۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۵:۵۸
شهرهای رنگارنگ دنیا
تحریریه معماری آرل
بتن خاکستری و کامپوزیت های بی روح تنها کالبد شهری و جوهره قاره آمریکا به شمار نمی روند. بسیاری از شهرهای مهم جهان درون دریایی از رنگ های گوناگون و متنوع غرق شده اند و چهره ای مجزا از شهرسازی، هویت بصری منطقه و محله ای را به نمایش می گذارند. این شیوه رنگ آمیزی پیش تر در هند و برخی کشورهای آسیای شرقی پرطرفدار بود. اما این مطلب به معرفی 5 شهر مهم در قاره آمریکا در طول سالیان متمادی پرداخته که از ساختارهای رنگارنگی برای تزئین شهر خود پرداخته اند و نشان می دهد که رنگ ها چگونه بر زندگی شهری کاربران خود تاثیرگذار می باشند.

سالوادور، برزیل

شهرهای رنگارنگ دنیا
پلورینو یکی از مراکز تاریخی شهر سالوادور می باشد که شامل مجموعه ای از خانه های استعماری به سبک معماری باروک است. ساختمان های پر جنب و جوشی که یکی از پای ثابت های کارت پستال های معروف برزیل به شمار می رود. میراث جهانی یونسکو این بخش از شهر را به عنوان یک سایت تاریخی و گردشگری ثبت نموده است.

 بوئنوس آیرس، آرژانتین

شهرهای رنگارنگ دنیا
معماری پایتخت آرژانتین را باید به پاریس آمریکای جنوبی تشبیه کرد. اینکه معماری شهر بوئنوس آیرس، پاریس فرانسه را مرجع شهرسازی خود قرار داده جالب توجه است. زمانی که از خیابان های شلوغ مرکز شهر فاصله می گیرید و به La Boca's Caminito نزدیک می شود، از انرژی، رنگ آمیزی و رنگ و بوی این نقطه از شهر لذت می برید. رنگ آمیزی این منطقه از شهر یکی از جاذبه های مهم گردشگری بوئنوس آیرس است. دلیل این رنگ آمیزی به مهاجران اسپانیایی و ایتالیایی بازمیگزدد که به واسطه نبود امکانات اولیه مجبور شدند از اضافه رنگ هایی که برای نقاشی کشتی خود به کار می بردند، برای تزئین خانه های خود استفاده کنند.

هاوانا، کوبا

شهرهای رنگارنگ دنیا
پایتخت کشور کوبا که تاریخش با مسافرت درون شهر تغییر می کند، رنگ زندگی را در شریان های پایتخت خود به نمایش گذاشته است. کوبا یکی از نمادهای رنگ دنیا می باشد که می توانید در دیوارهای شهر، خودرو و لباس های مردم ببینید. هاوانا به واسطه همین عوامل به رنگین کمان آمریکا شهرت دارد.

گواناهواتو، مکزیک

شهرهای رنگارنگ دنیا
شهرگواناهواتو به عنوان پایتخت فرهنگی کشور مکزیک رنگ های متنوعی را در مقیاس های گوناگون به نمایش می گذارد. به طوری که ساختمان های شهر در پهنه کوه ها و دره های زیادی به اجرا سیده اند. این شهر در سال 1980 به یکی از سایت های تاریخی میراث یونسکو تبدیل شد و فعالیت های اقتصادی این شهر بر پایه کشف و حفاری معادن نقره بود.

پالم اسپرینگ، کالیفرنیا، آمریکا

شهرهای رنگارنگ دنیا
شهر پالم اسپرینگ کالیفرنیا به واسطه هتل های رنگارنگ خود یکی از پرطرفدارترین مکان های تفریحی دنیا به شمار می رود. رنگ های پر جنب و جوش بلوک های آپارتمانی به همراه طراحی محوطه و بافت سبز این شهر را به نگین کالیفرنیا بدل کرده است. تنوع رنگی ساختمان ها و سایت های این شهر یکی از شادترین مکان های دنیا را خلق نموده است.

تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com
تعداد بازدید : ۳۱۱۷
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
 شهرهای گمشده در غبار زمان

شهرهای گمشده در غبار زمان

بهترین شهر دنیا برای زندگی!

بهترین شهر دنیا برای زندگی!

 پیکره‌هایی از جنس گیاهان در نمایشگاه بین‌المللی مونترال

پیکره‌هایی از جنس گیاهان در نمایشگاه بین‌المللی مونترال

پلی فراتر از ابرها

پلی فراتر از ابرها

چشم اندازی تماشایی از پل‌هایی که شما را به دنیایی دیگر می‌برند

چشم اندازی تماشایی از پل‌هایی که شما را به دنیایی دیگر می‌برند

پلکانی که قلعه ای از قرون وسطی را احیا کرد!

پلکانی که قلعه ای از قرون وسطی را احیا کرد!

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir