۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۱۴:۲۸
تحریریه معماری آرل
نمایشگاه معماری Casa FOA یکی از مهم ترین رویدادهای معماری، طرای داخلی، دکوراسیون داخلی، محوطه سازی و صنعت در آمریکای لاتین محسوب می شود. معماران اهل شیلی به نام SUMATORIA به عنوان نماینده کشورشان، در طرحی جدید به نام دستیابی به خانه های "مجهز مینیاتوری" یا "خانه های کوچک" یک فضای زندگی تنها در15 متر مربع (معادل یک ماژول کانتینری) را ارائه داده اند. گروه معماری SUMATORIA با معرفی پروژه خانه 15 متری خود، یک سبک زندگی مبتنی بر تحولات دیجیتال و افزایش شهرنشینی را ارائه کرده است.
خانه 15 متر مربعی
خانه 15 متر مربعی فوق یک طرح کارآمد و مقیاس پذیر با اجرای آسان می باشد که می تواند برای خانه های اولیه، فضاهای اقامتی ثانویه یا طراحی هتل مورد استفاده قرار گیرد که تقاضا را برای راحتی و ماندگاری فضا فراهم می کند. مقیاس پذیری و راندمان بالا تحت مفهوم 'Plug and Play' اجازه ساخت سریالی چنین فضاهایی را می دهد که باعث کاهش زمان، هزینه ساخت، و اجرای آسان می گردد.
خانه 15 متر مربعی
در این ساختار 15 متر مربعی (250 در 600 سانتی متری) نیازهای اساسی یک فضای راحت برای زندگی برآورده شده اند. فضایی انعطاف پذیر که میتواند نقش یک آشپزخانه دوبل را به همراه اتاق نشیمن، حمام و اتاق خواب ایفا کند. ابعاد تعریف شده اند، اما ساختار و تقسیم بندی فضاها به گونه ای تفکیک شده ساکنین بتوانند از هر سانتی متر فضا بدون ذره ای احساس غضب، کلافگی یا عصبانیت بهره ببرند. گسترش پذیری فضا به واسطه تعبیه آینه هایی است که در نقاط استراتژیک خانه تعبیه شده اند توهم یک فضای بزرگتر را به ساکنین القا می کنند.
خانه 15 متر مربعی
آشپزخانه/ فضای پذیرایی توسط یک دستگاه اجاق گاز دوگانه (یک گاز معمولی و یک ماکروویو)، یخچال فریزر و ماشین ظرفشویی زیر یک کابینت تعبیه شده اند. روبروی آشپزخانه فضای پذیرایی با یک میز تعبیه شده است. فضای سرویس بین اتاق پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب قرار گرفته و به عنوان یک عرصه واسطه فضاها را تفکیک نموده است. فضای خانه توسط یک محور نور (light shaft) تعبیه شده که به عنوان فیلتر نور طبیعی و تهویه عمل می کند و سرویس بهداشتی را وسیع تر نموده است. حمام در طرف دیگر سرویس قرار گرفته، و توسط دو درب شیشه ای عملکردگرا تفکیک شده تا فضای توالت را با ساده ترین شیوه ممکن از فضای دوش تقسیم کند. 
خانه 15 متر مربعی
اتاق خواب شامل یک تخت خواب دو نفره کامل می باشد، در حالی که زیر تخت 6 کشو به سایز چمدان تعبیه شده که به عنوان گنجه لباس مورد استفاده قرار می گیرند. پشت تخت خواب لامپ های مطالعه به همراه پورت های USB نصب شده که نقش پاتختی را ایفا می کند. طراحان در دکوراسیون داخلی خانه کوچک از تمام معیار های معماری پایدار بهره برده اند. سیستم بازیافت مجدد آب مصرفی برای فضای سرویس و خدمات، تا فضای نصب پنل های خورشیدی و حتی مواد عایق همگی از متریال های بازیافتی انتخاب شده اند. پس با توجه به تعاریف بالا و ویژگی های این خانه کوچک می توان در یک فضای 15 متر مربعی راحت زندگی کرد.
خانه 15 متر مربعی
کانسپت طراحی خانه های کوچک یک شیوه مدیریتی-اقتصادی در امر معماری امروز محسوب می شود. با توجه به رشد سریع جمیعت، افزایش هزینه مسکن و کمبود فضای کافی در مراکز شهر و مکان هایی که از امکانات رفاهی و خدماتی کمی بهره می بردند، ایده خانه های کوچک می تواند یک راه حل مناسب برای تمام نیازهای فوق باشد. در تعریف کلی کانسپت خانه های کوچک، جمله کمتر بیشتر است میس وندور را درکالبد و شکل پروژه تشریح می کند. اینکه متراژ یک خانه با امکانات رفاهی مناسب هر چقدر هم که کم باشد، می تواند به ساده ترین شکل ممکن بیشترین کارایی را داشته باشد.
خانه 15 متر مربعی
خانه 15 متر مربعی
پلان خانه
تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com
تعداد بازدید : ۷۳۶۳
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی داخلی بی نظیر خانه ایرانی مهر در اوکراین

طراحی داخلی بی نظیر خانه ایرانی مهر در اوکراین

اصول دکوراسیون خانه ‌های کوچک چیست؟

اصول دکوراسیون خانه ‌های کوچک چیست؟

5 خانه آمریکایی مدرن مناسب برای فصل پاییز

5 خانه آمریکایی مدرن مناسب برای فصل پاییز

پیوند متریال بتن و چوب در دکوراسیون داخلی آپارتمان!

پیوند متریال بتن و چوب در دکوراسیون داخلی آپارتمان!

طراحی و معماری خانه ی مسکونی La Sentinelle

طراحی و معماری خانه ی مسکونی La Sentinelle

خانه های برزیل: 14 خانه با پنجره های چوبی

خانه های برزیل: 14 خانه با پنجره های چوبی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir