۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۷/۰۴/۰۲ ۰۹:۵۵
معماری سوئیس
تحریریه معماری آرل
معماری سوئیس تحت تاثیر مسیرهای تجاری بزرگ خود قرار گرفت. رومی ها و بعد از آن ایتالیایی ها معماری شگفت انگیز و بومی خود را در سرتاسر آلپ ها به ارمغان آوردند. علاوه بر این، سرویس مزدور سوئیس عناصر معماری را از دیگر سرزمین ها به سوئیس منتقل کرد.
تمام سبک های اصلی از جمله روم، رومانسک، گوتیک، رنسانس، باروک، نئوکلاسیک، هنر نیو، معماری مدرن و پست مدرن در سراسر کشور به خوبی نشان داده شده است. تاسیس مدرن بین المللی معماری Congrès در La Sarraz، سوئیس و کار معماران مدرن سوئیس مانند لوکوربوزیه به گسترش معماری مدرن در سراسر جهان کمک کرد.
انزوا نسبی روستاها در کوه های آلپ، کوه های جورا و نیز زبان های مختلف باعث تنوع زیادی در سبک بومی شد. با توجه به سنت های متفاوتی، اقلیم و مصالح ساختمانی روستاها در هر منطقه کاملا متفاوت است. سبک کلبه سوئدی که در قرن نوزدهم محبوبیت داشت تنها یک نمونه از طرح های سنتی است.
امروزه به دلیل قوانین حفاظت تاریخی و گردشگری، بسیاری از جوامع بزرگ و کوچک، بسیاری از ساختمان های اصلی خود را حفظ کرده اند. از سال 1972 انجمن میراث سوئیایی جایزه وکر را برای تشویق جوامع به حفظ میراث معماری خود اختصاص داده است.

معماری باستانی

بعضی از قدیمی ترین ساختمان های شناخته شده در سوئیس، خانه های قرون و اعصار پیش از تاریخ بود که توسط فرهنگ های Pfyn, Horgen, Cortaillodو La Tène  ساخته شده اند بین 4000 تا 500 سال قبل از میلاد. تعدادی از این ساختمان های اولیه در نزدیکی محل هایی که ویرانه ها کشف شده اند، دوباره احیا شده اند.
امروزه در سویس چندین سایت رومی بازسازی شده وجود دارد. بعضی از ویرانه های روستاهای رومی بعدها به خانه ها، کلیساها و دیوارهای شهر گنجانده شده است.
معماری باستانی سوئیس
معماری باستانی سوئیس

دوره ی قبل از رمانسک

این دوره از زمان ظهور پادشاهی Merovingian در حدود 500 تا آغاز دوره ی رومیان قرن 11 مورد توجه قرار گرفت. در طول قرن های اولیه این دوره، منطقه ای که تبدیل به سوئیس می شد، کم جمعیت بود و تقریبا هیچ یک از ساختمان ها از دوره ای بین 500 تا اواخر قرن هشتم باقی نمانده بود.

معماری رومانسک

برخی از خصوصیات تعریف معماری رومانسک، دیوارهای جامد با چند پنجره کوچک، نیمه دایره ای، پنجره های زوج و رشته ستون های معماری مذهبی است که سالن های بزرگ را از راهرو جدا می کنند.
در قرن 11 و 12، معماری در سوئیس می تواند تقریبا به سه منطقه نفوذ، لومبارد ها (Lombards) در جنوب، بورگوندی (Burgundy) در غرب و آلمان (Germanic) در شمال و شرق تقسیم شود، هرچند که همپوشانی قابل توجهی وجود دارد.

معماری گوتیک

در سوئیس، بسیاری از کلیساها و صومعه های رومی بودند که در صندلی اسقف بودند و یا توسط اسقف ها حمایت می شدند. در مقابل، کلیساهای گوتیک اغلب در شهرهای رو به رشد به عنوان نماد ثروت و قدرت آنها ساخته شده است. دستورالعمل های تازه تاسیس شده برای کلیساهای مشابه، کلیساهای گوتیک، خانه های طاعون و بیمارستان ها را ساخته اند. در اواخر دوره گوتیک، تعدادی از کلیساهای صومعه گوتیک کوچک در سراسر کشور ساخته شده است.

آرت نوو

آرت نوو توسط طراحان از سراسر اروپا به سوئیس آورده شد. شهر صنعتی لاکهو-دی فوندس (La Chaux-de-Fonds)، مرکز آرت نوو است.

مدرن

در سال 1927 اولین کلیسای بتنی در سوئیس طراحی شد. در دهه 1920، هانس بنو برنولی، ساختمان مسکن Wasserhaus را ساخت. به دنبال مدل Deutscher Werkbund، در سال 1913 Schweizerischer Werkbund (SWB) در زوریخ تاسیس شد که به گسترش معماری مدرن به آلمانی سوئیس کمک کرد. علاوه بر این، یکی از اعضای بنیانگذار SWB، نقاش چارلز لیپنترنیر بود که به یورودون بازگشت و یک شرکت خواهر فرانسوی معروف به L'Œuvre (OEV) را تاسیس کرد. هر دو سازمان، همکاری نزدیک بین هنرمندان، معماران، طراحان و صنعت را تشویق می کردند، هرچند که در رویکرد خود به تولید انبوه و سنت گرایی متفاوت بودند. هر دو سازمان به انتشار نشریات ادامه دادند و طراحی را به قرن 21 تغییر دادند، هر چند در سال 2003 OEV به SWB جذب شد و به بخش منطقه ای تبدیل شد.

ساختمان سوئیس ری نورمن فاستر

معماری ساختمان سوئیس ری-نورمن فاستر

شرکت سوئیس ری، یکی از مهم ترین شرکت های بیمه ی اتکایی در جهان است .ساختمان جدید، مرکز تجمع تمام کارکنان شرکت در لندن است. این برج که در سایت ساختمان پیشین بازار بورس بالتیک درقسمت سیتی لندن قرارگرفته، شامل ۴۱ طبقه و۷۶۴۰۰ متر مربع زیربنا مشتمل بر بخش اداری و فضاهای کار و یک مرکز خرید است که از تالار عمومی قابل دسترسی می باشد.

ساختمان سوئیس ری
ساختمان سوئیس ری

مرکز آموزش رولکس سوئیس

بنای مرکز آموزش رولکس (Rolex Learning Center) در دانشگاه پلی تکنیک فدرال (EPFL) در شهر لوزان سوئیس قرار دارد. این بنای زیبا با معماری عجیب در فوریه سال ۲۰۱۰ افتتاح شد.
این ساختمان با معماری خیره کننده توسط شرکت ژاپنی سانا و دو معمار ژاپنی به نام‌های کازویو سجیما و ریوئه نیشی زاوا طراحی و ساخته شد. این دو معمار با استفاده هنرمندانه از نور و شفافیت در ساختمان‌هایشان شهرت جهانی دارند.
از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این بنا، استفاده وسیع از بتن و شیشه و یک فضای سیال برای دانشجویان است.
در حالی که این بنا از نگاه بالا به شکل مستطیل کامل دیده می‌شود، منحنی‌ها و شیب‌های آن در فضای داخلی، تصویری کاملا ارگانیک به ساختمان می‌دهد.
این مجموعه شامل فضایی وسیع، سیال و منعطف است که سطحی به وسعت 20 هزار متر مربع را پوشش می‌دهد. دید بالا و نمای هوایی این بنا تداعی کننده یک زمین گلف، تپه‌ها و فضای سبز چمنی آن است.
سطح مربع شکل و یکپارچه مجموعه در برخی قسمت‌ها به واسطه حیاط‌های مرکزی تمام شیشه‌ای دایره شکل، خالی شده و بخش‌های مختلف بنا دقیقا به واسطه همین حیاط‌ها با هم مرتبط شده‌اند.
مهمترین ویژگی این بنا، فرم شیبدار ملایم آن و نحوه بلند شدن آن از زمین است که دسترسی به فضاهای زیرین را ممکن می‌سازد.

مرکز آموزش رولکس
مرکز آموزش رولکس

موزه ملی سوئیس (Swiss National Museum)

«موزه ملی سوئیس» (Swiss National Museum) که به آن «لندسموزیُم» (Landesmuseum) هم می‌گویند یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنر در مورد تاریخ فرهنگی اروپا است.
موزه‌ی ملی سوئیس در قلب زوریخ و در کنار ایستگاه قطار هاپ بانهوف (Hauptbahnhof) قرار دارد. بنای این موزه‌ی پربازدید از یک ساختمان تاریخی باشکوه و جناح جدید تشکیل شده است. ساختمان اصلی در سال ۱۸۹۸ میلادی به سبک تاریخ‌گرایی توسط «گوستاو گول» (Gustav Gull) و به شکل دژهای فرانسوی در دوره‌ی رنسانس ساخته شد. گوستاو گول نمای سبک‌های مختلف معماری را از اواخر قرون وسطی تا عصر مدرن با هم تلفیق کرد تا ترکیبی واحد از آن‌ها به وجود آورد. افزونه‌ی جدید ساختمان که معماران سوئیسی «کریست و گنتنبین» (Christ & Gantenbein) آن را طراحی و در سال ۲۰۱۶ بازگشایی کردند، به خوبی طراحی اصلی گوستاو گول را تکمیل نموده‌اند. در این جناح‌ها یک سالن نمایشگاهی بزرگ و پرکاربرد، کتابخانه‌ای مدرن و یک سالن اجتماعات برای رویدادهای عمومی نیز تعبیه شد.
موزه ملی سوئیس

تحریریه معماری آرل
منبع : ویکی پدیا
تعداد بازدید : ۳۸۱۲
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
معماری کاستاریکا: با معماری کشورهای حاضر در جام جهانی 2018 آشنا شوید

معماری کاستاریکا: با معماری کشورهای حاضر در جام جهانی 2018 آشنا شوید

معماری کشور  ایسلند : با معماری کشورهای حاضر در جام جهانی 2018 آشنا شوید

معماری کشور ایسلند : با معماری کشورهای حاضر در جام جهانی 2018 آشنا شوید

معماری مکزیک: با معماری کشورهای حاضر در جام جهانی 2018 آشنا شوید

معماری مکزیک: با معماری کشورهای حاضر در جام جهانی 2018 آشنا شوید

معماری  کشور برزیل :  با معماری کشورهای حاضر در جام جهانی 2018 آشنا شوید

معماری کشور برزیل : با معماری کشورهای حاضر در جام جهانی 2018 آشنا شوید

معماری کشور پرو: با معماری کشورهای حاضر در جام جهانی 2018 آشنا شوید

معماری کشور پرو: با معماری کشورهای حاضر در جام جهانی 2018 آشنا شوید

معماری کشور بلژیک : با معماری کشورهای حاضر در جام جهانی 2018 آشنا شوید

معماری کشور بلژیک : با معماری کشورهای حاضر در جام جهانی 2018 آشنا شوید

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir