۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۴۰۱/۰۱/۱۷ ۱۰:۴۶
طراحی هایپر مارکت لوکس
تحریریه معماری آرل
هایپرمارکت Thanopoulos یک پروژه تجاری بزرگ است که در حومه شمالی آتن واقع شده است. این فروشگاه یک برند مشهور یونانی در عرضه انواع کالاهای وارداتی پیچیده است که در فروشگاه های دیگر این کشور یافت نمی شود. لذا طراحی و ساخت هایپرمارکت فوق شامل اجرا و استفاده از متریال های متنوعی بوده است. به دلیل اینکه این مکان سابقاً یک سوپرمارکت قدیمی سه طبقه بوده، بازسازی آن تغییراتی را در پلان ایجاد نمود.
طراحی هایپر مارکت لوکس
طراحی و اجرای هایپرمارکت سابق بسیار قدیمی بوده و طرح نمای بیرون آن منسوخ شده بود. حتی کیفیت محصولات هیچ ارتباطی با فضا نداشتند. پس از بازسازی و طراحی کل فضا، این هایپرمارکت شامل 1600 متر مربع فضای جامع بود که در دو طبقه به اجرا رسید: طبقه همکف و زیرزمین. سیرکولاسیون مجموعه به دلیل اضافه کردن پله تغییر مجدد قفسه ها تغییر کردند. طراحی فروشگاه مواد غذایی نیازمند قفسه بندی های متعدد و بزرگی بود که بتواند انواع مواد غذایی با خاصیت های مدت دار مختلف را حفظ کند.
طراحی هایپر مارکت لوکس
هر بخش هویت منحصربه فرد خود را بدست آورد و برند KLab وظیفه دکورسیون و مبلمان فضا را بر عهده گرفت. یکی از مهم ترین خصوصیات طراحی این سوپرمارکت عظیم، طراحی سقف و نورپردازی آن می باشد. معمولا سقف هایپرمارکت ها به دلیل محدودیت های تأسیساتی و اجرای اکسپوز است. اما طراحان با ترفندی ساده توسط ورق های چوب بازیافت شده و ورق آلومینیوم سفید سقف را پوشش دادند و لامپ های مهتابی را بین خطوط چوبی تعبیه کردند. همه اینها در شرایطی صورت گرفت که ارتفاع سقف کوتاه بوده و امکان نداشت سقف کاذب پایین از حد معمول قرار بگیرد. نصب لامپ های فلورسنت T5 این امکان را ایجاد می کرد که یک سقف با لمینت OSB را در برخی نقاط با ارتفاع کم داشته باشیم. 
طراحی هایپر مارکت لوکس
مهم ترین امتیاز مثبت  طراحی و اجرای هایپرمارکتاین هایپرمارکت (به غیر از اقلام منحصربه فرد) نزدیک آن به مترو می باشد. این هایپر مارکت یکی از شلوغ ترین فروشگاه های کشور می باشد و اکثر خریداران پیاده برای به این مکان می آیند. فقط تعداد محدودی با خودروهای شخصی خود را به این مکان می رسانند. لذا اهمیت مترو در این مکان بیش از پیش برجسته می شود. به عنوان تیم طراحی تا پیش از شروع کار برنامه ای برای طراحی نمای داخلی نداشتم، اما متقاعد شدیم ارائه یک داستان یا سناریو طراحی در داخل فروشگاه می تواند به پیشرفت اقتصادی مکان کمک کند.
ساخت قفسه فروشگاه
همانطور که مشاهده می کنید این هایپرمارکت توسط دو نمای متفاوت در دو خیابان اصلی احاطه شده است که یکی از نماها مربوط به یک ساختمان نئوکلاسیک قدیمی است. به همین علت ما یک استراتژی ثانویه را برای طراحی نما خیابان آندریونو در نظر گرفتیم. با توجه به اینکه ورودی اصلی فروشگاه در پشت مسیر اصلی قرار گرفته و پارکینگ در جلوی ورودی اصلی محدود است، فروشگاه تقریباً برای مراجعه کنندگان پیاده قابل مشاهده نیست. مداخله ما توسط تعبیه یک سایه بان بزرگ متالیک صورت گرفت که مانند کلاه گیسی حجیم بر روی سقف مجموعه متصل گردیده است. این طرح شکسته علاوه بر جلب توجه و زیبایی های بصری، یک سایه بام بزرگ را برای مراجعه کنندگان پیاده خلق نموده است. 
طراحی نمای هایپرمارکت
طراحی نمای هایپرمارکت مدرن
نمای کامپوزیت آلومینیومی هایپرمارکت
طراحی نمای هایپرمارکت
طراحی نمای فروشگاه
طراحی داخلی هایپر مارکت لوکس
طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی
طراحی هایپر مارکت لوکس
طراحی داخلی هایپر مارکت لوکس
طراحی پلکان هایپر مارکت لوکس
طراحی نمای هایپر مارکت لوکس
پلان هایپرمارکت:
پلان
پلان هایپرمارکت
طراحی نمای فروشگاه
تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com
تعداد بازدید : ۱۱۵۷۲
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی داخلی فروشگاه لوازم التحریر و کتابفروشی

طراحی داخلی فروشگاه لوازم التحریر و کتابفروشی

پرواز پارچه ها در آسمان فروشگاه

پرواز پارچه ها در آسمان فروشگاه

خطای بصری در طراحی داخلی شوروم و فروشگاه کفش زنانه

خطای بصری در طراحی داخلی شوروم و فروشگاه کفش زنانه

طراحی فروشگاه مبلمان فیلیپ استارک

طراحی فروشگاه مبلمان فیلیپ استارک

طراحی فروشگاه + لوگوی شرکت Doctor manazana

طراحی فروشگاه + لوگوی شرکت Doctor manazana

همه چیز زیر یک سقف

همه چیز زیر یک سقف

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir