۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۷/۰۶/۱۸ ۱۲:۱۳
آتش سوزی موزه 200 ساله بزیل
تحریریه معماری آرل
هفته ای که گذشت برای جامعه فرهنگ و معماری بی نهایت دشوار بود. آتش سوزی موزه ملی برزیل، مرکز فرهنگ و هنر 200 ساله ای که روز دوشنبه هفته گذشته در آتش سوخت، نه تنها مصنوعات تاریخی ارزشمند را نابود کرد، بلکه ساختمان مهم این کشور از بین برد که جزئی از نماد تاریخی برزیل محسوب میشد. پاک شدن چشم انداز شهری به مسابه از بین رفتن هویت شهری و فرهنگی است. قابل توجه است که اغلب در چنین مواردی، ساخت و ساز جدید راهی برای تبلیغ احیای محله ها و ساخت و ساز شهری مورد استفاده قرار میگیرد که در این مورد بخصوص نمی توان ساخت و ساز جدید را راه حل معضل این حادثه عنوان کرد. به عنوان مثال آسمانخراش یک نماد برای شهرها و حتی کشورهای بزرگ محسوب می شود. مثلا نیویورک را بدون برج امپایراستیت، پاریس را بدون برج ایفل و یا کوالالامپور را بدون برج های پتروناس تصور کنید، غیرممکن است. 
آتش سوزی موزه 200 ساله بزیل
آتش سوزی در Museo Nacional (موزه ملی برزیل) یک خسارت غیرقابل جبران برای معماران، مورخان و شهروندان دنیا به شمار می رفت. دقیقاً مشخص نیست که جرقه این اتفاق از کجا آغاز شد، اما گزارشی مبنی بر کاهش بودجه دستگاه های ایمنی مراکز فرهنگی وجود دارد. بیش از 2 میلیون شیء تاریخی و کهن در آتش سوزی نابود شدند. لذا موسسه معماری برزیل (IAB) طی یک فراخوان جهانی، درخواستی برای دریافت کمک های مالی جهت بازسازی، مرمت و ساخت موزه داده است.
آتش سوزی موزه 200 ساله بزیل
نابودی موزه برزیل عنوان کننده کاهش هزینه های ارائه شده توسط دولت برای نگهداری ساختمان می باشد. حال این موضوع به عنوان یک فرد ایرانی بررسی کنید: آیا امکانات امنیتی و تجهیزات نگهداری موزه های ایران کامل است؟ آیا دولت جمهوری اسلامی ایران حداقل بودجه لازم برای نگهداری یا تعمیر ساختمان های تاریخی کشور را ارائه میدهد؟
موزه ملی ایران
آتش سوزی موزه 200 ساله بزیل
مانند موزه ملی برزیل بسیاری از ساختمان های موزه در ایران قدیمی بوده و از امکانات کافی برای تعمیر و نگهداری بهره نمی برند. علاوه بر مسئله نگهداری، مرمت ساختمان های قدیمی خود چالش دیگری است. در طول سالیان گذشته فقدان منابع برای نگهداری ساختمان نمادین افزایش یافته است. این سناریو در مورد بسیاری از کشورها صدق می کند. در طول یک دهه گذشته فقدان مالی و عملکردی کشورهای جهان دوم و سوم نسبت به امر مدیریت مراکز فرهنگی و تاریخی بسیار افزایش یافته است. برخی از این کشورها با مشکلات مالی و اقتصادی زیادی درگیرند. سوال اینجاست کشورهایی که از منابع و افراد کافی برای کنترل فضاهای تاریخی فرهنگی خود بهره می برند (مثل ایران)، تا کنون چه کار کرده اند؟
آتش سوزی موزه 200 ساله بزیل
تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com
تعداد بازدید : ۱۷۶۴
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
ساخت بلندترین آسمانخراش آفریقا در کشور مراکش

ساخت بلندترین آسمانخراش آفریقا در کشور مراکش

یک مکان مقوایی، امن‌ترین جای جهان در برابر زلزله

یک مکان مقوایی، امن‌ترین جای جهان در برابر زلزله

طراحی مجتمع مسکونی،توسط موشه سفدی

طراحی مجتمع مسکونی،توسط موشه سفدی

معماری و طراحی داخلی خانه مسکونی در بانکوک

معماری و طراحی داخلی خانه مسکونی در بانکوک

بارانداز جدید  شهر تسالونکی

بارانداز جدید شهر تسالونکی

نگاهی متفاوت در طراحی و معماری مسجد سنچاکلر

نگاهی متفاوت در طراحی و معماری مسجد سنچاکلر

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir