying Ngan, Maya Shopova

2. "Material Matters: Process of Intuitive Design" ، By Anna K. Ryan

3. Urban Detox" ، By So Yeon Lim

4. "The Almost Empty That Is Full a Patient Search in Nature"، By Yan Jie Christina Chen

5. "Designing in Virtual Reality: Tools with the Human Field of Vision" ، by Joie Z. Chang

6. "Data Mining, Inference, and Predictive Analytics for the Built Environment with Images, Text, and WiFi Data" ، By Rachelle B. Villalon

7. "Softbuilt : Computational Textiles and Augmenting Space Through Emotion" , By Felecia A. Davis
 
8."The Food Assembly: Architecture of Sustenance for the New Industrial City
" , by Danniely Alexandra Staback Rodriguez


تحریریه معماری آرل
نویسنده : مهشید پرچمی
تعداد بازدید : ۱۰۵۱۴
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی ساختمان اداری دانشگاه کالیفرنیا

طراحی ساختمان اداری دانشگاه کالیفرنیا

طراحی دانشگاه بین المللی سنگاپور با رویکرد معماری پایدار

طراحی دانشگاه بین المللی سنگاپور با رویکرد معماری پایدار

دانشکده معماری شاهکاری از برنارد چومی

دانشکده معماری شاهکاری از برنارد چومی

طراحی مرکز آموزش کشاورزی استودیوی آدوایتا

طراحی مرکز آموزش کشاورزی استودیوی آدوایتا

معماری و طراحی داخلی پردیس شمالی دانشگاه شیکاگو

معماری و طراحی داخلی پردیس شمالی دانشگاه شیکاگو

معماری و طراحی دانشکده مهندسی

معماری و طراحی دانشکده مهندسی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir