۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۷/۰۳/۲۰ ۱۳:۱۴
دیوار شیشه ای اپل پارک
تحریریه معماری آرل
پس از سه گزارش مبنی بر برخورد کارکنان اپل با دیوار‌های شیشه‌ای اپل پارک، این کمپانی سعی دارد با زدن برچسب‌ هشداردهنده روی شیشه‌ها، از آسیب‌های بعدی جلوگیری کند.
گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سال گذشته پس از آنکه آلبرت سالوادور، مسئول بخش ساختمان کوپرتینو از اپل پارک بازدید کرد، به دلیل قابل تشخیص نبودن درهای کافه‌تریا از دیوارهای شیشه‌ای، درباره‌ی برخورد کارکنان با دیوارهای شیشه‌ای که سرتاسر محوطه‌ی ساختمان را در بر گرفته‌‌اند هشدار داد.
اپل پارک
بر اساس گزارش‌های سان‌فرانسیسکو کرونیکل، پس از مطرح شدن این موضوع، یکی از پیمانکاران ساختمان دقیقا به یکی از دیوارهای شیشه‌ای برخورد می‌کند.
نمونه‌های متعددی از برخورد کارکنان با دیوارهای شیشه‌ای وجود داشته که منجر به اقدامات پزشکی شده است و این مشکل تنها به کافه‌تریا محدود نمی‌شود.
اپل پارک مقر جدید اپل است که حدود ۵ میلیارد دلار روی دست این شرکت هزینه گذاشته است. این سازه‌ی جدید از دیوارهای شیشه‌ای منحنی ساخته شده که دور تا دور ساختمان را احاطه کرده‌اند. کارکنان پیش‌تر یادداشت‌هایی با عنوان Post-It  روی این دیوارهای شیشه‌ای قرار داده بودند تا به دیگر همکاران خود درباره‌ی تشخیص آن‌ها کمک کنند؛ ولی مسئولان این برچسب‌ها برداشتند؛ زیرا معتقد بودند که برچسب‌ها از زیبایی ساختمان کم می‌کنند.
دیوار شیشه ای اپل پارک
اما این مشکل برای طولانی‌مدت نخواهد بود یا حداقل اینگونه تصور می‌شود. گروه معماری اپل پارک، فاستر پلاس پارتنرز در حال زدن برچسب‌های مشکی مستطیل شکل با گوشه‌های گرد روی قاب‌های شیشه‌ای است تا تشخیص بهتر این دیوارهای شیشه‌ای به کارکنان کمک کند. این استیکرها در تاریخ ۳۰ دسامبر پیش از اینکه کارکنان به این ساختمان نقل مکان کنند نصب شدند؛ اما دقیقا مشخص نیست آیا این برچسب‌ها همان‌هایی هستند که بر اساس گزارش‌های قبلی برداشته شده‌اند یا برچسب‌های جدیدی هستند.
دیوار شیشه ای اپل پارک

سالوادور می‌گوید:
به نظر من ساختمان بر اساس استاندارهای اجباری که وجود دارد ایمن است؛ اما هنگام بازرسی ساختمان مواردی هستند که متوجه آن‌ها نمی‌شویم؛ مانند برخورد کارکنان با شیشه.
کارکنان از دوم ژانویه نقل مکان به اپل پارک را آغاز کرده‌اند و حادثه از همان روز اول با آسیب به سر دو نفر از کارکنان آغاز شد و نفر سوم در تاریخ چهارم ژانویه آسیب دید.
پس از این اتفاقات فاستر پلاس پاتنرز و اپل به‌منظور افزایش دید شیشه‌ها شروع به نصب برچسب‌ کردند. به نظر می‌رسد این برچسب‌ها مؤثر هستند و از آن زمان تاکنون خبری مبنی بر برخورد با دیوارهای شیشه‌‌ای یا صدمه‌ی کارکنان گزارش نشده است.

جانی آیو، مدیر ارشد پروژه‌ی اپل پارک، سال گذشته در مصاحبه‌ای در موزه هیرشورن و اسکاپچر گاردن در واشنگتن، گفت:
انتقاد‌ به طراحی اپل پارک بسیار عجیب و غریب است، زیرا این ساختمان نه برای آن‌ها [منتقدان] بلکه بر اساس نیازهای اپل طراحی شده و ما خود بهتر می‌دانیم چکار باید کنیم.

خوشبختانه افرادی که در اثر برخورد با دیوارهای شیشه‌ای آسیب دیده‌‌اند در شرایط خوبی به سر می‌برند و هیچکدام به بیمارستان منتقل نشده‌اند.

قضای داخلی اپل پارک

تحریریه معماری آرل
منبع : زومیت
تعداد بازدید : ۲۲۱۴
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
ژاپن،میزبان المپیک 2020

ژاپن،میزبان المپیک 2020

سه شنبه های تئاتر: سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

سه شنبه های تئاتر: سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

سخنی کوتاه از طبیعت:کنسرتی تک نفره برای قطب شمال

سخنی کوتاه از طبیعت:کنسرتی تک نفره برای قطب شمال

 آبی کلاسیک ، رنگ سال  2020 پنتون ، نماد بازگشت به اعتماد، اصالت و صلح

آبی کلاسیک ، رنگ سال 2020 پنتون ، نماد بازگشت به اعتماد، اصالت و صلح

فروریختن ساختمان بزرگ «متروپل» در آبادان

فروریختن ساختمان بزرگ «متروپل» در آبادان

افتتاح پردیس گوگل در کالیفرنیا

افتتاح پردیس گوگل در کالیفرنیا

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir