۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۰۸:۰۵
معماری پارامتریک
تحریریه معماری آرل
دسترسی اخیر به تکنیک های طراحی و تولیدات اتوماتیک، جزئیات ساختمان را متحول کرده است. استفاده از روش های طراحی پارامتریک و الگوریتمی و ساختار دیجیتال مستلزم داشتن توانایی های جدید معمار برای طراحی جزئیات است. جزئیات ساختمان از جهات بسیار از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است اگر چه که همیشه آن طور که شایسته است مورد توجه قرار نمی گیرد. معماری معاصر علاقه نوظهوری به جزئیات نشان می دهد که نباید آن را با بازگشت به دوران طراحی صرفا برای خدمت به عناصر زیبایی اشتباه گرفت. این علاقه نو ظهور نشئت گرفته از استفاده اخیر معمار از مدل فیزیکی ساختمان که نتیجه استفاده از تکنولوژی دیجیتال به روش file to factory است. در این مطالعه جزئیات ساخت مستقیما تحت تاثیر دانش مراحل تولید موجود است. 
برای مثال در فرایند طراحی ورزشگاه اویوا در اوبلین، اصول هندسی عناصر ساختاری و اجزای نما در مراحل اولیه در غالب یک مدل پارامتریک ایجاد شده است. درطول فرایند طراحی پیشنهادات و الزامات قرارداد بر اساس محدودیت های ساخت و ساز در این مدل گنجانده شده که به عنوان پایه برای ساخت استفاده شده است.
اطلاعات تولید سیستم نما به وسیله پیمان کار از مدل کامل ساخت و ساز استخراج شده و در نتیجه تمام قطعات قابل تولید در کارخانه و قابل سر هم کردن به طور دقیق در محل پروزه می باشد.
پیمان کاران بخش های دیگر نیز می توانند اطلاعات مورد نیاز برای ساخت قطعات مربوطه را برای شماره گذاری، ترتیب دهی و ایجاد بارکد و در نتیجه تعیین مکان و جهت چرخش حفره ایجاد شده توسط مته از مدل اصلی استخراج کنند. این فرآیند امکان تولید قطعات مختلف ساختمان را خارج از محل پروژه فراهم می کند.
معماری پارامتریک
سازه غیر متعارف نما و سقف Westend Gate Tower که توسط a3lab طراحی شده می تواند نمونه خوب دیگری برای نشان دادن چگونگی تغییرات جزئیات معماری توسط تولید دیجیتالی باشد. از مرحله کانسپچوال پروژه، طراحی برای عملکرد ساختاری و تولید، بهینه سازی شده و تصمیم گیری در مورد زهکشی، روکش و مفاصل ساختاری بین طراحان و تولید کنندگان صورت گرفته است. به عنوان مثال، ابعاد شاخه ها به وسیله اندازه های استخرهای گالوانیزه که در آنها باید روکش شوند تعریف شده است.

7 اسطوره در جزئیات معماری وجود دارد

1. جزییات پس از تصویب کانسپت اتفاق می افتد

وقتی امکانات تولید دیجیتالی را برای قطعات سفارشی در نظر می گیریم باید چگونگی تولید و سرهم کردن آن ها را از مراحل اولیه طراحی پیش بینی کنیم. ما نمی توانیم طرح اولیه ای که قابل ساخت نیست را گسترش بدهیم. در نتیجه جزئیات باید در موازات پیشروی طرح اولیه و در غالب تولید دیجیتالی هماهنگ ایجاد شود. مدل سازی پارامتریک به طراحان اجازه استفاده از ابعاد موقت را می دهد و این ابعاد در مراحل بعدی پروژه بدون دگرگونی کامل پروژه قابل تغییرند.

2. نوشتن جزییات به معماری تعلق دارد

این یک توهم است که فکر کنیم معماری تنها می تواند یک دیتیل خوب را توسعه دهد. دیتیل خوب فقط با داشتن ارتباط با تولیدکنندگان ، مواد و مهندسین مکانیکی توسعه می یابد. دستورالعمل های تولید دیجیتال در حال حاضر بخش مهمی از مستندات دیتیل است که جزییات مورد نظر و کاربردی را مشخص می کند زیرا مشخصات ابزار و پارامتر دستگاه ها میتواند در محصول نهایی دخالت کند.

3. یک طراحی دقیق از کانسپت قابل توجه تر است

استودیوهای طراحی  معماری اغلب خلاقیت را بیش از مسائل فنی ارزش گذاری می کنند و توسعه دیتیل را به تکنسین ها واگذار می کنند. امروزه همکاری بین طراحی مفهومی و دیتیل ها، لازمه یک ساختمان موفق و بسیار حیاتی است. نمونه های اخیر نشان می دهد که چطور جزئیات ساختمان در طی مراحل چالش برانگیز هوشمندانه در مراحل اولیه طراحی توسعه پیدا می کند

4. دیتیل از طریق نقاشی های ارتجاعی نشان داده شده است

تاریخ مصرف نقشه های متعارف دو بعدی که برای ارائه جزئیات توسط معماران ارائه می شوند، گذشته است. با این حال در اکثر مواقع ما به این نقشه های سنتی نیازمندیم تا ساخت و ساز درون سایت پروژه را با توجه به مستندات این گونه جزئیات پیش ببریم. امروزه مدارک جزئیات شامل دستورالعمل های ساخت از جمله طراحی لایه بندی های محیطی و ارائه فایل هایgcode  است که برای تولید کننده ارسال می شود. Building Information Modeling به طراحان اجازه ارائه لایه های مختلف جزئیات و تولید نقشه های 2 بعدی از فرم 3 بعدی را می دهد. جزئیات معماری همچنین به وسیله برنامه نویسی قابل تولید و با استفاده از انیمیشنی که مراحل سرهم کردن را نشان می دهد برای تیم اجرا قابل ارائه است.

5. همیشه یک راه حل استاندارد برای یک مشکل طراحی دقیق وجود دارد

جزییات به دست آمده وضعیت جدید در شیوه های معاصر و تبدیل شدن به بخش مهمی از طراحی.اگر چه جزییات استاندارد هنوز برای اکثر بخش هایی از ساختمان  قابل توجه و مورد استفاده است و جزییات بخصوصی را تولید میکند که به یک ساختمان ارزش اضافه میکند و شخصیت آن را تعریف میکند به عنوان مثال ایجاد اثرات سطحی -نمایی که به کار میرود.

6. جزییاتی برای پنهان کردن کمبودهای مادی وجود دارد

جزییات باید به منظور تقویت و ایجاد ارتباط توسعه یابد نه برای پنهان کردن. با استفاده از فرآیند تولید دیجیتالی احتمال هیچ نقصی وجود ندارد و ما به سمت تولید جزئیات با نگاه به کلیات پیش می رویم.

7.با استفاده از فن آوری های دیجیتال نیازی به جزئیات نیست

با استفاده از پارامتریک دیزاین و تولید دیجیتالی موقعیت های جدیدی برای طراحی جزئیات پیچیده و جالب ساختمان ایجاد می شود که طراح را به داشتن مهارت های جدید ملزم می کند.
برطبق ادبیات اخیر در مورد این موضوع میتوان نتیجه گرفت که جزییات جزئی  معماری باید نه تنها جنبه های تئوری و ساختن فن آوری بلکه مسائل مربوط به شخصی سازی  از جمله پارامتریک و اسکریپت در فرایند و استفاده از تکنیک های تولید دیجیتال در تولید قطعات را در نظر گرفت.هنگامی که جزییات یک ساختمان بسیار پیچیده توسط اسکریپت ها تولید میشودکه احتمال اشتباهات را در آنها کمتر میکند اما آنها فقط میتوانند پس از درک روشنی از منطق اساسی طراحی نوشته شوند برای مثال اسکریپتها برای تولید بیشتر قسمت های مربوط به ساخت و ساز سوئیسی استفاده می شود.
هیووایتهد از گروه مدل می گوید که این قسمت های تند شونده سازی تخصیصی در ساختمان آنها را مجبور کرده است.برای حل مسئله نحوه تولید جزییات که برنامه ریزی شده  دور شوند.
معماری پارامتریک

در هر طبقه قوانین همیشه یکسان هستند اما نتایج همیشه متفاوت است. اتوماسیون و پارامتریک ها، تهیه جزییات مهندسی به صورت همزمان را ممکن میسازد؛ آن هم در حالی که جزییات پیشرفته میتواند سرآغاز کار باشد. در حالی که تعاریف اولیه از قبیل ارتفاع کف تا ارتفاق سقف تصمیم میگیرند فرم ما چگونه تناسب یابد. در عین حال با در دسترس بودن دستگاه های پرینتر سه بعدی ارزان قیمت، مدلسازی سریع می تواند تأثیر بسزایی در نتیجه نهایی داشته باشد. به همین دلیل مهم است که فرایندهای تولید جدید را درک کنیم.

تحریریه معماری آرل
مترجم : مهدیه نصیری
منبع : Archdaily.com
تعداد بازدید : ۴۷۲۶
نسخه چاپی :  
shahrokh

عالی



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
معماری و دکوراسیون  داخلی رستوران غذاهای دریایی

معماری و دکوراسیون داخلی رستوران غذاهای دریایی

طراحی ساختمان اداری 6 طبقه با نمای پارامتریک

طراحی ساختمان اداری 6 طبقه با نمای پارامتریک

معماری پارامتریک و گذار از اصول سنتی معماری

معماری پارامتریک و گذار از اصول سنتی معماری

معماری پارامتریک: معماری داخلی رستورانی در نیوزلند

معماری پارامتریک: معماری داخلی رستورانی در نیوزلند

معماری پارامتریک: معماری داخلی خانه ای در دهلی

معماری پارامتریک: معماری داخلی خانه ای در دهلی

معماری پارامتریک: طراحی 6 المان آجری با تکنیک طراحی دیجیتال

معماری پارامتریک: طراحی 6 المان آجری با تکنیک طراحی دیجیتال

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir