۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۷/۰۱/۱۵ ۰۹:۱۴
طراحی مجتمع مسکونی
تحریریه معماری آرل
موشه سفدیه، معمار مطرح پروژه هبتیتات 67 در مونترال، این بار نیز با طراحی یک برج 2500 واحدی، گامی نو و رویکردی رادیکال در طراحی مسکن ارزان قیمت برای آینده بر داشته است. این مجموعه که در Qinhuangdao در چین واقع شده است، در 200 مایلی شرق پکن و در سواحل دریای Bohai قرار گرفته و این گونه از واحدهای مختلف این مجموعه دید بی نظیری به دریا تامین شده است. این مجموعه که " خلیج آرزوهای طلایی یا Golden Dream Bay نام دارد، بعلاوه شامل یک فضای 60000 فوت مربعی برای فضاهای تجاری می باشد که انواع تسهیلات گوناگون را در خود جای می دهد. بعلاوه این مجموعه راهکارهای جذابی برای مسائل و مشکلات متعدد و متنوع قرن بیست و یکم، ارائه می کند.
طراحی شهرک مسکونی
موشه سفدیه که در کارنامه خود پروژه معتبر هبیتات 67 در مونترال را داشته، تبحر خاصی در طراحی و ساخت مسکن با کیفیت ولی ارزان قیمت را دارد. این پروژه نیز گامی رو به جلو در جهت رویکرد همیشگی او می باشد. همانند پروژه های پیشین موشه سفدیه، این پروژه نیز به دنبال راهکارهای نوینی برای اسکان خانواده ها و ساکنان مختلف، در یک مجموعه ساختمانی عظیم می باشد. به مانند همیشه، سفدیه رویکردی انسان مدارانه در پیش گرفته است و سعی کرده تا هر یک از آپارتمان ها را از نظر دسترسی و سایر نیازهای انسانی به گونه ای طراحی کند که موجب راحتی و آسایش باشد. به این منظور، این سازه بتنی در آسمان در هم بافته شده تا بتواند تا جایی که امکان دارد بالکن های مکعب شکل و پیوسته ای را برای واحدهای مسکونی، به وجود آورد. بعلاوه فرم این برج به گونه ای است که امکان ورود بیشتر نور طبیعی را به داخل آپارتمان های مختلف تامین کرده و در عین حال امکان دید گسترده تر به سوی اقیانوس را نیز فراهم می کند.
طراحی مجتمع آپارتمانی خارجی
موشه سفدیه در مورد این پروژه می گوید: نیاز به مسکن ارزان قیمت ولی با کیفیت در شهرهای رو به گسترش آسیا به ما این امکان را داده است که اصول به کار رفته در پروژه هبیتات 67 را در مقیاس کلان تری مجددا به کار گیریم. امروز تراکم رو به رشد شهرها، باعث شده است که به فکر گونه های جدیدی از ساختمان ها باشیم که حس یک فضای جمعی را به دست بدهد و در عین حال بتواند فضای خصوصی و حریم شخصی را نیز تامین کند. در این پروژه با خرد کردن یک بنای ابر مقیاس، ما تنها به فکر ساخت و به وجود آوردن واحدهای آپارتمانی نبوده ایم و هدف ساخت فضایی در مفهوم واقعی "خانه" بوده است. مجموعه Golden Dream Bay مدل جدیدی برای بناهای پرتراکم ارائه کرده است، گونه جدیدی که از رویکرد همیشگی مجموعه های عظیم در تامین تسهیلات موردنیاز کاربران پیشی گرفته، بدون اینکه کارایی و یا انسان مدار بودن پروژه را تحت تاثیر قرار دهد.
بالکن در مجتمع مسکونی
این مجموعه از یک سری آپارتمان های 15 طبقه تشکیل شده است که به صورت عمودی به هم پیوسته اند و در نتیجه کل مجموعه 30 طبقه ارتفاع دارد. این آپارتمان ها به دلیل چیدمان پلکانی واحد ها، ظاهری متفاوت داشته و بعلاوه این فرم چیدمان باعث شده است که در طبقات شانزدهم و سی ام فضای وسیع و حیاط مانندی رو به آسمان ایجاد شود. در این پروژه، طراحی به گونه ای صورت گرفته که برای هر یک از واحدها که حداکثر ارتباط با فضای خارج ایجاد شود، بعلاوه اکثر واحدها دارای تراس و باغچه می باشند. به دلیل قرارگیری این مجموعه در راستای شمالی جنوبی و در عین حال فرم پلکانی این بنا، کارایی این مجموعه به حداکثر رسیده و بعلاوه هر یک از واحدها از مزایای استفاده از تراس و نورگیر و آفتاب گیر بودن بهره می برند.
طراحی برج مسکونی
با این وجود، این مجموعه، فقط فاز اول این پروژه بوده که تنها بخشی از آن تکمیل شده است. در فاز دوم پروژه ویلاهای کم ارتفاع چهار طبقه ای در راستای شرقی و غربی و مجاور ساحل به این مجموعه افزوده خواهند شد. در عین حال دو برج 328 فوتی نیز جبهه شرقی این سایت را پر خواهند کرد. در نهایت، دو برج 328 فوتی در قسمت ورودی شرقی سایت ساخته خواهند شد.
طراحی نما مجتمع مسکونی کانسپت طراحی شهرک مسکونی طراحی شهرک مسکونی رو به دریا نور پردازی مجتمع مسکونی نور پردازی شهرک مسکونی

تحریریه معماری آرل
منبع: designboom.com
تعداد بازدید : ۹۲۳۳
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
برج های فیلوتاکتیک (معماری پایدار)

برج های فیلوتاکتیک (معماری پایدار)

ارباب برج‌ها ، معمار برج‌های آسیا کیست؟

ارباب برج‌ها ، معمار برج‌های آسیا کیست؟

طراحی مجتمع مسکونی باغ ونک تهران

طراحی مجتمع مسکونی باغ ونک تهران

طراحی برج مسکونی فراکتالیزه شده از موشه سفدی

طراحی برج مسکونی فراکتالیزه شده از موشه سفدی

طراحی برج تجاری مسکونی در ونکوور

طراحی برج تجاری مسکونی در ونکوور

طراحی مجتمع مسکونی شار هومن بالازاده

طراحی مجتمع مسکونی شار هومن بالازاده

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir