۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۲:۴۶
اندازه گیری منزل برای خرید مبلمان ! تحریریه معماری آرل
اندازه گیری در کل برای بیشتر افراد فرآیند خیلی جذابی نیست اما قبل از خرید مبلمان، مخصوصا در خانه های کوچک این کار اهمیت خیلی زیادی خواهد داشت. حتما پیش از اینکه شروع به طرح ریزی نحوه مبلمان کردن و دکوراسیون فضای خود کنید، اولین کاری که ضرورت دارد این است که فضا را اندازه گیری کنید. برای اینکه این کار ساده تر شود، یکبار همه ابعاد موردنیاز را اندازه بگیرید و اندازه گذاری های خود را در مکانی قابل دسترس ذخیره کنید تا بعدا بتوانید در همه موارد به آنها رجوع کنید. یک بار این کار را کامل و بدون نقص انجام دهید تا مجبور نشوید هر بار که می خواهید یک وسیله جدید خریداری کنید، دوباره آن را تکرار کنید. اپلیکیشن های مختلفی برای این کار وجود دارد اما انجام این کار به صورت دستی شاید ایده خیلی بهتر و دقیق تری باشد.

بعلاوه برای اندازه گیری فضایی که می خواهید آن را مبلمان کنید، لازم است که از درب ورودی و سایر نقاط ورودی شروع کنید. خیلی ناراحت کننده است که یک وسیله یا مبلمان تازه برای خانه خود خریداری کنید ولی از درب منزلتان نتوانید آن را عبور داده و به فضای داخل بیاورید. این مسئله یکی از بزرگترین مشکلاتی است که افراد در خرید مبلمان جدید با آن مواجه می شوند.

ورودی ها و راهروها را اندازه گیری کنید.

خیلی مهم است که ورودی ها و راهروها را به دقت اندازه گیری کنید چرا که مبلمان شما باید از این فضاها عبور کرده و در نهایت در مکانی که برای آن در نظر گرفته اید قرار داده شوند.

  • در خانه خود بچرخید و تمام درها، راهروها و پله ها را که قرار است مبلمان برای رسیدن به مکان خود از آنها بگذرد را دقیق اندازه گیری کنید.
  • در حین اندازه گیری دقت کنید که عرض دقیق، ارتفاع دقیق و همینطور فاصله قطری دقیق را اندازه گیری کنید.
  • بعلاوه باید همه گوشه هایی که مبلمان باید در آنجا بچرخد مانند پاگرد پله ها یا گوشه راهروها را اندازه گیری کنید. دقت کنید که برای این مکان ها حتما فاصله قطری فضا و فاصله قطری مبلمان را اندازه گیری کنید.
  • فراموش نکنید که محل نصب روشنایی ها، دست انداز پله و سایر موانع معماری را علامت گذاری کنید. این موانع، اگر به آنها توجه نکنید، می توانند مشکلات بسیاری برای شما در حین حمل اثاثیه به وجود آورند.

هر مبلمانی که خریداری می کنید حتما باید یک لایه کاور محافظ  روی آن در حین جا به جایی کشیده شود و همینطور ابعاد مبلمان باید حداقل 10 سانتی متر کوچکتر از ابعاد مسیرهای گذر باشد. این امر باعث می شود افرادی که دارند مبلمان شما را جا به جا می کنند به راحتی بتوانند این کار را انجام دهند.

فضاهای مختلف خانه خود را اندازه گیری کنید.

اگرچه اندازه گیری راهروها و ورودی ها حائز اهمیت است اما همچنین باید فضایی که می خواهید مبلمان را در نهایت در آن قرار دهید را نیز با جزئیات اندازه گیری کنید. نه تنها کل فضا بلکه محل قرارگیری و ابعاد همه پنجره ها، درب ها و شومینه نیز حائز اهمیت است.

  • ابتدا دربی که از آن می خواهید مبلمان را به داخل بیاورید اندازه گیری کنید. هم ارتفاع را اندازه گیری کنید و هم عرض درب و هم فاصله قطری یعنی از گوشه بالا سمت راست تا گوشه پایین سمت چپ. بعلاوه مطمئن شوید که داخل به داخل ورودی را نیز اندازه گرفته اید چرا که این اندازه گیری خیلی مهم است.
  • سپس باید فاصله بین درب ورود تا دیوار مقابل را اندازه گیری کنید. این اندازه برای آن مهم است که بدانید آیا می توانید مبلمان خود را به داخل این فضا بیاورید و به راحتی آن را بچرخانید و در سر جای خود قرار دهید یا خیر.
  • طول و عرض فضای خود را اندازه گیری کنید که این اندازه گیری قطعا ساده ترین بخش کار است.
  • سپس ارتفاع دیوارها راندازه بگیرید. در اکثر خانه ها ارتفاع دیوارها طبق استاندارد و یکسان است که حدود 2 متر و نیم می باشد. اما ممکن است در فضای شما سقف بلندتر یا کوتاه تر باشد. این اندازه گیری می تواند خیلی به شما کمک کند که بدانید می توانید وسایل با ارتفاع بیشتر مانند قفسه کتاب یا بوفه را به داخل بیاورید یا خیر.
  • تمام درها، پنجره ها، شومینه ها، رادیاتورها و سایر المان های معماری ثابت و غیر قابل جا به جایی را اندازه گیری کنید.
  • برای پنجره ها ارتفاع کف زمین تا بالای پنجره را اندازه گیری کنید. بعلاوه ارتفاع خود پنجره و عرض آن را نیز اندازه گیری کنید. این اندازه گیری در مواقعی که می خواهید یک مبلمان را پشت به پنجره قرار دهید، لازم خواهد شد.
تحریریه معماری آرل
منبع: دکوبوم

 

تعداد بازدید : ۱۹۹۸
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
خانه کرستیانو رونالدو در مادرید

خانه کرستیانو رونالدو در مادرید

طراحی خانه سه طبقه خرند در  اصفهان با حیاط های متوالی

طراحی خانه سه طبقه خرند در اصفهان با حیاط های متوالی

طراحی و ساخت خانه

طراحی و ساخت خانه "به یاد رستم" سهراب رفعت

بازسازی و طراحی داخلی خانه روستایی مدرن!

بازسازی و طراحی داخلی خانه روستایی مدرن!

تجربه زندگی در خانه 8 مترمربعی!

تجربه زندگی در خانه 8 مترمربعی!

طراحی خانه فیروزمندان در شهر تاریخی لار

طراحی خانه فیروزمندان در شهر تاریخی لار

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir