۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۷/۰۱/۱۹ ۰۷:۴۲
طراحی خلاقانه کافی شاپ
سبک متفاوت فیلمساز مشهور، وس اندرسون، به لحاظ بصری منبع الهام کافه بوداپست در شهر Chengdu کشور چین بوده است. این طرح بر مبنای دنیای جادویی، خاطره انگیز و پر جزئیات وس اندرسون پایه ریزی شده است تا فضایی دعوت کننده با کاراکتری غافلگیرکننده و مطابق ذائقه بین المللی به وجود آورد.  اگر به دنبال طراحی مینیمال و خلاقانه هستید همراه آرل باشید..
طراحی نما کافی شاپ

میز پذیرش کافی شاپ

طراحی مینمیال کافه
کافه بوداپست، درست همانند هتل افسانه ای بوداپست، برای خلق تجربه ای به دور از هیاهوی هر روزه شهر طراحی شده است . کارفرمای این پروژه از شرکت طراحی استرالیایی خواسته است که فضایی برای میزبانی بین المللی خلق کند. بعلاوه فضایی که مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار گیرد، از نسل فضاهایی که مناسب افرادی است که از فرهنگ کافه گردی لذت می برند. نتیجه این طرح نشان دهنده قابلیت های شرکت استرالیایی Biasol و سبک طراحی بومی این کشور می باشد.
شروع این پروژه با ادارک سبک وس اندرسون آغاز شده است : طراحی صحنه های دقیق، متقارن و غافلگیرکننده، پالت رنگ های نوستالژیک و درخشان و احساساتی که به واسطه طراحی صحنه در فیلم های او برانگیخته می شود. او به پرسپکتیوهای تک نقطه ای علاقه دارد و چشم اندازهایی که از بالا به صحنه می نگرند. او به گوشه های صحنه همانند مرکز صحنه توجه دارد و داستان را در قاب طاق هایی که در صحنه وجود دارد، به تصویر می کشد.
المان های کافه
طراحان این استودیو در مورد این پروژه می گویند: " تفسیر مدرن و مینمالیست و نوین ما از اثر وس اندرسون، با طراحی، انتخاب متریال ها و برندسازی تحقق یافته است. نمای این بنا به واسطه قاب کردن ورودی، حس عظمت و دعوت کنندگی را به کافه بوداپست می بخشد. زمانی که مشتریان وارد این فضا می شوند، طراحی فضا به گونه ایی است که منجر به برقراری ارتباط آنها با طرح فیزیکی کافه می شود، درست شبیه به یک صحنه نمایش که فضایی است برای بازیگران تا داستان خود را بازی کنند.
ست پذیرایی کافه
لایه ها، پله ها و سایر المان های طرح، مشتریان را تشویق به کشف این فضا می کند. دید به تراز همکف این کافه از ترازهای بالایی تامین شده است. طاق های متقارن، نشیمن های توکار و قفسه ها را قاب کرده اند. پله ها راه ارتباطی به تراز بالاتر هستند که انتهای آنها در حقیقت به طبقه دیگری ختم نمی شود، بلکه این پلکان با قفسه ها و شومینه ها و کانتر میز بار که از جنس مرمر طراحی شده است، تلفیق می شوند.
مبلمان کافی شاپ
مبلمان کافی شاپ
پلان کافی شاپ
کافه بوداپست به نحوی طراحی شده است که حس زنانگی، سبکی و شادی را علیرغم ساختار نمایان و عظیم خود به کاربران القا کند. استخر توپ صورتی رنگ، علائم راهنما از جنس لامپ های نئون و صندلی های اصل مدل bubble یا حباب که طراحی Eero Aarino می باشند، همگی عامل به وجود آوردن نوعی حس شیطنت و بازیگوشی در این فضا هستند. فضای صورتی رنگ سرویس های بهداشتی این کافه نیز در تضاد با رنگ سبز نوستالژیک استفاده شده در کافه بوده و به نوعی ورود به این فضا، غافلگیرکننده است.
صندلی کافی شاپ
معماری داخلی کافی شاپ
نحوه بهره گیری از رنگ های ملایم و تند و دیتیل های طراحی، انعکاس دهنده شخصیت کاراکترهای اندرسون در فیلم "هتل بزرگ بوداپست" یا The Grand Budapest Hotel است با این تفاوت که برای این فضا به عنوان یک کافه با استفاده از علائم راهنما، منوها و اقلام چاپی، برندسازی نیز صورت گرفته است.
مشابه اثر وس اندرسون، این فضا نیز تخیلی بوده و احساسات را بر می انگیزد. طراحی کافه بوداپست، جوی آرامش بخش و دل چسب دارد. زیبایی غافلگیرکننده و موزون، و تجربه میزبانی در تلفیق با فرهنگ کافه های ملبورن از دیگر خصوصیات این فضاست که به واسطه طراحی به وجود آمده است.

شرکت معماری : Biasol
موقعیت بنا : Chengdu، چین
مساحت : 178 مترمربع
سال ساخت پروژه : 2017
تصاویر عکاسی شده توسط : جیمز مورگان

دکوراسیون داخلی کافه
طراحی داخلی کافه کانتر کافه معماری داخلی کافه دکوراسیون داخلی کافه طراحی داخلی کافه میز کافی شاپ
روشویی طراحی خلاقانه پله طراحی خلاقانه و مدرن کافه طراحی در پلان طراحی نما پلان کافه طراحی کافه خارجی برش طراحی کافه

تحریریه معماری آرل
منبع: arcdaily.com

تعداد بازدید : ۵۳۷۹
نسخه چاپی :  
الهه

مرسی به خاطر این اطلاعات خوب و دست و دلبازیتون، ❤️



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طرح 20 کافی شاپ کوچک که الهام بخش شماست

طرح 20 کافی شاپ کوچک که الهام بخش شماست

طراحی داخلی کافه هفت در 100 متر مربع

طراحی داخلی کافه هفت در 100 متر مربع

طرح کنگو کوما برای یک اتاق چای در تراس آپارتمانی در یک برج در ونکوور

طرح کنگو کوما برای یک اتاق چای در تراس آپارتمانی در یک برج در ونکوور

طراحی آبمیوه فروشی مدرن با رویکردهای بهینه سازی فضا

طراحی آبمیوه فروشی مدرن با رویکردهای بهینه سازی فضا

 طراحی داخلی کافه ای برای آزاد سازی فکر و تخیل

طراحی داخلی کافه ای برای آزاد سازی فکر و تخیل

طراحی کافی شاپ با الهام گیری از جزیره زیبای  ججو

طراحی کافی شاپ با الهام گیری از جزیره زیبای ججو

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir