۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۷/۰۴/۰۲ ۰۸:۲۸
تحریریه معماری آرل
شورای ملی انجمن ثبت معماران شاغل اطلاعات جدیدی را در مورد ارزیابی تعداد معماران مجاز در ایالت متحده منتشر کرده است. کمپین NCARB سالانه آماری نسبت به معمارن شاغل فعال را منتشر می کند و طبق برنامه سالانه خود تعداد هیئت مدیره ها و شرکت های معماری ثبت شده در سال 2017 را بررسی کرده است. آمار زیر مجوزهای معماری ثبت شده در 50 ایالت کشور آمریکا، محدوده کلمبیا در ایالت واشنگتن، جزایر گوام در آمریکا، پورتوریکو و بخشی از جزایر ویرجین در ایالت متحده می باشد. در ادامه میزان دقیق این آمار را منتشر و بررسی کرده ایم که چه تاثیری بر شغل معماری خواهد داشت.
در نگاه اول این آمار نشان دهنده رشد چشمگیر برای حرفه معماری است. تعداد معمارن مجاز در ایالت متحده به 113554 نفر افزایش داشته است که بر اساس این آمار 3 درصد نسبت به سال 2016 و 10 درصد نسبت به یک دهه گذشته می باشد. این مبحث زمانی جالب توجه است که رشد جمعیت در 10 سال گذشته در کشور آمریکا فقط 8 درصد بوده و این معماران بوده اند که درصدی بالاتر را نسبت به رشد جمعیت به خود اختصاص داده اند. چنین ارقامی نشان می دهد که از هر 2900 نفر در آمریکا یک نفر معمار می باشد. برای نشان دادن این آمار توسط یک دیدگاه، یک شرکت معماری متوسط با 50 کارمند بالقوه می تواند بر روی 145 هزار نفر در آمریکا تأثیر بگذارد.
به طور طبیعی، بر اساس آمار فوق می توان متصور شد که دلیل افزایش معماران، افزایش کارها و پروژه های معماری است و تأثیر بیشتری را برای حرفه معماری ایجاد می کند. اما ممکن است افزیش تعداد معمارن بی ربط باشد و ارتباطی با مبحث بالا نداشته باشد. به همین علت باید گزارش NCARB و آنچه که به معنای واقعی در حرفه موثر تلقی می شود را مشاهده نمود. در ادامه تحلیل کوتاهی در مورد اثرات شغل معماری بر تعداد پروژه منتشر شده است.
افزایش 10 درصدی معماری در 10 سال گذشته
در طول چند سال گذشته، NCARB تلاش زیادی کرده تا راه حل کسب مجوز و موانع غیرضروری را ساده کند. مدیرعامل NCARB، مایکل جرج آرمسترانگ معتقد است که اعداد در گزارش های اخیر نشان دهنده تلاش این گروه می باشد. با بیش از 5200 کاندید تکمیل دوره های آموزشی، و معیار ها و تجربه مورد نیاز برای صدور مجوز می تواند یک رکورد امیدوارکننده برای نسل های آینده ارائه دهد.
در حالی که این اعداد نشان دهنده یک سیر صعودی برای حرفه معماری می باشند، مهم است کمی به گذشته بازگردیم و این امر را از بعد اقتصادی تحلیل کنیم. حال این سوال مطرح می شود: عرضه بالاتر معمارن در طول یک دهه گذشته، به معنای کار کمتر برای شرکت های معماری است؟
چون به لحاظ اقتصادی عرضه بیشتر به تقاضای کمتر منجر می شود و این یک معضل برای حرفه معماری است.
برای مبارزه با عرضه و تقاضا به این شیوه، حرفه معماری می بایست شروع به جست و جوی روش های نوآورانه کند و به تمرین آنها بپردازد. روابط سنتی با مشتری ها رو به اتمام بوده و در حال تکامل به عصر دیجیتال قرار گرفته است. زمان آن فرا رسیده از طریق سرمایه گذاری جدید، راه های جدیدی برای ایمن کردن آینده شغلی خود بیابیم. تکامل تکنولوژی و عصر دیجیتال بهترین فرصت برای تکوین حرفه معماری است. این گزارش ثابت می کند که زمان هیجان انگیزی را برای خلاقیت در صنعت سپری می کنیم و ضروری است که از خلاقیت خود در پیشرفت صنعت ساختمان و شغل معماری بهره ببریم. بنابراین خود را این جمعیت (شرکت های معماری حاضر) جدا کنید تا با امتحان راه حل های جدید به مسیری دست یابید که تا کنون از آن اطلاع نداشتید و یا آن را ممکن نمی دانستید.

تحریریه معماری آرل
منبع:archdaily.com
تعداد بازدید : ۱۶۷۲
نسخه چاپی :  
vahid

با سلام
مشکل اصلی ما در ایران عدم شناخت صحیح حرفه معماری و درک آن توسط دانشجویان در دوران تحصیلات آکادمیک هستش و اینکه لزوم ایجاد عرضه و تقاضا امری اجتناب ناپذیر است البه نه برای ماها که هنوز به طبع دفاع از فلان معمار شهیر خارجی فرم و خط معماری آنها را تقلید میکنیم ، حکماً میتوان این روند را تقلیل داد و بهبود داد ولی با این شرایط موجود به هیچ وجه نمی توانیم همچین کاری انجام دهیم ( بدلیل عدم داشتن پتانسیل در خروجی دانشگاه ها ) . ما هنوز فرق نگاه کردن و دیدن را آموزش نمیدهیم ، هنوز بینش را یاد نمیدهیم ( در زمان قدیم بنا ها بینش داشتند و سواد نداشتند ولی در ورطه کنون سواد دارند و بینش ندارند ) . بنظر من با این حجم خروجی انباشت وار دانشگاه ها از استان های ایران را کمی مطالعه کنیم ما قادر به انجام جزء تاثیر گونه در میان آنها را نخواهیم داشت ، همانگونه که این ورطه نیز آموختنی است . در کل قیاس یک سیستم متمرکز و با سواد بالای آکادمیک را با یک سیستم نمره ای بزن در رو نمیتوان انجام داد ، شاید کمی اندیشه در چگونگی خروجی آکادمیک ما ها را در آینده نجات خواهد داد . معماری امروزی ایران معماری کپیزم ، اینستاگرامیس ، پیترستیزم و سایر موارد مجازی دیگر است امروزه کسی با کتاب و ژورنال کاری ندارد . چندی پیش در فیلمی به بررسی دنیای فشن و مد سری زده شده بود که در آن جامعه حرفه ای مد و طراح لباس اذعان داشتند که امروزه دنیای مجازی کاری میکند کسانی که از گذشته دارای علم و سواد کافی بودند هنوز میتوانند به عمر حرفه ای خود ادامه دهند در صورتی که کسانی که امروزه با ایجاد تغییرات و کورکورانه وارد میشوند نمیتوانند زنده بمانند به دلیل آنکه افرادی با استفاده از هواداران خود در دنیای مجازی بدون داشتن حتی کمی دانش فشن و مد شروع به تولید کرده اند این دنیای امروز ماست ، در دنیایی که هنوز مردم به چشم نقاشی و دانشجویانش به چشم کلاس به حرفه معماری نگاه میکنند جایی برای معمار نیست .نقطه ای زیبا در کتاب معماری اندیشی پیتر زومتور هستش که میگه هسته سخت زیبایی که هنوز با این جمله هزاران سال نوری فاصله داریم .بیایید حقیقت را در باره معماری بیان کنیم ، معماری هنوز وجود ندارد ولی اثراتش را میبینیم مثل حالت نور قابل لمس نیست ولی شب و روز را برایمان میسازد . باید مقاله ای اندر باب حقیقت پوچ معماری بنویسیم تا شاید روزی ژورنال های کاغذی و کتاب دوباره برگردند و کپیزم از بین برود . " در ضمن من خودم تحصیلات معماری دارم و این ها رو جهت درد و دل به افرادی که در دنیای نشر مطالب معماری زحمت میکشند بیان کردم " از زحمات ساعی شما تشکر و قدردانی میکنم . وحید آذرمیر شتربانی .



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
6 مورد سازه چادری برای کاربری های فضای باز

6 مورد سازه چادری برای کاربری های فضای باز

یاد آوری 10ترند معماری2022

یاد آوری 10ترند معماری2022

رنگ و پوشش رنگ در طراحی داخلی

رنگ و پوشش رنگ در طراحی داخلی

پروژه فکری چیست؟ ( بخش اول)

پروژه فکری چیست؟ ( بخش اول)

هشت رفتار آزار دهنده که تمام معماران انجام می دهند

هشت رفتار آزار دهنده که تمام معماران انجام می دهند

راهکارهای تهویه طبیعی در طراحی داخلی

راهکارهای تهویه طبیعی در طراحی داخلی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir