۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : سه شنبه , ۱۳۹۷/۰۳/۰۱ ۱۲:۴۹
ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
تحریریه معماری آرل
کمتر از 24 روز دیگر تا شروع اولین بازی جام جهانی 2018 روسیه باقی مانده و تب و تاب مسابقات از همین حالا آغاز شده است. رقابت های جام جهانی فوتبال یک انقلاب بزرگ ورزشی به شمار می رود که هدفش ایجاد رقابت سالم و حرکت به سوی اتفاقات جدید می باشد. اتفاق هایی مانند رشد اقتصاد کشور میزبان به واسطه برگزاری مسابقات، خداحافظی اسطوره های قدیمی و معرفی ستاره های جدید، و بخصوص رشد چشمگیر زیرساخت های ورزشی آن کشور به واسطه طراحی و ساخت ورزشگاه های جدید می باشد. روسیه که به لحاظ اقتصادی کشور قدرتمندی است، از 6 سال قبل شروع به ساخت چند ورزشگاه جدید و بازسازی برخی از ورزشگاه های قدیمی خود برای جام جهانی 2018 پرداخته که در ادامه به معرفی آنها و برنامه برگزاری مسابقات فوتبال در هر ورزشگاه پرداخته ایم.

ورزشگاه لوژنیکی (Luzhniki Stadium)

ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
ورزشگاه بزرگ لوژنیکی در سال 1956 در شهر موسکو افتتاح گردیده است. این مجموعه ورزشی با گنجایش 81 هزار نفری خود جزء بزرگترین استادیوم های ورزشی به شمار می رود. اهمیت این ورزشگاه به دلیل میزبانی مسابقه افتتاحیه و اختتامیه (فینال) می باشد.
ورزشگاه لوژنیکی که در ابتدا ورزشگاه مرکزی لنین نام داشت، شاهد خوشی‌ها و ناخوشی‌های زیادی بوده است. این ورزشگاه در سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۵۶ و تنها در ۴۵۰ روز ساخته شد؛ نشانه‌ای از عطش فزاینده دولت اتحاد جماهیر شوروی برای موفقیت، بعد از این که‌ ورزشکاران این کشور از اولین المپیک‌شان در سال ۱۹۵۲ در هلسینکی، با ۷۱ مدال بازگشتند.
استادیوم لوژنیکی که در ابتدا حدود ۱۰۰ هزار نفر گنجایش داشت، ورزشگاه مرکزی المپیک ۱۹۸۰ مسکو بود. در همین رقابت‌ها بود که الن ولز، ستاره پیشین دو و میدانی بریتانیا در دوی صد متر مدال طلا بدست آورد و استیو اووت و سباستین کو، دیگر اسطوره‌های دو و میدانی این کشور به ترتیب در دوی ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر رکوردشکنی کردند.

برنامه برگزاری مسابقات در استادیوم لوژنیکی:

پنج شنبه، 24 خرداد 1397: مسابقه افتتاحیه، دیدار روسیه در برابر عربستان سعودی
یکشنبه، 27 خرداد 1397: آلمان – مکزیک
چهارشنبه، 30 خرداد 1397: پرتغال – مکزیک
سه شنبه، 5 تیر 1397: دانمارک – فرانسه
یکشنبه، 10 تیر 1397: برگزاری یک بازی از مرحله 1/16 نهایی
چهارشنبه، 20 تیر 1397: برگزاری دیدار نیمه نهایی
یکشنبه، 24 تیر 1397: دیدار فینال

استادیوم سن پترزبورگ (Saint Petersburg Stadium)

ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
این ورزشگاه که همه آن را به نام استادیوم کرستوفسکی یا زنیت آرنا می‌شناسند در طول جام جهانی ورزشگاه سن‌پترزبورگ نام خواهد داشت. کلنگ ساخت زنیت آرنا در سال ۲۰۰۷ به زمین زده شد و قرار بود سال ۲۰۰۹ آماده شود اما افتتاح آن به دلایلی از جمله تغییر نقشه ورزشگاه برای مطابقت با معیارهای فیفا به تعویق افتاد. در ابتدا گازپروم، شرکت نفت و گاز روسی حامی مالی این پروژه بود. اما بعد از کناره‌گیری این شرکت، شهرداری سن‌پترزبورگ پروژه را در دست گرفت و این استادیوم در نهایت سال ۲۰۱۷ برای رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها آماده شد. در ابتدا ۲۵۰ هزار دلار بودجه برای این ورزشگاه در نظر گرفته شد اما بر طبق گزارش‌ها ساخت آن دست کم سه برابر این مبلغ خرج برداشته است.
ورزشگاه سن‌پترزبورگ بر اساس طرح "سفینه فضایی" کیشو کوروکاوا، معمار مشهور ژاپنی ساخته شده و شباهت زیادی به استادیوم تویوتای ژاپن که طرح آن را همین معمار کشیده، دارد. با داشتن زمین و سقف متحرک، سن‌پترزبورگ یکی از پیشرفته‌ترین ورزشگاه‌های دنیا به حساب می‌آید.
این ورزشگاه خانه باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ خواهد بود و قرار است میزبان ۳ بازی در دور گروهی و یک بازی در یکچهارم‌نهایی یورو ۲۰۲۰ هم باشد.
کنجایش ورزشگاه : 67 هزار نفر – تاریخ افتتاح ورزشگاه: 2017

برنامه برگزاری مسابقات در استادیوم سن پترزبورگ:

جمعه، 25 خرداد 1397: مراکش – ایران
سه شنبه، 29 خرداد 1397: روسیه – مصر
جمعه، 1 تیر 1397: برزیل – کاستاریکا
ﺳﻪشنبه، 5 تير 1397: نیجریه - آرژانتین
سه شنبه، 12 تیر 1397: برگزاری یک بازی از مرحله 1/16 نهایی
سه شنبه، 19 تیر 1397: برگزاری دیدار نیمه نهایی
شنبه، 23 تیر 1397: برگزاری دیدار رده بندی

ورزشگاه المپیک فیشت (Fisht Olympic Stadium)

ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
استادیوم فیشت به عنوان ورزشگاه اصلی برای المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی ساخته شد. طراحی خاص نمای بیرونی این ورزشگاه که قله‌های پوشیده از برف را به یاد می‌آورد احتمالا به همین دلیل است. سایت رسمی فیفا در توصیف این ورزشگاه نوشته: نام این ورزشگاه از قله فیشت در رشته کوه‌های قفقاز گرفته شده است. فیشت در زبان رسمی آدیغیه (یکی از جمهوری‌های خودگران روسیه) به معنای سر سفید است.
دو قسمت انتهایی این ورزشگاه باز هستند تا به منظره کوه‌های کراسیانا پولیانا در شمال و دریای سیاه در جنوب دید داشته باشد. این دو قسمت اما به طور موقت با صندلی پر شده‌اند تا گنجایش ورزشگاه با معیارهایی که فیفا برای جام جهانی در نظر گرفته، مطابقت کند.
گنجایش : 48 هزار نفر – تاریخ افتتاح ورزشگاه: 2013

برنامه برگزاری مسابقات در استادیوم المپیک فیشت:

جمعه، 25 خرداد 1397: پرتغال – اسپانیا
دوشنبه، 28 خرداد 1397: بلژیک – پاناما
شنبه، 2 تير 1397: آلمان – سوئد
ﺳﻪشنبه، 5 تير 1397: استرالیا – پرو
شنبه، 9 تیر 1397: برگزاری یک بازی از مرحله 1/16 نهایی
شنبه، 16 تیر 1397: برگزاری یک بازی از مرحله 1/8 نهایی

ورزشگاه یکاترینبورگ (Ekaterinburg Arena)

ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
تعداد زیادی از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ طراحی‌های منحصربه‌ فرد دارند اما فقط یکی از آن‌هاست که بخشی از جایگاه‌ تماشاچیانش در بیرون ورزشگاه قرار گرفته است. یکاترینبورگ آرنا اثباتی است بر این واقعیت که نیاز مادر اختراع است. وقتی این شهر به عنوان میزبان جام جهانی انتخاب شد، این سوال پیش آمد که شرط فیفا برای داشتن ورزشگاهی با حداقل گنجایش ۳۵ هزار نفر چطور باید اجرا شود. چاره اما در دست گروهی از معماران خلاق بود که ایده نصب جایگاه‌های موقتی که از پشت دروازه‌ها شروع و تا بیرون ورزشگاه کشیده می‌شوند را ارائه دادند. ستون‌های سبک معماری نئوکلاسیک که دور محیط بیرونی ورزشگاه کشیده شده‌اند، دست نخورده باقی خواهند ماند.
ساخت این ورزشگاه که در ابتدا استادیوم مرکزی نام داشت از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۷ طول کشید و بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ بازسازی شد. یکاترینبورگ آرنا، ورزشگاه خانگی باشگاه اورال یکاترینبورگ است که در لیگ برتر روسیه بازی می‌کند.
گنجایش ورزشگاه: 45 هزار نفر – سال تاسیس ورزشگاه: 1957

برنامه برگزاری مسابقات در استادیوم کاترینبورگ:

جمعه، 25 خرداد 1397: مصر – اروگوئه
پنجشنبه، 31 خرداد 1397: فرانسه – پرو
یکشنبه 3 تير 1397: ژاپن – سنگال
چهارشنبه 6 تير 1397: مکزیک و سوئد

استادیوم فوتبال کازان (Kazan Arena)

ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
طراحی این ورزشگاه را همان شرکت معماری برعهده داشت که بر ساخت استادیوم‌ جدید ومبلی و استادیوم امارات باشگاه آرسنال نظارت کرد. ورزشگاه کازان البته با کمتر از ۴۵ هزار نفر گنجایش از این ورزشگاه‌های واقع در لندن کوچک‌تر است اما این چیزی از شکوه‌اش کم نمی‌کند.
ساخت کازان آرنا در سال ۲۰۱۳ به پایان رسید تا ورزشگاه اصلی بازی‌های یونیورسیاد ( مسابقات ورزشی دانشجویان جهان) آن سال باشد. از آن زمان به بعد، این ورزشگاه به خانه باشگاه روبین کازان تبدیل شد.
پیش از مسابقات جهانی ورزش‌های آبی در سال ۲۰۱۷، دو استخر موقت به طول ۵۰ متر روی زمین این ورزشگاه کار گذاشته شد تا میزبان برخی از رقابت‌های شنا و شنای موزون باشد.
گنجایش ورزشگاه: 45 هزار نفر – سال تاسیس ورزشگاه: 2013

برنامه برگزاری مسابقات در استادیوم کازان:

شنبه 26 خرداد 1397: فرانسه استرالیا
چهارشنبه 30 خرداد 1397: ایران – اسپانیا
یکشنبه 3 تير 1397: لهستان – کلمبیا
چهارشنبه 6 تير 1397: کره جنوبی – آلمان
شنبه 9 تیر 1397: برگزاری یک بازی از مرحله 1/16 نهایی
جمعه 15 تیر 1397: برگزاری یک بازی از مرحله 1/8 نهایی

ورزشگاه نیژنی نووگورود (Nizhny Novgorod)

ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
در ساخت این ورزشگاه دایره‌ای شکل از ویژگی‌های طبیعی ناحیه ولگا از جمله باد و آب الهام گرفته شده است. بهترین توصیف را شاید فیفا در مورد این استادیوم ارائه داده: "نمای موجی شکل نیمه شفاف". نیژنی نووگراد مثل همه ورزشگاه‌های مدرن، شب‌ها نورانی می‌شود.
این ورزشگاه در مرکز شهر نوژنی نووگراد، در کناره غربی رود ولگا واقع شده، جایی که با رود اوکا برخورد می‌کند. ساخت این استادیوم در سال ۲۰۱۵ آغاز شد. باشگاه اولیمپیتز نیژنی نووگراد که بعد از جام جهانی وارث این ورزشگاه خواهد بود، در همین سال و بعد از انحلال باشگاه ولگا نیژنی نووگراد تأسیس شد.
گنجایش ورزشگاه: 45 هزار نفر – سال تاسیس ورزشگاه: 2018

برنامه برگزاری مسابقات در استادیوم نیژنی نووگورود:

دوشنبه 28 خرداد 1397: سوئد – کره جنوبی
پنجشنبه 31 خرداد 1397: آرژانتین – کرواسی
یکشنبه 3 تير 1397: انگلستان – پاناما
چهارشنبه 6 تير 1397: سوئیس – کاستاریکا
یکشنبه 10 تیر 1397: برگزاری یک بازی از مرحله 1/16 نهایی
جمعه 15 تیر 1397: برگزاری یک بازی از مرحله 1/8 نهایی

ورزشگاه روستوف (Rostov Arena)

ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
یک ورزشگاه نوساز دیگر. کلنگ ساخت روستوف آرنا در سال ۲۰۱۳ زده شد و در طول ساخت آن خمپاره‌های عمل نکرده از جنگ جهانی دوم کشف شد. این ورزشگاه در کناره جنوبی رود دانو واقع شده و قرار است قلب مرکز تجاری و فرهنگی جدید شهر باشد، در حالی ‌که خود شهر به سمت شمال گسترش یافته است.
روستوف آرنا بعد از جام جهانی خانه باشگاه روستوف، قهرمان جام حذفی روسیه در سال ۲۰۱۴ خواهد بود. بعد از جام جهانی ظرفیت این ورزشگاه به ۲۵ هزار کاهش خواهد یافت.
گنجایش ورزشگاه: 45 هزار نفر – سال تاسیس ورزشگاه: 2018

برنامه برگزاری مسابقات در استادیوم نیژنی روستوف:

یکشنبه 27 خرداد 1397: برزیل – سوئیس
چهارشنبه 30 خرداد 1397: اروگوئه - عربستان سعودی
شنبه 2 تير 1397: کره جنوبی – مکزیک
ﺳﻪشنبه 5 تير 1397: ایسلند – کرواسی
دوشنبه 11 تیر 1397: برگزاری یک بازی از مرحله 1/16 نهایی

استادیوم سامارا (Samara Arena)

ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
ورزشگاه کاسموس آرنا یا سامارا یکی از خانه های میزبانی روسیه در جام جهانی 2018 روسیه می باشد. این ورزشگاه در شهر سامارا روسیه واقع شده و به استادیوم ورزشی سامارا هم مشهور است. تاریخ افتتاح این ورزشگاه هم مانند افتتاحیه مسابقات جام جهانی نزدیک و نزدیک تر می شود. این مجموعه ورزشی شباهت انکارناپذیری به ستاره مرگز فیلم های جنگ ستارگان دارد. یکی از ویژگی مهم کاسموس آرنا سقف گنبدی بلند آن می باشد که از 32 پنل گسترده تشکیل شده است.
در ابتدا قرار بود ورزشگاه کاسموس آرنا بر روی یک شبه جزیره ساخته شود که به رودخانه های سامارا و ولگا متصل می شد. اما به دلیل کمبود زیرساخت های موجود به شمال شهر منتقل شد. این ورزشگاه قرار است میزبان بازی های مرحله گروهی، یک هشتم نهایی و یک بازی نیمه نهایی باشد. گنجایش 50  هزار نفری ورزشگاه این مجموعه را به یکی از مهم ترین مکان های جام جهانی تبدیل کرده و با هزینه ای بالغ بر 320 میلیون یورو در حال ساخت می باشد.
گنجایش ورزشگاه: 45 هزار نفر – سال تاسیس ورزشگاه: 2018

برنامه برگزاری مسابقات در استادیوم نیژنی سامارا:

یکشنبه 27 خرداد 1397: کاستاریکا، صربستان
پنجشنبه 31 خرداد 1397: دانمارک – استرالیا
دوشنبه 4 تير 1397: اروگوئه - روسیه
پنجشنبه 7 تير 1397: سنگال – کلمبیا
دوشنبه 11 تیر 1397: برگزاری یک بازی از مرحله 1/16 نهایی
شنبه تیر 16 تیر 1397: برگزاری یک بازی از مرحله 1/8 نهایی

استادیوم موردویا آرنا (Mordovia Arena)

ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
با رنگ‌های نارنجی، قرمز و سفید که در نمای خارجی موردوویا آرنا به کار رفته، این ورزشگاه احتمالا رنگارنگ‌ترین ورزشگاه جام جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود. ساخت این استادیوم که در کناره رود اینسار واقع شده در سال ۲۰۱۰ و در هزارمین سالگرد اتحاد مردم موردوویا با سایر اقوام روسیه آغاز شد. تأخیرهای فراوان که اغلب از کمبود منابع مالی سرچمشه می‌گرفت باعث شد ساخت موردوویا آرنا تا اواخر سال ۲۰۱۷ طول بکشد.
این ورزشگاه در طول جام جهانی ۴۵ هزار نفر گنجایش خواهد داشت، رقمی که بعد از این بازی‌ها به ۲۸ هزار کاهش می‌یابد. قرار است ردیف بالایی جایگاه تماشاچیان حذف و به محل رفت و آمد تبدیل شود. بعد از جام جهانی باشگاه موردوویا سارانسک که در لیگ برتر روسیه بازی می‌کند، از ورزشگاه استارت به موردوویا آرنا نقل مکان خواهد کرد.
گنجایش ورزشگاه: 45 هزار نفر – سال تاسیس ورزشگاه: 2018

برنامه برگزاری مسابقات در استادیوم نیژنی موردویا آرنا:

شنبه 26 خرداد 1397: پرو – دانمارک
ﺳﻪشنبه 29 خرداد 1397: کلمبیا – ژاپن
دوشنبه 4 تير 1397: ایران – پرتغال
پنجشنبه 7 تير 1397: پاناما – تونس

ورزشگاه ولگاگارد (Volgograd Stadium)

ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
ولگاگراد آرنا یکی دیگر از ورزشگاه‌هایی است که برای جام جهانی ساخته شده است. این ورزشگاه در مکانی بنا شده که قبلا استادیوم مرکزی شهر ولگاگراد ( تأسیس در سال ۱۹۵۸) قرار داشته است. نمای بیرونی توری شکل و سقف فلزی، ولگاگراد را از سایر ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی متمایز کرده است. این ورزشگاه در سایت رسمی فیفا این طور توصیف شده است: "طراحی منحصر به فرد سقف این ورزشگاه که به پره‌های چرخ دوچرخه شباهت دارد، حس سرزندگی و نشاط خاصی به آن بخشیده است."
گنجایش ولگاگراد آرنا بعد از جام جهانی به ۳۵ هزار صندلی کاهش خواهد یافت و این ورزشگاه خانه جدید باشگاه روتور ولگاگراد خواهد شد.
گنجایش ورزشگاه: 44 هزار نفر – سال تاسیس ورزشگاه: 2018

برنامه برگزاری مسابقات در استادیوم ولگگارد:

دوشنبه 28 خرداد 1397: تونس – انگلیس
جمعه 1 تير 1397: نیجریه – ایسلند
دوشنبه 4 تير 1397: عربستان سعودی – مصر
پنجشنبه 7 تير 1397: ژاپن – لهستان

ورزشگاه اسپارتاک موسکو (Spartak Stadium)

ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
اسپارتاک نام رسمی ورزشگاه اوتکریتیه آرنا در طول جام جهانی خواهد بود. اوتکریتیه آرنا اولین ورزشگاه خانگی باشگاه اسپارتاک مسکو است که ۲۲ بار قهرمان لیگ این کشور شده است. قبل از ساخت این ورزشگاه، این تیم بازی‌هایش را در چند استادیوم مسکو از جمله ورزشگاه لوژنیکی برگزار می‌کرد.
این ورزشگاه در منطقه توشینو در مکان فرودگاه سابق مسکو بنا و روز ۵ سپتامبر ۲۰۱۴ با دیدار اسپارتاک مسکو مقابل ستاره سرخ بلگراد افتتاح شد. دیداری که با تساوی یک-یک به پایان رسید.
نمای خارجی ورزشگاه از صدها قطعه لوزی شکل متصل به هم ساخته شده که ظاهری شبیه به زره‌های جنگی به آن داده است. این قطعات به رنگ پرچم اسپارتاک، قرمز و سفید هستند اما این قابلیت را دارند که به رنگ تیم‌هایی که در آن بازی می‌کنند، تغییر داده شوند.
گنجایش ورزشگاه: 42 هزار نفر – سال تاسیس ورزشگاه: 2014

برنامه برگزاری مسابقات در ورزشگاه اسپارتاک موسکو:

شنبه 26 خرداد 1397: آرژانتین – ایسلند
ﺳﻪشنبه 29 خرداد 1397: لهستان – سنگال
شنبه 2 تير 1397: بلژیک – تونس
چهارشنبه 6 تير 1397: صربستان – برزیل
سه شنبه 12 تیر 1397: برگزاری یک بازی از مرحله 1/16 نهایی

ورزشگاه کالینینگراد (Kaliningrad Stadium)

ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
ورزشگاه های جام جهانی روسیه 2018
ساخت این ورزشگاه که در طراحی‌اش از آلیانز آرنا، استادیوم خانگی بایرن مونیخ الهام گرفته شده، بارها به دلایل مختلف به تعویق افتاد. از جمله ورشکستگی شرکتی که مسئولیت طراحی اولیه این پروژه را برعهده داشت. قرار بود کالینین‌گراد ۴۵ هزار نفر گنجایش داشته و سقفش هم متحرک باشد. این اتفاق اما نیفتاد و در نهایت ورزشگاهی کوچک‎تر با ۳۵ هزار صندلی و بدون سقف ساخته شد. ورزشگاهی که میزبان چهار بازی از دور گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود.
بعد از جام جهان ۱۰ هزار صندلی از این ورزشگاه که قرار است خانه تیم بالتیکا کالینین‌گراد باشد، حدف خواهد شد. دیدارهای این تیم که در لیگ دسته یک روسیه بازی می‌کند، فصل گذشته به طور متوسط کم‌تر از ۳۵۰۰ نفر تماشاچی داشته است.
گنجایش ورزشگاه: 35 هزار نفر – سال تاسیس ورزشگاه: 2018

برنامه برگزاری مسابقات در ورزشگاه کالینینگراد:

شنبه 26 خرداد 1397: کرواسی – نیجریه
جمعه 1 تير 1397: صربستان – سوئیس
دوشنبه 4 تير 1397: اسپانیا – مراکش
پنجشنبه 7 تير 1397: انگلستان – بلژیک

تحریریه معماری آرل
منبع: stadiumguide.com
تعداد بازدید : ۴۴۱۴
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
معماری استادیوم مرسدس بنز در آتلانتا

معماری استادیوم مرسدس بنز در آتلانتا

ویدئوی مدل های 3D استادیوم های جام جهانی 2014

ویدئوی مدل های 3D استادیوم های جام جهانی 2014

طراحی مجموعه ورزشی مادرید با متریال بتن سفید

طراحی مجموعه ورزشی مادرید با متریال بتن سفید

معماری ورزشگاه BBVA BANCOMER

معماری ورزشگاه BBVA BANCOMER

طراحی ورزشگاه 26 هزارنفره سینسیناتی با سقف ETFE

طراحی ورزشگاه 26 هزارنفره سینسیناتی با سقف ETFE

طراحی نخستین استادیوم پایدار فوتبال در چین

طراحی نخستین استادیوم پایدار فوتبال در چین

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir