1.یاد بگیرید چگونه بیش از حد معمول منظم باشید.
رویارویی با پروژه های مختلف به صورت همزمان می تواند خیلی وحشتناک باشد. رسیدهای گمشده، نمونه پارچه های در هم و پوشه هایی پر از نمونه رنگ های مختلف که مشخصات آنها نیز وجود ندارد، همه اینها می توانند سردرگمی شما را بیشتر نمایند و کنترل پروژه را ز دست شما خارج کنند شما باید بیش از این منظم باشید تا بتوانید با بی نظمی ها و آشفتگی هایی که دائما با این کار عجین هستند، رو در رو شوید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، بهتر است شغل دیگری برای خود بیابید.
2.زمانی را با پیمانکاران و صاحبان مشاغل خرد در زمینه طراحی داخلی بگذرانید.
همه دکوراتورها به ویژه دکوراتورهای جوانتر به دنبال تجربه های بیشتر در زمینه طراحی دکوراسیون خانه ها هستند. این امر البته لزوما بد نیست ولی شاید خیلی به شما کمک نکند که چیزهای زیادی یاد بگیرید. دکوراتورهای موفق تر کسانی هستند که نسبت به تجربه های جدید دید بازی دارند. بنابراین به دنبال شغل های داوطلبانه بگردید و یا کار کردن با پیمانکاران و نقاشان، نصابان کابینت، قاب سازان و حتی برق کاران تجربه های بیشتری کسب کنید. وقتی از پروسه کاری که منجر به طراحی داخلی یک فضا می شود آگاهی بیشتری داشته باشید، هم تجربه با ارزشی به دست آورده اید و هم اینکه ارتباطاتی برای پروژه های خود پیدا کرده اید و برای پروژه آتی خود، تیم مناسبی برای همکاری دارید.
3.بودجه و هزینه ها را به خوبی مدیریت کنید.
هر پروژه ای بودجه ای مشخص دارد و پیش از این که یک دکوراتور خوب باشید، باید به خوبی بتوانید بودجه و هزینه ها را مدیریت کنید. هیچ کارفرمایی دوست ندارد ببیند که شما پول او را بدون آگاهی و برنامه ریزی مصرف کرده اید و در حقیقت به هدر داده اید. این وظیفه شماست که هزینه های خودتان، کارفرمایتان و افرادی که برای شما کار می کنند را کنترل کنید. نه تنها مدیریت ناصحیح بودجه می تواند منجر به کشمکش هایی بین شما و کارفرمایتان بشود بلکه حتی می تواند به شکایت کارفرما از شما منتهی شود. بنابراین یاد بگیرید که چگونه پول خود را مدیریت کنید و این گونه یاد خواهید گرفت که چگونه پول کارفرما را نیز زمانی که وظایف را بر عهده شما می گذارد، مدیریت کنید.
4. یاد بگیرید نه بگویید.
کارفرمایان شما را استخدام کرده اند چرا که به کمک شما نیاز دارند. اکثر کارفرمایان واقعا ایده ای در مورد دانش طراحی نداشته و حتی از قیمت اجناس نیز بی اطلاعند. این وظیفه شماست که کارفرمایان را از فاصله بین نیاز آنها و خواسته هایشان آگاه کنید. برای این کار باید اعتماد به نفس زیادی داشته باشید و راحت بتوانید بگویید "نه". اگر به دنبال خوشایند آدم ها باشید واقعا ممکن است برای گفتن حقیقت به دردسر بیافتید. پیش از آنکه یک کار دکوراسیون را قبول کنید، در حق آینده خودتان و مشتریانتان لطف کنید و یاد بگیرید که چگونه قاطع و صادق باشید (و البته در عین حال که مهربان هستید).
5.در مورد مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید آگاهی داشته باشید.
در سروکار داشتن با آدم های مختلف ممکن است مشکلات اجتناب ناپذیری نیز بروز کند. البته که همیشه حق با کارفرما نیست اما روش هایی وجود دارد که بدون به خطر انداختن پروژه، بتوانید مشکلات را حل و فصل کنید. چند کتاب در این زمینه مطالعه کنید و برای یادگیری چگونگی رویارویی با مشکلات کمی زمان بگذارید. با آگاهی اندکی از شخصیت افراد می توانید بهتر با آنها ارتباط برقرار کنید و این امر موجب می شود که شما به یک طراح موفق تر تبدیل شوید....
تحریریه معماری آرل
منببع: دکوبوم
مطالب مشابه
همراه معماری آرل باشید