۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۷/۰۱/۱۸ ۱۸:۴۲
طراحی نما هتل مثلثی
تحریریه معماری آرل

سبک معماری هتل

معماران TAG در مورد طراحی هتل معتقدند: " شیوه "Half Architecture" یا "نیم معماری" نوعی روش طراحی برای یک پروژه معماری است که در این پروژه از آن بهره برده شده است. در این پروژه سعی کرده ایم که سبک زندگی مدرن را با رویکرد پیشه های سنتی در ساخت بنا، تلفیق کنیم. معماران تنها بخشی از پروژه را انجام می دهند که مربوط به بهینه سازی مسائل اصلی پروژه است و مابقی پروژه به سازندگان بومی و محلی سپرده می شود. به این صورت، پیشه های سنتی می توانند در طول ساخت یک پروژه مدرن، گسترش یافته و رشد کنند." همراه آرل دیتیل و فضای داخلی هتل را مشاهده نمایید.

سایت هتل Triangle

این هتل که در شهر قدیمی Dayan قرار گرفته است، سایتی مثلث شکل با زاویه 35 درجه دارد که تنها به خیابان Wenhua Lane گشودگی داشته و از دو طرف دیگر محصور به بناهای مجاور است. در فرم ساختمان های بومی این منطقه، فضاها با راهرو به هم اتصال یافته و عموما به خیابان بازشو ندارند و درها و پنجره ها رو به یک حیاط مرکزی داخلی باز می شوند. به واسطه این طرح پلان، اقامت کنندگان در هتل ممکن بود به شدت از بابت سرو صدای راهرو ها و این محل تردد، رنجور شوند. بنابراین اتاق های این هتل تا جای ممکن در طرح پلان هتل Triangle به صورت گسترده توزیع شده اند و محل تردد و راهروهای عبوری، از اتاق ها جدا قرار گرفته اند تا از مزاحمت سرو صدای افرادی که در راهرو ها تردد می کنند برای ساکنان اتاق های هتل، جلوگیری شود. در نهایت 18 اتاق در این هتل طراحی شده است که به دو حیاط مرکزی مجزا باز می شوند.
ماکت هتل
پلان هتل
ماکت هتل

سازه چوبی

بعد از بررسی های گروه معماری در مورد طرح پلان، گروه ساخت بومی Naxi شروع به انجام وظایف خود در این پروژه کردند. آنها تک تک مولفه های چوبی این بنا را در کارگاه محاسبه کرده، برش داده و پرداخت کرده و در نهایت برچسب شماره گذاری زدند. در نهایت این قطعات به یک دیگر متصل شده اند. این سازه چوبی از 357 قطعه تشکیل شده است که به صورت دستی و در طول یک هفته برپا و سرهم بندی شده، بدون اینکه از ماشین آلات مکانیکی برای آن استفاده شود و یا اینکه ترسیمات راهنما برای آنها تهیه شده باشد.

متریال های اکسپوز

دیوارهای خارجی پوشیده از آجرهای سیاه رنگ که توسط کارخانه محلی این منطقه تولید شده اند، نمای هماهنگی را در حاشیه خیابان رو به عموم به نمایش می گذارند. دیوارهای داخلی بدون آستری به رنگ سفید رنگ آمیزی شده اند. روشنایی هایی که در فضای داخل استفاده شده و بامی که فقط متریال آن جلا خورده است و روی آن سقف کاذب نیامده، همگی باعث می شوند افرادی که در این هتل اقامت می کنند کاملا حس سیستم سازه ای چوبی این بنا را درک کنند. سیم های تجهیزات به کار رفته در بنا و لوله ها به صورت مخفی و توکار نگه داشته شده اند تا از برهم زدن سطح یکپارچه متریال ها جلوگیری شود. به دلیل بهره گیری از متریال مناسب، هزینه نهایی ساخت این هتل تنها 375 دلار برای هر مترمربع شده است که شامل هزینه ساخت سازه، تجهیزات دکوراسیون داخلی و هزینه های مربوط به تاسیسات و حتی خرید مبلمان نیز می شود.
نما برش هتل

دیتیل و جزئیات ظریف

اکثر مسائلی که در این طرح به واسطه طراحی جزئیات خاص رفع شده است، توسط معماران شناسایی شده و توسط سازندگان بومی با بهره گیری از پیشه های سنتی و با اتکا بر تجربه حل شده است. برای آنکه ابعاد فضای مملو از آب، به اندازه کافی تامین شود، این سازندگان یک تیر اصلی چوبی را با دو تیر اصلی جایگزین کرده که یک نگهدارنده چوبی نیز در بالای ستون ها، در جایی که دو قسمت بام به هم می رسد، نصب شده است. آب باران از بالای بام بر فراز ورودی اصلی، به پایین ریخته و به حیاط مرکزی و دیوار مجوف آجری هدایت شده و به سیستم تخلیه قدیمی می ریزد. ارتباط بین طبیعت و معماری به صورت ظریفی به واسطه جزئیات در این طرح به نمایش گذاشته شده است.


مشخصات هتل Triangle

شرکت معماری: TAG
موقعیت بنا: لیجیانگ، چین
معمار اصلی پروژه: Yanze Wang
پیمانکار: تیم ساخت Mu Naxi
مساحت: 1027 مترمربع
سال ساخت پروژه: 2017

طراحی مدرن و سنتی
طراحی مدرن و سنتی هتل
طراحی فضای سبز هتل
فضای سبز هتل
طراحی بالکن
اتاق
نور پردازی
طراحی دیوار
طراحی پله
طراحی نما هتل
طراحی لابی هتل
طراحی اتاق خواب
تختخواب هتل
عکس اتاق هتل
عکس اتاق عتل
فضای داخلی هتل
اتاق هتل چوبی
سایت پلان
کانسپت طراحی هتل
کانسپت طراحی هتل
سایت پلان هتل
پلان کف هتل
سازه هتل چوبی
پلان هتل چوبی
پلان هتل چوبی
نما برش هتل
پلان هتل
مقطع هتل
دیتیل طراحی
دیتیل طراحی هتل

تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

تعداد بازدید : ۵۱۶۴
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
آثار گرافیکی، متمایز کننده طراحی داخلی هتل اسپانیایی

آثار گرافیکی، متمایز کننده طراحی داخلی هتل اسپانیایی

طراحی هتل کوهستانی با پنجره هایی الهام گرفته از قله ها

طراحی هتل کوهستانی با پنجره هایی الهام گرفته از قله ها

هتل  cullen - ملبورن استرالیا

هتل cullen - ملبورن استرالیا

افتتاح اولین هتل زیر آب در مالدیو

افتتاح اولین هتل زیر آب در مالدیو

هتل یخی #28 سوئد  برای مسافرت کریسمس 2018 شما

هتل یخی #28 سوئد برای مسافرت کریسمس 2018 شما

طراحی داخلی هتل از یک طراح صنعتی

طراحی داخلی هتل از یک طراح صنعتی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir